Sweet old KPN

  • 4 September 2021
  • 19 reacties
  • 364 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Wij zijn naar 14 jaar overgestapt van KPN naar Tmobile.

in de 14 jaar bij KPN 2 kleine storingen gehad. We hebben nu bijna 6 weken Tmobile.

Bij aansluiting werkt 5G niet naar behoren, krijg iemand van de servicedesk die een standaard script afgaat. Toen het te moeilijk werd en ik vragen ging stellen werd de verbinding “spontaan” verbroken. 5G blijft een issue, de ene keer wel de andere keer niet.

1 week na aansluiting, 8:00 smorgen internet plat. Volgens de servicedesk ligt aan mijn WIFI. Probeer duidelijk te maken dat mijn huis bedraad internet heeft en mijn PC’s niet op WIFI zitten maar op ethernet en heel de verbinding down is.  Dat wil schijnbaar niet landen. Zal wel liggen aan mijn netwerk (niet aangepast sinds het wel werkte) Monteur moet komen kijken, wachttijd 1 week, gelukkig s’avonds opeens weer spontaan internet om 18:00. Moest naar de zaak, omdat internet niet werkte.

20-8 internet spontaan plat voor uurtje

Afgelopen donderdag van 10:00 tot 16:30 internet plat. Bel servicedesk, en terwijl men het modem probeerd te bereiken komt opeens internet weer spontaan op. Ondertussen moest ik wel naar de zaak omdat ik thuis niets meer kon doen. 

In deze paar weken al vaker down dan mijn gehele periode bij KPN

mijn echtgenoot heeft vrij moeten nemen omdat bij hem thuiswerken de regel is. Ik noodgedwongen wel naar de zaak (heb COPD dus verhoogd risico).

Iedere keer krijg je dan iemand aan de lijn die weer alle stappen na gaat (wat ik natuurlijk al meerdere malen zelf hebt geprobeerd), vervolgens mij een monteur aanbied om te komen kijken of thuis alles goed is. Ik ben zelf netwerkbeheerder…. , en natuurlijk tijdelijk unlimited aanbied voor mijn mobile, ondankt dat ik dat al heb.

Ik heb nog steeds geen normale tmobile thuis omgeving waar mijn gegevens instaan, mijn rekenignen etc. Dit staat op annuleren, dat heb ik ooit gedaan omdat men tijdens covid een monteur wilde sturen, ik dat geweigerd heb vanwege de gevaren en ik heb opnieuw een abonement afgesloten toen dit veiliger was. De website is dus nutteloos voor me om gegevens etc in te zien.

Ik ben echt boos op TMobile dat ze zo’n onstabiele omgeving kunnen aanbieden en zo met klanten om kunnen gaan. Te treurig voor woorden.

zo snel mogelijk tterug naar KPN, dan maar 3 tientjes duurder. Dit is de stress en frustratie niet waard…...


19 reacties

Daar aan het einde gaat iets fout, de monteur is niet geweest de lijn is nog niet adminstratief opgeleverd door die monteur, dit zal dan nog  moeten gebeuren.

Dan even een andere vraag, U zegt verhoogd risico op covid, en dan toch het risico nemen op ellende om over te stappen, ik kan die twee niet rijmen als alles gewoon al jaren goed loopt.😳

Reputatie 7
Badge +1

Bij T-Mobile gaat er helaas ontzettend veel fout, gisteravond in Kassa bij de belbus nog weer te zien, als het werkt werkt het maar het is niet verstandig om maar iets te veranderen in je abonnement zoals veranderen van WBA naar ODF of veranderen van oude naar nieuwe platform.

Want dan kun je er vergif op in nemen dat je de garantie krijg dat er wat fout gaat, ik zit er zelf al vanaf het begin bij zonder enige storing of wat dan ook, maar heb dan ook nooit iets veranderd dan hooguit een themapakket toegevoegd of verwisseld.

@BeMu , je roept in elk topic dat er ontzettend veel fout gaat en het bij jou perfect werkt, maar die twee zaken zijn niet met elkaar te vergelijken, als het werkt werkt het prima, als er in het opleveren stappen overgeslagen worden zoals hier de "verplichte monteur” gaat het in het proces niet zoals het hoort, er is nu door de monteur niet afgemeld dat de lijn is opgeleverd, er is dus administratief geen verbinding.

En het nieuwe T-Mobile ODF is inderdaad vragen om problemen, T-Mobile heeft zijn proces daar helemaal niet op orde en gaat gegarandeerd errors veroorzaken, maar als je van WBA naar AON-ODF word gepatcht is er geen vuiltje aan de lucht, maar wederom ook niet relevant in dit geval.

@Doornekamp33 ja ik wist bij mijn overstap nog niet dat het zo onstabiel zou zijn. het scheelde me met de voordelen van mijn telefoon 40 euro per maand voor dezelfde snelheid. Vond dat best serieus geld.

Wat ik altijd doe is mij eerst goed inlezen, Ik ben in 2019 naar T-mobile gegaan omdat Telfort (KPN) had besloten dat er een paar voor mij belangrijke zenders zouden verdwijnen, na lang studeren en vergelijken kwam TM er als goedkoopste en beste alternatief uit, of het nu door mij komt maar daarna zijn er wat zaken hard achteruit gehold, de problemen met het nieuwe TMTV en nog wat zaken vooral op mobiel gebied heeft mij doen besluiten om weer over te stappen, en nu zou TM zeker niet op mijn lijstje komen, hoe aardig de medewerkers ook zijn, en ik heb er aardig wat ontmoet en gesproken.

Voor 2x mobiel bij Simyo en vast bij KPN betaal ik uiteindelijk net zoveel (ietsje minder zelfs) heb wel meer data bij mobiel, enige is dat ik nu 2 zenders een klein beetje mis die ik bij TM wel had, maar dit waren geen must zenders.

Reputatie 7
Badge +1

De kwaliteit van het nieuwe TMTV zal voor mij een belangrijke graadmeter zijn of ik wel of niet bij TM blijf is het inderdaad zo slecht als er door diverse mede forumleden word gezegd dan is voor mij overstappen iets om te overwegen.

Het enige wat me eventueel nog zou kunnen tegenhouden is dat ik nu 3 gratis themapakketten heb, mobiel heb ik via Youfone en vaste telefoon al heel lang niet meer, betaal nu voor 100mb/s plus themapakketten en Ziggo (zolang ze nog formule1 hebben) 66,47€ daarna 15€ minder als F1 bij Ziggo weg is gaat Ziggo er uit.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @phuijs 

Waarschijnlijk loop je tegen dit probleem aan :

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/structurele-problemen-en-storingen-gpon-in-de-pop-bij-omzetten-wba-odf-331675

Het vervelende is dat dit in de toekomst ook nog steeds kan voorkomen totdat hier geen oplossing voor komt.

Wat betreft je T-Mobile thuis omgeving, dit kan een moderator voor je in orde maken.

@WaqqasDenk je dat, lees even de startpost goed door, denk dat die brakke Gpon er helemaal niks mee te maken heeft, @phuijs heeft de monteur zelf geannuleerd, bij Gpon zou er niks gaan werken omdat de monteur de ONT dan moet activeren, bij AON en een media Converter gaat het wel werken, zei het zonder administratieve afmelding dat het goed is aangesloten niet vlekkeloos.

En daarbij, T-Mobile zal toch aan de Pon perikelen wat moeten doen, gaat ze zeker klanten kosten op termijn.

@BeMu , En die 3 pakketten, wat gebruik je er nu werkelijk van, ik betaal voor 50/50, 2 x TV box (veel beter als de TM dingen) met opnemen 57.50 en ik mis eigenlijk maar 1 zender Nat Geo Wild maar heb er Love Nature voor terug.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Ik begrijp eruit dat TS eerst een bestelling had geplaatst en daarna geannuleerd omdat het niet veilig was, bij de 2de bestelling lees ik niet dat de monteur niet was gekomen ofzo.

"Brakke GPON" ben ik het niet mee eens, bij KPN werkt het uitstekend, als alles gewoon goed is geregeld dan zou alles prima moeten werken.

Ter bevestiging zou @phuijs misschien eens een foto kunnen maken van de mediaconverter.

 

 

 

Ik heb nog steeds geen normale tmobile thuis omgeving waar mijn gegevens instaan, mijn rekenignen etc. Dit staat op annuleren, dat heb ik ooit gedaan omdat men tijdens covid een monteur wilde sturen, ik dat geweigerd heb vanwege de gevaren en ik heb opnieuw een abonement afgesloten toen dit veiliger was. De website is dus nutteloos voor me om gegevens etc in te zien.

Ik ben echt boos op TMobile dat ze zo’n onstabiele omgeving kunnen aanbieden en zo met klanten om kunnen gaan. Te treurig voor woorden.

@Waqqas, Dit laatste stukje in de voor de rest wat teveel verwarrende informatie zegt mij dat er een monteur geweigerd is en het nog niet goed staat in de systemen waardoor het ook geen PON kan zijn, dat werkt nooit zonder monteur.

En inderdaad, Pon hoeft niet brak te zijn, als je er maar goed mee om gaat, maar ook KPN kan gezeik krijgen als volgend jaar de vrije keuze eind apparaten eindelijk definitief word

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Bij de eerste bestelling wou men een monteur sturen tijdens covid en dat wou TS niet dus dan maar ook de bestelling geannuleerd.

Dan later een bestelling geplaatst maar ik lees hier niet bij dat de monteur niet kwam dus hij is misschien wel gewoon gekomen, begrijp ik 🙂

Ik gok dat TS hetzelfde e-mailadres gebruikt heeft bij beide bestellingen waardoor er wat problemen zijn rondom het abonnement inzien, dit zorgt verder niet voor problemen met de verbinding.

Op het KPN forum zijn er ook een aantal topics met knipperende PON maar hier in Terneuzen zit iedereen die ik ken bij KPN PON maar ik hoor niemand klagen.

KPN gaat ook per 1 oktober over op XGS-PON voor bestaande GPON netwerken en nieuwe glasvezelnetwerken, daarmee kan je de KPN NT vervangen door een eigen exemplaar zonder dat dit impact heeft op de andere aansluitingen las ik. Maar waarom zou men dit willen doen? Lijkt mij niet nodig om de NT te vervangen.

Reputatie 7
Badge +1

Of het nu KPN of Ziggo of T-Mobile is de provider op dit forum of noem ze maar op maakt niet uit wat wel een vast staand feit is dat er in deze branche verhoudingsgewijs echt veel te veel fout gaat, zelfs als je het procentueel afzet tegen het aantal migraties door klanten per jaar, en nieuwe aansluitingen

Reputatie 7
Badge +15

Er moeten fysieke handelingen worden verricht wat niet het geval is bij stroom en gas bijvoorbeeld waar van leverancier wisselen slechts een administratieve handeling is.

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas Daar heb je in principe gelijk in maar ook bij stroom en gas heb je wel terdege fysieke handelingen, zoals nieuwbouw of aanpassing in de woning enz.

Je bericht is niet echt duidelijk.

 

Bij aansluiting werkt 5G niet naar behoren, krijg iemand van de servicedesk die een standaard script afgaat. Toen het te moeilijk werd en ik vragen ging stellen werd de verbinding “spontaan” verbroken. 5G blijft een issue, de ene keer wel de andere keer niet.

 

Ik kan 5G niet helemaal plaatsen, 5G = T-Mobile Mobiel en heeft niets te maken met T-Mobile Thuis.

 

 

1 week na aansluiting, 8:00 smorgen internet plat. Volgens de servicedesk ligt aan mijn WIFI. Probeer duidelijk te maken dat mijn huis bedraad internet heeft en mijn PC’s niet op WIFI zitten maar op ethernet en heel de verbinding down is.  Dat wil schijnbaar niet landen. Zal wel liggen aan mijn netwerk (niet aangepast sinds het wel werkte) Monteur moet komen kijken, wachttijd 1 week, gelukkig s’avonds opeens weer spontaan internet om 18:00. Moest naar de zaak, omdat internet niet werkte.

 

Wat bedoel je precies met “mijn netwerk", maak je gebruik van eigen apparatuur of gebruik je nog gewoon het door T-Mobile geleverde modem?

 

Ik heb nog steeds geen normale tmobile thuis omgeving waar mijn gegevens instaan, mijn rekenignen etc. Dit staat op annuleren, dat heb ik ooit gedaan omdat men tijdens covid een monteur wilde sturen, ik dat geweigerd heb vanwege de gevaren en ik heb opnieuw een abonement afgesloten toen dit veiliger was. De website is dus nutteloos voor me om gegevens etc in te zien.

Zoals je inmiddels in de antwoorden ziet, de één vermoed dat er geen monteur is geweest om je T-Mobile verbinding op te leveren terwijl de ander het wel vermoed. Misschien kun je even uitsluitsel geven of er een monteur bij je thuis is geweest om je verbinding in orde te maken, te testen en op te leveren?

Bij T-Mobile gaat er helaas ontzettend veel fout, gisteravond in Kassa bij de belbus nog weer te zien, als het werkt werkt het maar het is niet verstandig om maar iets te veranderen in je abonnement zoals veranderen van WBA naar ODF of veranderen van oude naar nieuwe platform.

Wat heeft een pinstoring ( waardoor 2x voor een mobiele telefoon betaald wordt ) te maken met T-Mobile Thuis ??

 

 

Verder lijkt het probleem verdacht veel op de problematiek (lees; de ellende) rondom T-Mobile ODF-GPON waarover o.a. gesproken wordt in dit topic. Misschien dat je ( @phuijs ) een foto kunt maken en plaatsen van de mediaconverter (glasvezelmodem etc.) ?

goed wat verduidelijking hier en daar :)

toen ik de eerste keer internet bestelde dacht ik dat ik gewoon een modem kreeg, deze kon aansluiten en klaar. Toen bleek dat er een monteur langs moest komen in het huis om in de meterkast het KPN mediaconverter te vervangen. Omdat we midden in de pandamie zaten heb ik dat toen geannuleerd, ik wilde niemand in huis hebben.

 

5g is natuurlijk 5 Ghz WIFI

 

Toen ik opnieuw bestelde is er een monteur geweest. Heeft de KPN mediaconverter en modem vervangen voor de Tmobile modem zaken. Uitermate slordig met bekabeling, mocht amper testen want hij had haast, hij zei alles getest te hebben dus het was goed. Alleen zat ik in de avond al met Tmobile aan de telefoon omdat 5Ghz niet goed werkte. Ik had met  5Ghz WIFI een snelheid van 30 MB. KPN had ik op mijn telefoon 420MB op 5Ghz. In beide gevallen heb ik een 1 gig lijn.

Ben ook aardig emotioneel aan het worden, vandaar niet altijd duidelijk aan het schrijven :( 

Kan me zo kwaad maken maken over een dienst die niet geleverd wordt, onstabiel is, maar je wel verplicht ben om een jaar af te nemen….

Mijn collega is het nog veel erger. Heeft geen internet, eerst een week wachten op een monteur. Vervolgens komt die om te vertellen dat alles in orde is in huis. Dan moet er een KPN monteur naar kijken omdat het buitenhuis is, duurt wederom 1 week….

 

Reputatie 7
Badge +15

@phuijs

Is de mediaconverter een witte Huawei?

Als je met een laptop bekabeld op de modem de snelheid meet haal je dan ook minimaal 700 Mbit? Zet ook eens 2,4 GHz WiFi in het modem uit zodat je alleen met het 5 GHz netwerk kan verbinden.

Reputatie 7

Hoi @phuijs en alle anderen in dit topic,

Dank voor het delen van je ervaring met T-Mobile Thuis. Ik heb je bericht met veel interesse doorgenomen, omdat dit totaal niet de service die wij willen geven. Ik wil daar allereerst mijn excuses voor aanbieden. Ik hoop je met mijn bericht van meer duidelijkheid te kunnen voorzien.

In je bericht merk ik verschillende problemen op. Het lijkt mij verstandig deze één voor één te tackelen. Ik wil daarmee als eerst kijken naar de problemen met de verbinding. Ik ben natuurlijk aan de achterkant gaan kijken en zie inderdaad dat dit zeer veel overeenkomsten kent met de issues die @Waqqas en @Gerrit078 aankaarten, te lezen in dit topic (link is klikbaar). We zijn hard bezig met een onderzoek en het doorvoeren van fixes en zitten er hier bovenop met de technische dienst. We houden dat topic dan ook scherp in de gaten en houden jullie op de hoogte met updates. We doen er echt alles aan om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Excuses voor het ongemak.

Ook lees ik dat je problemen ervaart met de My T-Mobile Thuis omgeving. Ik heb daar direct een fix voor doorgevoerd en kan er nu worden ingelogd met jouw @t-mobilethuis.nl e-mail. Wil je een seintje geven of je inderdaad nu erbij kan? 

Ik hoop je via deze weg van meer duidelijkheid te hebben voorzien en dat we jouw feedback serieus nemen. Mocht je dan ook vragen hebben, schroom niet. De Community zit voor je klaar.

@Boris Tmobile thuis kan ik inderdaad inloggen en krijg ik nu de omgeving te zien met mijn gegevens etc. tnx. Groet Patrick

Reageer