Beantwoord

Specifieke site niet bereikbaar

  • 24 November 2021
  • 9 reacties
  • 266 Bekeken

Reputatie 1

Sinds vandaag heb ik een probleem om onze eigen website te bereiken. Echter doet dit probleem zich alleen voor vanaf onze vaste aansluiting. Zodra ik via VPN of 4g de site benader is er niets aan de hand. 

 

Ik heb in mijn zyxel modem de DNS al statisch gemaakt (en gereboot) op meerdere apparaten geprobeerd maar kan betreffende site niet bereiken (ook niet als ik IP adres ingeef) 

 

Traceroute geeft onderstaande weer

Iemand ideeen? 

Gr, Jelmer

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 November 2021, 11:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Keukrn 

Sinds vandaag? Dus eerder werkte het wel via de vaste verbinding?

Deze storing lijkt nog niet geheel opgelost te zijn, dit zou het probleem kunnen zijn 

Reputatie 1

@Waqqas lijkt er wel op dat het idd niet is opgelost! 

Reputatie 7

Hi @Keukrn, heel goed dat je dit aankaart! Er heeft gisteren onderhoud plaatsgevonden wat de problemen zouden moeten hebben verholpen. Omdat jij aangeeft nog steeds problemen te hebben, wil ik deze zo snel mogelijk voor je oplossen. Zou jij eens willen proberen om jouw laptop/pc in veilige modus op te starten? 

Via Windows doe je dit als volgt:

  1. Druk op Windows-key en tegelijk op R; 
  2. De ‘uitvoeren’ functie wordt gestart
  3. Geef de opdracht ‘msconfig’ en druk op OK
  4. Druk op ‘Computer opstarten’;
    Selecteer de optie ‘Opstarten in veilige modus’;
    Selecteer ‘Netwerk’ 

Via Apple doe je dit als volgt:

  1. Druk op de aan/uit-knop.
  2. Zodra je het opstartgeluid hoort, hou je de shift-toets ingedrukt. Je moet de shift-toets zo snel mogelijk na, en niet voor, het horen van het opstartgeluid ingedrukt houden.
  3. Houd de Shift-toets ingedrukt wanneer je het grijze Apple-pictogram en de voortgangsindicator (draaiend tandwieltje) ziet.

Kan je hiermee uit de voeten en mij vervolgens van een terugkoppeling voorzien? Merci. Ik wil dit zo snel mogelijk weer werkend krijgen! 😊

Reputatie 1

Hi @Keukrn, heel goed dat je dit aankaart! Er heeft gisteren onderhoud plaatsgevonden wat de problemen zouden moeten hebben verholpen. Omdat jij aangeeft nog steeds problemen te hebben, wil ik deze zo snel mogelijk voor je oplossen. Zou jij eens willen proberen om jouw laptop/pc in veilige modus op te starten? 

Via Windows doe je dit als volgt:

  1. Druk op Windows-key en tegelijk op R; 
  2. De ‘uitvoeren’ functie wordt gestart
  3. Geef de opdracht ‘msconfig’ en druk op OK
  4. Druk op ‘Computer opstarten’;
    Selecteer de optie ‘Opstarten in veilige modus’;
    Selecteer ‘Netwerk’ 

Via Apple doe je dit als volgt:

  1. Druk op de aan/uit-knop.
  2. Zodra je het opstartgeluid hoort, hou je de shift-toets ingedrukt. Je moet de shift-toets zo snel mogelijk na, en niet voor, het horen van het opstartgeluid ingedrukt houden.
  3. Houd de Shift-toets ingedrukt wanneer je het grijze Apple-pictogram en de voortgangsindicator (draaiend tandwieltje) ziet.

Kan je hiermee uit de voeten en mij vervolgens van een terugkoppeling voorzien? Merci. Ik wil dit zo snel mogelijk weer werkend krijgen! 😊

@Lisa  Uitgevoerd, computer met kabel aangesloten, en nu ?

Reputatie 1

@Lisa Any update? Kan er nog steeds niet bij..

Reputatie 4

@Keukrnwat @Lisa wil testen is in veilige modus of je website dan wel werkt. Aangezien je dit al min of meer uitsluit met VPN/4G snap ik die vraag ook niet helemaal maar goed, je moet ergens beginnen met uitsluiten…

Wellicht kun je nog even andere DNS servers testen? 1.1.1.1 of 8.8.8.8 bijvoorbeeld. Als dat ook niets uithaalt, zou ik ook ook (weer) denken aan routering issues zoals op 22 en 23 november het geval was.

Reputatie 1

@J33Bee 

Dank voor het meedenken…. Veilige modus doet inderdaad niets… en de DNS had ik ook al nagekeken.. had 1.1.1.1 al geprobeerd en heb nu onderstaande:

 

Maar ook daar geen effect..

Precies dit probleem heb ik met de VPN connectie naar kantoor. Lijkt inderdaad op routering issues. Ik heb ook een comment geplaatst op dat bericht.

 

Reputatie 7

Super fijn dat je gelijk de veilige modus hebt uitgevoerd @Keukrn! Top dat @J33Bee aan jou heeft uitgelegd waarom ik dit voorstelde. Jammer om te lezen dat dit verder niet werkt, maar geen paniek. Zojuist heb ik gelijk mijn collega @Sander voor je aan de mouw getrokken. Jij mag op het topic reageren die @wouters2504 heeft meegestuurd en dan word jij via die weg zo snel mogelijk verder geholpen. Ik ga duimen dat dit heel snel is gefixt! 💪