Beantwoord

Storing Internet

  • 24 August 2021
  • 7 reacties
  • 185 Bekeken

Hallo,

Dit topic maak ik aan omdat tmobile mijn probleem niet serieus neemt.
Ik ben al ongeveer 2,5 jaar klant en heb eigenlijk nooit problemen gehad met de verbinding.
Dit is mijn laatste poging voordat ik overstap naar een andere provider met fatsoenlijk support.

 

12 augustus viel mijn internetverbinding weg, modem gaf aan Geen WAN-verbinding.
De standaard stappen (geen bekende storingen, andere bekabeling, herstart en reset modem) verhielp de storing niet. Tmobile klantenservice ging een monteur inschakelen, deze monteur kwam langs op 17 augustus.

De monteur had uit de aansluiting een bridge tap verwijderd, echter was er nog steeds geen verbinding. Hij zou een KPN monteur aansturen want hij gaf het KPN netwerk de schuld.
Heel vreemd verhaal want ik had voor 12 augustus dus nooit problemen, monteur kon dit niet begrijpen.


Wederom contact gehad met T-mobile op  20 augustus, men gaf aan dat ik moest wachten tot maandag.

De situatie veranderde ineens op dezelfde avond, ik had weer een wan-verbinding echter klapt deze er om de minuut uit.

Log modem blijft dezelfde error herhalen:

user.info esmd: xDSL: XTM link down.
user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost

 

Maandag 23 augustus opnieuw contact gezocht met T-mobile en doorgegeven wat er dit weekend speelde, men ging overleggen en mij om 12 uur terugbellen…. wat natuurlijk niet werd gedaan.

Aan het einde van de middag heb ik opnieuw gebeld, deze medewerker gaf de schuld aan de monteur want die had de bridge tap naar zijn mening niet volledig verwijderd. Hiervoor ging hij kosteloos een taak inplannen voor een tweede monteur, uiterlijk vandaag om 12 uur zou ik via een mail een nieuwe versnelde afspraak kunnen inplannen... het patroon van de klantenservice is inmiddels wel duidelijk, natuurlijk geen mail.

Overigens vind ik het absurd dat ik een tweede monteur moet gaan betalen voor een probleem die ik niet zelf heb veroorzaakt en nooit heb ervaren voor 12 augustus.

Daarnaast heeft de monteur de bridge tap verwijderd en mij de kabel laten zien, dus wat de fuck gaat de tweede monteur verwijderen?

Opnieuw gebeld, medewerker gaf aan dat er geen taak was aangemaakt en dat de backoffice ook geen update van het weekend had ontvangen, er was alleen maar naar de status van de wan-connectie gekeken en ook beslist niet meer (lekker makkelijk van je tickets afkomen).

De medewerker van vandaag heeft opnieuw alles verwerkt in een ticket en ik kan wéér 4 dagen wachten op een reactie.

12 dagen verder, WEER geen oplossing. Ik sta op het punt om de modem van mijn balkon te gooien, mijn T-Mobile abonnement voor thuis EN mobiel te beëindigen en eis ik een compensatie voor het gebrek aan ondersteuning en het niet leveren van de afgenomen dienst.
​​​​​​​

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 26 August 2021, 12:02

Bekijk origineel

7 reacties

Natuurlijk Is ook hier de support van T-mobile afwezig!

Reputatie 7

Hi @Wesley12345 ,

Dank voor je bericht en het delen van je gevoel hier op de Community. We doen ons best om zo snel mogelijk bij je terug te komen, maar beantwoorden vragen aan de hand van wanneer deze bij ons binnenkomen. We zijn dus zeker niet afwezig, integendeel - we helpen je graag! 

Ik begrijp dat er tussen jouw bericht en mijn bericht door contact is geweest met de telefonische klantenservice en dat inmiddels duidelijk is geworden dat het probleem zich bevindt in de bekabeling vóór het aansluitpunt. Wij hebben de netwerkbeheerder, KPN, gevraagd om dit te onderzoeken en een oplossing hierin te vinden. Ik had je graag direct een oplossing kunnen geven, maar het probleem lijkt daardoor wat dieper te liggen dan eerst gedacht. Met de aansturing van KPN verwacht ik dat het probleem wordt herkend en kan worden opgelost.

Een periode dat er geen verbinding mogelijk is geweest, zal altijd door ons worden vergoed wanneer de oplossing is gevonden. Dat kan jij natuurlijk ook van ons verwachten en gaan we graag voor je in orde maken wanneer bij jouw thuis de verbinding is hersteld.

Om je zoveel mogelijk duidelijkheid te geven, houd ik graag via deze weg en dit topic contact met je over de gang van zaken. Op die manier kunnen we via één duidelijk weg communiceren. Mocht je in de tussentijd vragen, schroom ook niet. We zitten hier voor je klaar! 

Hallo,

Dit topic maak ik aan omdat tmobile mijn probleem niet serieus neemt.
Ik ben al ongeveer 2,5 jaar klant en heb eigenlijk nooit problemen gehad met de verbinding.
Dit is mijn laatste poging voordat ik overstap naar een andere provider met fatsoenlijk support.

 

12 augustus viel mijn internetverbinding weg, modem gaf aan Geen WAN-verbinding.
De standaard stappen (geen bekende storingen, andere bekabeling, herstart en reset modem) verhielp de storing niet. Tmobile klantenservice ging een monteur inschakelen, deze monteur kwam langs op 17 augustus.

De monteur had uit de aansluiting een bridge tap verwijderd, echter was er nog steeds geen verbinding. Hij zou een KPN monteur aansturen want hij gaf het KPN netwerk de schuld.
Heel vreemd verhaal want ik had voor 12 augustus dus nooit problemen, monteur kon dit niet begrijpen.


Wederom contact gehad met T-mobile op  20 augustus, men gaf aan dat ik moest wachten tot maandag.

De situatie veranderde ineens op dezelfde avond, ik had weer een wan-verbinding echter klapt deze er om de minuut uit.

Log modem blijft dezelfde error herhalen:

user.info esmd: xDSL: XTM link down.
user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost

 

Maandag 23 augustus opnieuw contact gezocht met T-mobile en doorgegeven wat er dit weekend speelde, men ging overleggen en mij om 12 uur terugbellen…. wat natuurlijk niet werd gedaan.

Aan het einde van de middag heb ik opnieuw gebeld, deze medewerker gaf de schuld aan de monteur want die had de bridge tap naar zijn mening niet volledig verwijderd. Hiervoor ging hij kosteloos een taak inplannen voor een tweede monteur, uiterlijk vandaag om 12 uur zou ik via een mail een nieuwe versnelde afspraak kunnen inplannen... het patroon van de klantenservice is inmiddels wel duidelijk, natuurlijk geen mail.

Overigens vind ik het absurd dat ik een tweede monteur moet gaan betalen voor een probleem die ik niet zelf heb veroorzaakt en nooit heb ervaren voor 12 augustus.

Daarnaast heeft de monteur de bridge tap verwijderd en mij de kabel laten zien, dus wat de fuck gaat de tweede monteur verwijderen?

Opnieuw gebeld, medewerker gaf aan dat er geen taak was aangemaakt en dat de backoffice ook geen update van het weekend had ontvangen, er was alleen maar naar de status van de wan-connectie gekeken en ook beslist niet meer (lekker makkelijk van je tickets afkomen).

De medewerker van vandaag heeft opnieuw alles verwerkt in een ticket en ik kan wéér 4 dagen wachten op een reactie.

12 dagen verder, WEER geen oplossing. Ik sta op het punt om de modem van mijn balkon te gooien, mijn T-Mobile abonnement voor thuis EN mobiel te beëindigen en eis ik een compensatie voor het gebrek aan ondersteuning en het niet leveren van de afgenomen dienst.

 

 

 

 

 

Dag @Boris,

Gisteren heeft de KPN monteur het probleem verholpen.
In de wijkkast bleek een poort defect, sindsdien lijkt de verbinding weer stabiel.
Welke stappen zijn nodig omtrent de compensatie?
 

@Boris 

Ik zie mijn reactie niet van vanmorgen, hierbij nogmaals:

 

Gisteren heeft de KPN-monteur een defecte poort in de wijkkast gerepareerd, dit bleek de oorzaak van mijn internetproblemen.

Vooralsnog is de verbinding niet weggevallen.

Welke stappen moet ik doorlopen voor de compensatie?

Reputatie 7
Badge +4

@Wesley12345 T Mobile helpdesk> Guidion > T mobile backoffice > KPN NetwerkNL Monteur > T mobile backoffice controle en ticket sluiten. Hierna word de compensatie aangemaakt die op de volgende factuur word verwerkt. Ik weet niet of de backoffice er gister al aan toe gekomen is om alles te controleren. Dus verwacht dat @Boris of een van de andere moderators er maandag op terug komt en het verder in orde maakt. Je hoeft dus zelf geen actie te ondernemen

@Hidden.nld 
 

Oke, zal volgende week even afwachten. 
In iedergeval bedankt voor het toelichten!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Wesley12345,

Fijn om te zien en te horen dat de verbinding weer goed werkt! Wat dat betreft heeft @Hidden.nld helemaal gelijk, wij controleren nog een aantal laatste zaken alvorens het ‘brand meester’ sein te geven en hierna zullen wij spoedig een compensatie inschieten. Je kan deze verwachten op jouw eerstvolgende factuur. Mocht er toch nog iets kriebelen aan de internetverbinding, geef het graag aan ons door en wij proberen er snel wat aan te doen. Voor nu wens ik je nog veel plezier met het internet!

Reageer