Beantwoord

Storing - 11 dagen wachten op monteur - vergoeding

  • 9 September 2021
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

Wij zijn nieuwe klanten bij T-Mobile, en hebben 1 week glasvezel internet, maar het internet ligt er nu alweer uit: WAN lampje brandt constant rood, LOS lampje knippert. Klantenservice geeft aan dat er een glasvezelbreuk zou kunnen zijn er en moet een monteur komen. Eerstvolgende mogelijkheid is pas 20 september, dus wij moeten na 1 week internet nu bijna 2 weken zonder zitten, ervanuit gaande dat het de 20e ook echt opgelost kan worden.

Dit is uiteraard zeer frusterend. Ik heb 7 dagen onbeperkt 4G mobiel gekregen, maar daar hebben momenteel vrij weinig aan. Ik en mijn partner werken veel thuis op de vaste computer en die heeft toch echt vast internet nodig. Dit is dus nu onmogelijk. TV kijken deden we via de chromecast, en dat gaat nu dus ook niet meer.

Aangezien wij dus sowieso bijna 2 weken geen T-Mobile diensten hebben, vroeg ik mij af of T-Mobile geen redelijkere vergoedingen kan aanbieden. Het minste zou zijn een vergoeding voor een WiFi adapter om via 4G + mobile hotspot op de vaste pc te kunnen werken. Het zou T-Mobile sieren om op deze manier begrip te tonen voor dit soort situaties, zeker voor nieuwe klanten.

icon

Beste antwoord door Boris 10 September 2021, 11:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @guusgrimbergen 

Hier staat de verplichte compensatie uitgelegd bij een storing die langer dan 12 uur duurt.

https://www.consumentenbond.nl/internet/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Dankjewel, goed om te weten. Hoeveel van deze compensatie wordt gedekt door de 7 dagen onbeperkt 4G? Of vervalt überhaupt alle overige compensatie, omdat we 7 dagen onbeperkt 4G aangeboden hebben gekregen? Dat lijkt me sterk afhankelijk van de duur van de storing, toch?

Reputatie 7
Badge +15

@guusgrimbergen

Goede vraag, naar mijn weten is de voucher bedoeld om zo toch de tijd te overbruggen dmv een hotspot maar het is natuurlijk niet gelijk aan een vaste thuisverbinding en daarom zou je de compensatie waarop je recht hebt gewoon moeten ontvangen.

De hotspot dezelfde SSID en wachtwoord geven dan kan je via chromecast ook tv kijken. 

Reputatie 7

Hoi @guusgrimbergen,

Goed dat je het hier bij ons navraagt en mijn excuses voor de gang van zaken. Het is natuurlijk geen binnenkomer dat je direct geen verbinding ervaart, maar ik zie dat de hulptroepen onderweg zijn. Fijn om te zien en ik heb goede hoop dat we hiermee de verbinding kunnen herstellen. 

De voucher die je gebruikt sturen wij op als een tijdelijke manier om toch een verbinding binnen te krijgen als je zonder vaste verbinding zit en wordt niet gezien als compensatie. Hiervoor kent bij ons de regel, dat er een vergoeding kan worden aangemaakt over de periode dat jij geen diensten hebt ervaren. Dit kan ik in dit geval doen vanaf de eerste melding bij ons tot het moment dat deze is hersteld. Wil je mij een bericht sturen wanneer dit is gebeurd? Dan zorg ik direct voor een vergoeding, want dat vinden wij wel zo netjes. Ik hoor het graag van je! 

Veel dank voor je antwoord, @Boris . Ik zal het laten weten zodra de storing opgelost is.