Beantwoord

Super traag DSL internet.

  • 7 January 2021
  • 33 reacties
  • 578 Bekeken

Hoi tmobile wonen nu al sinds een paar maand op een nieuw adres in oostburg en hebben hier een DSL verbinding dezelfde op ons oude adres ook in oostburg nooit problemen gehad met het internet nu wonen we een stukje verder in oostburg met een DSL verbinding en het internet is echt super traag de downloadsnelheid is 1mbps per seconde dit kan toch gewoon niet? even een youtube video laden duurt 2 minuten kan dit aub zo snel mogelijk gefixt worden want het is gewoon niet meer te doen bijna zeker als we het internet dagelijks gebruiken en nee router resetten werkt niet of kabel versteken of uitblazen alles al geprobeert...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 February 2021, 12:57

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Jarno125,

De maximale snelheid bij DSL is afhankelijk hoe ver het adres van de wijkkast is verwijderd. Binnen dezelfde plaats kan je dus een flink verschil in afstand, en dus in snelheid, hebben. Maar 1 mbps is wel heel weinig. Heb je het modem rechtstreeks met een korte kabel op het ISRA punt aangesloten? Heb je de snelheid bedraad gemeten? 

Mvg. Marcel

Hoi ja de kabel is minder dan een meter lang op de kabel naar de laptop meet hij maar 1mbs download speed wat wel heel traag is ze beloven met het basic pakket dat we hebben 30mbs maar op speedtest komen we amper uit op 6mbs we hebben echt vanalles al geprobeert mvg jarno

Reputatie 7
Badge +2

Welke snelheid zou je maximaal moeten kunnen krijgen op jouw adres?

Zie Koper/DSL in onderstaande postcode check:

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Wacht even op een moderator, zij kunnen e.e.a. checken en eventueel acties in gang zetten.

 

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

24 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

49 Mbit/s

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

dit staat er ;)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jarno125 

Hoe ziet jouw aansluitpunt eruit? Als dit een wcd is met 4 gaten voor de telefoonadapter kan je deze dan eens openschroeven en een foto uploaden van de bedrading?

En is er maar één aansluitpunt of zijn er meerdere voor DSL?

Reputatie 7

Hoi @Jarno125 ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Dit varkentje gaan we voor je wassen. Ik ben erg benieuwd wat de bevindingen zijn wanneer je de stappen van @Waqqas doorloopt. Ook ben ik erg benieuwd wat de meting van de verbinding laat zien. Ik kan via de gegevens die je hebt opgegeven hier op de Community. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan ga ik het voor je na! 

 

@Waqqas dit is de verbinding ;)

Reputatie 7
Badge +15

@Jarno125 

Zou je eens de meegeleverde ronde DSL kabel willen gebruiken?

En bij deze aansluiting zit er vaak een ISRA in de meterkast, zou je dat eens willen nakijken?

Met de meegeleverde DSL kabel blijft het even traag en hoe zit het ISRA punt er ongeveer uit kan hem nergens vinden in de meterkast mvg 

 

 

Ik snap echt niet hoe dit kan kan hier aub naar gekeken worden we kunnen amper netflix of youtube kijken laat staan iets streamen want het duurt heel erg lang tot er iets gedownload is zeg maar ook is de snelheid heel zwak.

Reputatie 7
Badge +15

@Jarno125 

 

Meestal heb je dan de 1ste van links.

Reputatie 7

Hoi @Jarno125 ,

Ik heb je privébericht beantwoord, maar heb geen terugkoppeling van je mogen ontvangen. Wil je mij dit nog laten weten? Dan kan ik de situatie vanaf onze kant bekijken en je hopelijk van meer informatie voorzien. Ik hoor het graag van je! 

@boris

niet op de priveberichten gelet ik zal het vanavond zsm doorsturen!

Reputatie 7

Hi @Jarno125 ,

Dank je wel voor je gegevens! Ik heb hier direct een meting door kunnen doen en zie dat er inderdaad wat vertroebelingen op de lijn zitten. Graag wil ik dit voor je verder uitpluizen en ervoor zorgen dat de lijn weer in ere wordt hersteld. Nu ben ik erg benieuwd naar de speedtest. Om onze technische dienst zo goed mogelijk in te lichten, wil ik je vragen deze nogmaals uit te voeren via deze stappen: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van je internet kan gaan genieten!

 

tijd en datum staan er ook bij vanonder naast de verbinding.

 

 

 

 

 

 

 

Reageer