Beantwoord

Sinds vandaag krijg ik geen Ethernet verbinding via mijn switch

  • 22 November 2021
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Sinds vandaag heb ik geen Indirecte ethernet verbinding tussen de Zyxel modem en mijn switch in de woonkamer.

De verbinding tussen de modem en de switch/hub is direct bekabeld.

Via deze switch/hub zijn meerdere apparaten verbonden zoals de TV. Het verstrekt ook nog een separaat wifi signaal.

De directe bekabeling van de TV heeft geen Ethernet verbinding waardoor er geen streaming diensten benaderd kunnen worden + de wifi geeft geen signaal.

de Zyxelmodem zelf geeft wel een WIFI signaal en werkt.

Hoe kan dit verholpen worden?

Dank, Johan

icon

Beste antwoord door Marty_J 22 November 2021, 23:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 3

Hoi @Johan201172 

Je vraag is me wat onduidelijk maar klopt het als ik zeg dat alle aparatuur die aan je switch hangt geen verbinding meer krijgt met het internet terwijl het wel werkt als je de wifi van de Zyxel zelf gebruikt?

Mocht dit het geval zijn dan lijkt me dit aan je switch zelf te liggen. In theorie zou het ook aan de kabel tussen de switch en Zyxel kunnen het liggen maar het lijkt me sterk dat die van de ene op de andere dag stuk zou gaan. Mits er niet aangezeten is natuurlijk.

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt maar ik zou de switch de switch even een reboot geven. En ook voor de zekerheid kijken op het modem of de link op ethernet niveau up is op de Zyxel. (Dat kan je zien als het goed is, heel goed ken ik die dingen niet)

Een ander puntje is. Je hebt het over een switch/hub. Dit zijn twee verschillende dingen die fundamenteel anders werken. Ik schat de kans klein dat je een hub hebt maar mocht het toch zo zijn dan zou je kunnen proberen om alles uit de hub te trekken, de Zyxel te rebooten en dan 1 device weer terug in de hub te steken en te kijken of het dan wel werkt.

Kloterij met hubs is dat ze alle verkeer dat ze binnenkrijgen ook weer over alle poorten eruit sturen. Dit zou zomaar eens iets kunnen triggeren in de Zyxel waardoor dat ding de poort naar de hub shut. Je Zyxel ziet dan verkeer binnenkomen dat niet voor hem bedoeld is. Beetje hetzelfde idee als hoe spanning tree werkt maar dan net iets anders ;-)

Afijn, lang verhaal. Mocht ik je setup goed begrepen hebben zou ik beginnen met die switch te rebooten.

 

Greets,

Marty