Beantwoord

Sinds vrijdag de 20e zijn sommige websites niet bereikbaar.

  • 22 August 2021
  • 5 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 1

Beste Tmobile-team.

Sinds vrijdag de 20e zijn sommige websites niet bereikbaar. Ik heb internettoegang tot andere sites,
Het probleem kan te wijten zijn aan een proxy/DNS-probleem. Dit is al eerder gebeurd.


Voorbeeld: Amro bank, Zalando, Zara, buienradar.

=====
https://www.abnamro.nl/nl/prive/index.html

Deze pagina is momenteel niet beschikbaar.

Probeer het later opnieuw.
Als je nog steeds geen toegang hebt tot deze pagina, bel dan
0900 - 0024 (gebruikelijke tarieven) of vanuit het buitenland, bel +31 10 - 241 17 23 en vermeld de onderstaande code: 18.acfd4817.1629614998.5d064ca
=====
Toegang geweigerd
U heeft geen toegang tot "http://www.buienradar.nl/weer/amsterdam/nl/2759794" op deze server.

Referentie #18.4f7cd117.1629615105.932acb7
=====
Toegang geweigerd
U heeft geen toegang tot "http://www.zara.com/nl/" op deze server.

Referentie #18.96301060.1629615149.30e6438
=====

Zouden jullie er alsjeblieft naar willen kijken en zo snel mogelijk oplossen.

Bedankt voor je ondersteuning.

icon

Beste antwoord door Lisa 23 August 2021, 13:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @Carlos Santos, super dat jij via deze weg gelijk aan de bel trekt! Ik wil je hier heel graag mee helpen. Om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen, wil ik het volgende aan je vragen om zo een goed beeld van de situatie te schetsen. Ervaar jij dit probleem met de bekabelde verbinding of maak jij gebruik van de wifi wanneer jij deze websites wilt bezoeken? Ook hoor ik graag of dit probleem zich op één of meerdere apparaten afspeelt. 

Zou jij eens willen proberen om met een mobiele telefoon via een 4G netwerk de websites te bezoeken? Ik hoor heel graag van je of dit wel werkt. Als de websites het wel doen via jouw mobiele telefoon, dan wil ik graag voorstellen om de PC in veilige modus op te starten. Kan jij mij aangeven of jij een Windows PC hebt of een Apple/iMAC? Dan kan ik je laten weten hoe jij dit kunt uitvoeren.

Als jij dit aan mij kan laten weten, dan ga ik verder voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen! 💪

Reputatie 1

Hi team, 

Antwoord op uw vragen.

  • Ik gebruik bekabelde en wifi verbinding.
  • Dit probleem afspeelt op  meerdere apparaten, windows 7 en 10 en Linux.
  • Via een 4G netwerk de websites zijn toegankelijk.
  • Met PC in veilige modus de websites zijn toegankelijk.
Reputatie 7

Hi @Carlos Santos, super dat jij zo helder een terugkoppeling hebt gegeven! Heel fijn dat jij gelijk de stappen bent gaan volgen, merci hiervoor. Kan jij aangeven of jij op meerdere apparaten hebt geprobeerd om in veilige modus op te starten of heb jij dit met één apparaat getest? Wanneer de websites via de veilige modus wel toegankelijk zijn, dan zou het probleem aan het apparaat zelf moeten liggen. 

Ik vermoed dat het wellicht ook aan de instellingen van de apparaten kan liggen, denk hierbij aan bijvoorbeeld een blocker of een firewall. Graag wil ik checken welke DNS instellingen je hebt. Zou jij voor mij de volgende stappen willen uitvoeren en de resultaten hiervan in een privébericht (door op mijn naam te klikken) aan mij willen doorzetten? 

Voor Windows 7:
Stap 1: Windows toets ingedrukt houden + R
Stap 2: Je komt in het uitvoeren scherm, vul hier in CMD en druk op enter.
Stap 3: Er opent een zwart scherm (command prompt) vul hier in "ipconfig /all"
Stap 4: Ga op zoek naar het IP-adres of het IPv4 adres.

Voor Windows 10:
Stap 1: Ga naar Apps(start)
Stap 2: Vul in het zoekvenster CMD in en druk op enter.
Stap 3: Klik Command prompt aan.
Stap 4: Er opent een zwart scherm (command prompt) vul hier in "ipconfig /all"
Stap 5: Ga op zoek naar het IP-adres of het IPv4 adres.

Ik zie graag de resultaten tegemoet zodat ik voor je kan checken of jij de juiste instellingen gebruikt. Ik wil dit graag voor je verhelpen. Heel erg bedankt alvast voor de moeite!  

Reputatie 1
Beste Lisa,Sinds gistermiddag zijn alle websites weer bereikbaar.Ter informatie, er zijn geen wijzigingen aangebracht vanaf mijn kant om het te repareren.Heel erg bedankt.
Reputatie 7
Badge +16

Geweldig dat het opgelost is en zichzelf hersteld heeft, bedankt voor je melding! @Carlos Santos We gaan er natuurlijk niet van uit, maar mocht het ooit nog eens opspelen, twijfel dan niet en laat meteen weer een berichtje achter op de Community.

Voor nu een geweldig weekend toegewenst! 😄

Reageer