Beantwoord

Storing T-Mobile Thuis glasvezel na 1 dag gebruik

  • 22 September 2021
  • 14 reacties
  • 418 Bekeken

Reputatie 3

Sinds 15 september ben ik verhuisd en is mijn abonnement van T-Mobile Thuis ingegaan. Op deze dag kwam de monteur van Guideon netjes op tijd alles aansluiten.

De eerste avond werkte alles perfect. Echter op donderdag 16 september rond 18:15 vloog het internet eruit. Alle tips geprobeerd. Niks werkte waarna ik met T-Mobile heb gebeld. Het LOS lampje knipperde. Er werd meteen een verzoek ingediend bij Guideon om een monteur langs te laten komen. Deze afspraak gemaakt en op maandag 20 september kwam de monteur langs.

Monteur zag dat alles goed aangesloten was en heeft wat dingen veranderd om te kijken of er niet iets kapot was. Dit was volgens hem niet het geval. Waardoor er weer een bericht naar T-Mobile werd gestuurd, dat dit een zaak voor de netwerkbeheerder is. 

Echter ligt dit nog niet bij de netwerkbeheerder, omdat T-Mobile aangeeft dat de technische dienst er naar moet en kijken en dit heeft een doorlooptijd van 5 werkdagen. 

Deze 5 werkdagen snap ik oprecht niet. Als ik andere verhalen lees op dit forum, dan kan de technische dienst dit probleem met het LOS lampje niet zelf oplossen, maar moet de netwerkbeheerder naar de wijkcentrale. En om dit signaal daar te krijgen moet er 5 werkdagen gewacht worden. 

Na deze 5 werkdagen is er een kans dat ik weer moet wachten op de netwerkbeheerder, voordat de afspraak ingepland kan worden.  

Normaal ben ik niet van het klagen, maar aangezien thuiswerken tegenwoordig de norm is en ik dacht alles goed geregeld te hebben, is het vervelend dat een nieuwe aansluiting er zo snel uit ligt en het hierna lang duurt voordat de technische dienst hiernaar kan kijken.

Hopelijk kan iemand uitleggen wat de technische dienst precies gaat doen. Aangezien het volgens mijn niet anders is dan er even naar kijken en bepalen dat de netwerkbeheerder langs moet komen.

 

Groetjes,
Huijs

icon

Beste antwoord door Huijs94 24 September 2021, 11:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Huijs94 

Als het LOS lampje knippert dan is er dus geen licht.

Dit zou een probleem in de PoP kunnen zijn maar kan ook voorkomen door bijvoorbeeld een verkeerde kabel tussen je glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT dus kan je daar ook eens een foto van bijvoegen?

Heb je van de klantenservice geen unlimited voucher voor 7 dagen gekregen die je kan gebruiken icm een T-Mobile simkaart als hotspot?

Reputatie 7
Badge +1

@Huijs94 Dat heeft allemaal te maken met monopolie en machtsmisbruik, als er in uw meterkast een zekeringkast stuk gaat belt u een installatiebedrijf zegt die geen tijd te hebben belt u een andere.

Bij providers werkt dat anders vaak hebben ze maar een bedrijf welke werkzaamheden uit voert voor T-Mobile is dat Guidion welk een monopolie heeft en er dan ook behoorlijk (mis) (ge) bruik van maakt, verder weten providers dat als een klant eenmaal een contract heeft getekend hier het eerste jaar niet vanaf kan, of voor geld afkopen.

Bij KPN heb je wel de mogelijkheid per maand op te zeggen alleen betaal je dan per maand meer.

Reputatie 3

Hi @Waqqas,

Inderdaad wel een voucher gekregen. Echter met een iPhone en Windows valt de verbinding vaak weg van de hotspot.

 

Verkeerde kabel lijkt mij gek, aangezien hij de eerste dag wel heeft gewerkt. En de 2e monteur heeft dit als het goed is gecontroleerd. 

Hieronder een foto van de aansluiting. De rode LAN kabel gaat naar de T-Mobile zyxel modem. Hier branden alle lampen groen, behalve de wereldbol van het internet.

 

Groetjes,
Huijs

Reputatie 3

Hi @BeMu,

Opzeggen wil ik nog niet. Aangezien T-Mobile de beste prijs en snelheid heeft. Maar mocht dit aanhouden, dan is met alles overstappen een goede optie. 

Echter mocht de verbinding er altijd uit liggen, dan sta je volgens mij goed in je recht om het per direct op te zeggen, ook al loopt het abonnement nog 1,5/1 jaar door. Aangezien ze zich niet aan het contract houden.

Voor nu wil ik het gewoon opgelost hebben en lekker kunnen genieten van mijn nieuwe woning. 

 

Groetjes,

Huijs

Reputatie 7
Badge +1

@Huijs94 Helemaal met u eens dat ze de beste prijs/snelheid hebben daarom is het zo jammer dat er zo ongelooflijk veel fout gaat bij T-Mobile lees je de diverse forums of review sites steekt men er met kop en schouder boven uit, neem daarbij het (zeer) slechte tv beeld op het nieuwe tv platform is het te begrijpen dat klanten klagen.

Reputatie 3

@BeMu Beste prijs/snelheid is inderdaad een plus. Dan kun je zeggen je betaald ook minder, dus verwacht ook minder. Alleen een storing verhelpen hoort wel iets te zijn wat snel gaat. Echter als mijn verbinding vaak onder de 700mbits komt, dan zul je mij niet zo snel horen klagen. Tenzij die vaak helemaal wegvalt. 

Van de TV gelukkig geen last, aangezien ik daarvoor NLZIET ga gebruiken als mijn internet werkt. 

Maar voor de mensen die er wel last van hebben, hoop ik dat het ook opgelost wordt. 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@BeMu

Bij elke provider kan het wel eens misgaan en dan duurt het even voordat het probleem is gevonden en verholpen.

Bij ODF GPON gaat het helaas wat vaker mis met als er bijvoorbeeld migraties zijn of mensen die overstappen op ODF GPON van T-Mobile maar hier wordt aan gewerkt zoals te lezen op het forum.

Lees hier meer.

Geen licht staat hier echter los van.

Reputatie 3

@Waqqas Inderdaad heeft elke provider wel eens problemen. Maar het is maar net hoe je er mee omgaat.

Mijn storing moet volgens mij opgelost worden door de netwerkbeheerder. Echter blijft het probleem 5 werkdagen liggen op de technische dienst van T-mobile, voordat er een verzoek naar de netwerkbeheerder gaat.

Dit is in mijn ogen niet echt de juiste manier voor het oplossen van storingen.

Reputatie 3

Hi @Jason, gisteren heb je gereageerd op een reactie van mij in een ander bericht. Dit bericht was dat.

Mijn vraag is eigenlijk: is er op dit moment als iets meer bekend? En bedoelde je dat het normaal gesproken 5 dagen duurt, echter doordat de monteur het heeft doorgezet zou dit minder moeten zijn?

 

Groetjes,
Harry

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Huijs94 , er is zeer zeker meer bekend, ik krijg net te horen dat de netbeheerder het onderzoek geaccepteerd/gestart heeft. Dat betekent doorgaans in de praktijk dat het binnen twee tot drie dagen gefixt is. Normaliter kun je bij een verwerkingstijd van de techneuten uitgaan van vier tot zes dagen, vijf dagen gemiddeld. Wanneer hier andere partijen bij betrokken worden, kan dat uitlopen doordat zij ook weer verwerkingstijd hanteren, sorry daarvoor. Ik durf geen garanties te geven omdat dit niet altijd werkelijkheid wordt, maar ervaring leert dat dit de tijden zijn waarmee je enigszins rekening kunt houden.

Reputatie 3

Hi Jason,

Top mooi te horen. Ik had vanochtend ook al even gebeld om de status te horen. Toen was er nog geen nieuws.

Echter net gebeld door Reggefiber. Morgen tussen 8 en 12 komen ze langs en wordt het hopelijk opgelost.

Bedankt de hulp tot nu toe. Hopelijk heb ik morgen goed nieuws en werkt alles zoals het moet.

Fijne dag!

Reputatie 7
Badge +16

Dat is toch ietwat sneller dan we voor ogen hadden, fijn dat de monteur morgen langskomt. Ik weet zeker dat het dan opgelost wordt zodat je niet langer zonder verbinding zit. 

Houd je ons op de hoogte, alsjeblieft? Thanks alvast en jij ook nog een mooie dag toegewenst! 😄

Reputatie 3

@Jason: de monteur is niet langsgekomen. Echter heeft hij in de wijkkast of ergens een storing gevonden. Dit heeft die opgelost en hierna belde hij om te vragen of ik kon bekijken of alles werkte.

Alle lampjes zijn weer de juiste kleur en de modem van T-Mobile is weer verbonden met internet.

 

De storing is dus verholpen! Hopelijk kan ik nu zonder verdere storingen genieten van snel internet.

 

Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +8

@Huijs94 Super fijn dat het is opgelost!:grinning: