Beantwoord

Super traag DSL internet.

  • 7 January 2021
  • 33 reacties
  • 578 Bekeken

Hoi tmobile wonen nu al sinds een paar maand op een nieuw adres in oostburg en hebben hier een DSL verbinding dezelfde op ons oude adres ook in oostburg nooit problemen gehad met het internet nu wonen we een stukje verder in oostburg met een DSL verbinding en het internet is echt super traag de downloadsnelheid is 1mbps per seconde dit kan toch gewoon niet? even een youtube video laden duurt 2 minuten kan dit aub zo snel mogelijk gefixt worden want het is gewoon niet meer te doen bijna zeker als we het internet dagelijks gebruiken en nee router resetten werkt niet of kabel versteken of uitblazen alles al geprobeert...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 February 2021, 12:57

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jarno125 

Hoe ziet jouw aansluitpunt eruit? Als dit een wcd is met 4 gaten voor de telefoonadapter kan je deze dan eens openschroeven en een foto uploaden van de bedrading?

En is er maar één aansluitpunt of zijn er meerdere voor DSL?

Hoi @Jason nog even een update maar de TV box is bij ons zelfs helemaal niet aangesloten en wat komt Guidion precies doen want de vorige keren waren ze ook geweest en er was helemaal nieks verandert aan ons probleem of verbeterd zeg maar op ons vorige adres XXXX hadden we gewoon 50MBS de hele dag lang zonder enig probleem of storingen maar in dit nieuwe huis is dit probleem echt niet te harden bijna zeg maar netflix en youtube blijft minuten draaien tegen we kunnen kijken ook groetjes 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jarno125, bedankt voor de screenshots, die stuur ik meteen door. Nog een paar laatste checks: je hebt een maximale downloadsnelheid van 24 Mbit/s (bekabeld) op jouw adres, maar maakt gebruik van een TV Box. TV Boxen nemen sowieso 8 Mbit/s bandbreedte in beslag, dus dan hou je nog maximaal 16 Mbit/s over. Test je bekabeld wanneer de box aanstaat toevallig? 

Dit is natuurlijk nog steeds onder niveau dus we gaan er sowieso naar kijken, maar ik wil dat puntje wel uitsluiten zodat we de oorzaak beter kunnen duiden.

Hoeveel apparaten heb je tegelijkertijd bekabeld aangesloten?

 

Hoi @Jason de tv box staat enkel savonds aan voor max 2-3u neemt deze de hele dag door MB in beslag of enkel als hij aan staat? en nee enkel de hoofd pc is aangesloten met een kabel de andere apparaten zitten op de wifi. ook hebben wij 2 aansluitingen thuis hier een COAX en dan de DSL zou de COAX niet sneller en beter zijn dan de oude DSL poort? groetjes jarno en bedankt voor de hulp!

Reputatie 7

Hoi @Jarno125 ,

In dat geval wil ik je aanraden om te bellen met Guidion. Je kan de monteurs bereiken via 088 - 200 0151. Op die manier kan je ervoor zorgen dat alsnog de afspraak wordt gemaakt en je een monteur langs krijgt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jarno125, bedankt voor je terugkoppeling!

Zolang de box aanstaat, wordt er acht Mbit/s aan bandbreedte in beslag genomen door de TV Box. Die hoeveelheid wordt dan van het maximaal aantal Mbit/s op de lijn gereserveerd, waardoor je (in theorie) nog maximaal 16 Mbit/s overhoudt. Omdat je daarnaast ook nog apparaten met Wifi verbonden hebt, wordt het maximum dat je overhoudt minder. Hoeveel dit exact is, kan ik niet precies aangeven omdat dit schommelt op Wifi. 

De COAX wordt bij ons niet gebruikt, daar kun je de apparatuur niet op aansluiten. Omdat ik in dit geval vermoed dat je snelheid beperkt wordt door een verbindingsfout/netwerkprobleem ga ik het doorzetten naar de techneuten. Hun gemiddelde verwerkingstijd bedraagt momenteel twee tot vier dagen. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Thanks!

UPDATE: de TD heeft snel besloten, we hebben Guidion aangestuurd om dit te verhelpen. Je zult binnen enkele minuten een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail. Maak alsjeblieft een afspraak met de tool en mocht dit om wat  voor reden dan ook niet werken, bel dan met: 088-2000 151.

 

Reputatie 7

Hoi @Jarno125 ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Dit varkentje gaan we voor je wassen. Ik ben erg benieuwd wat de bevindingen zijn wanneer je de stappen van @Waqqas doorloopt. Ook ben ik erg benieuwd wat de meting van de verbinding laat zien. Ik kan via de gegevens die je hebt opgegeven hier op de Community. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan ga ik het voor je na! 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Jarno125,

De maximale snelheid bij DSL is afhankelijk hoe ver het adres van de wijkkast is verwijderd. Binnen dezelfde plaats kan je dus een flink verschil in afstand, en dus in snelheid, hebben. Maar 1 mbps is wel heel weinig. Heb je het modem rechtstreeks met een korte kabel op het ISRA punt aangesloten? Heb je de snelheid bedraad gemeten? 

Mvg. Marcel

Hoi ja de kabel is minder dan een meter lang op de kabel naar de laptop meet hij maar 1mbs download speed wat wel heel traag is ze beloven met het basic pakket dat we hebben 30mbs maar op speedtest komen we amper uit op 6mbs we hebben echt vanalles al geprobeert mvg jarno

Reputatie 7
Badge +2

Welke snelheid zou je maximaal moeten kunnen krijgen op jouw adres?

Zie Koper/DSL in onderstaande postcode check:

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Wacht even op een moderator, zij kunnen e.e.a. checken en eventueel acties in gang zetten.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jarno125, Guidion komt de snelheidsissues herstellen en zal waar nodig de apparatuur vervangen zodat de snelheid weer richting het maximum stijgt. Wat betreft de exacte werkzaamheden: dit loop ik graag voor je na, maar ik zie dat alle gegevens uit jouw profiel inmiddels verwijderd zijn. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft?

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

24 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

49 Mbit/s

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

dit staat er ;)

Reputatie 7

Hi @Jarno125 ,

Dank je wel voor je gegevens! Ik heb hier direct een meting door kunnen doen en zie dat er inderdaad wat vertroebelingen op de lijn zitten. Graag wil ik dit voor je verder uitpluizen en ervoor zorgen dat de lijn weer in ere wordt hersteld. Nu ben ik erg benieuwd naar de speedtest. Om onze technische dienst zo goed mogelijk in te lichten, wil ik je vragen deze nogmaals uit te voeren via deze stappen: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van je internet kan gaan genieten!

 

 

@Waqqas dit is de verbinding ;)

Reputatie 7
Badge +15

@Jarno125 

Zou je eens de meegeleverde ronde DSL kabel willen gebruiken?

En bij deze aansluiting zit er vaak een ISRA in de meterkast, zou je dat eens willen nakijken?

Met de meegeleverde DSL kabel blijft het even traag en hoe zit het ISRA punt er ongeveer uit kan hem nergens vinden in de meterkast mvg 

 

Reageer