T-Mobile thuis 750/750 traag

  • 11 August 2019
  • 13 reacties
  • 731 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Al een tijdje heb ik T-mobile thuis.

Mij valt op dat de snelheden bij lange niet gehaald worden:


  • down plm 110 Mb/s, ip plm 500 Mb/s
Dit gebeurt op de apparatuur van T-mobile.

Met mijn eigen router haal ik iets hogere snelheden.

Ik test bekabeld (direct op de t-mobile router).

Mijnn eigen netwerk is volledig 1 Gbit/s bekabeld en switched,



Graag hulp hoe ik in ieder geval een goede download snelheid kan halen.



groet,



-- Jaap

13 reacties

Reputatie 5
Ik ken de glasvezel modems niet, maar kun je daarop inloggen om de verbindingssnelheid van de modem met het T-Mobile netwerk te zien?
Volgens mij niet. Mijn eigen switch geeft een 1Gbit/s verbinding aan.
Reputatie 5
Dat is alleen de theoretisch mogelijke snelheid, maar zegt niets over de snelheid waarmee het modem verbinding heeft met het netwerk van T-Mobile.
In de meeste modems is ergens wel de snelheid te achterhalen, maar anders kan een T-Mobile medewerker mogelijk op afstand kijken. Dan weet je in ieder geval of het probleem buitenshuis zit of in de eigen bekabeling of apparatuur.
Reputatie 6
De router en/of mediaconvertor hebben gewoon een full-duplex gigabit verbinding. Ergens zal een snelheids beperker zitten die dan ingesteld is op de abo snelheid waarvoor je betaald. Maar de aansluiting deel je en er is overboeking, als in een bepaalde wijk of centrale of kast tegelijk iedereen min of meer de maximale snelhied probeert te gebruiken, dan zal niet iedereen die 750 halen. Tekenend is ook dat DL zo laag is. Doe maar eens een speedtest elk uur een dag of 3 lang, als er dan groot verschil zit in de 72 metingen weet je al meer.
Het kan ook een glasvezel dempings probleem zijn of andersoortige packetloss.
Uiteraard wordt er overboeking toegepast.
Maar een slordige 100 Mbit/s down bij een 750 Mbit/s abbo is wel een erg groot verschil. Ik heb op meerdere tijdstippen gemeten en mijn interne netwerk met iperf doorgemeten. Daar haaal ik wel de goede snelheden.
Reputatie 7
plaats eens de resultaten van de speedtest.net desktop app. kunnen we eens gaan kijken waar het probleem zit.
Bijgevoegd een speedtest screen dump van de desktop app

Reputatie 7
Badge +5
Hoi @jgfrm, ik wil je graag helpen! Via een rechtstreekse verbinding met ons modem moet je zeker ook van de 750Mbps genieten. Stuur je mij een privébericht met jouw gegevens? Als je mij ook wilt voorzien van een screenshot of foto van de bekabelde speedtest, ben ik al helemaal blij. Het is erg belangrijk dat ik op deze screenshot of foto daadwerkelijk kan zien of je met een kabel verbonden bent. Maak bijvoorbeeld een foto van het gehele scherm, zodat ik de verbindingswijze ook kan zien. Hiermee kan ik aankloppen bij de technische dienst, zodat er een onderzoek gestart kan worden. Alvast bedankt voor de moeite!

Hallo, ik ervaar hetzelfde probleem met mijn T-Mobile thuis 750 Wifi. Ik snap dat ik op wifi niet de volle snelheid kan halen maar dit is de snelheid die ik al een paar dagen heb:

Kan je voor mij uitzoeken wat er aan de hand is?

Groetjes,

Jane

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Jane_ 

Controleer of je niet per ongeluk op 2,4 GHz Wifi verbonden bent want als je daar veel storing hebt van b.v. buren zou het zo maar eens kunnen dat je niet veel meer dan dat kunt halen.

Schakel als eerste naar 5 GHz Wifi over en test dan nog eens. Liefst op een Windows 10 pc met Ookla speedtest app, niet via je browser. Of met de speedtest app op een beetje nieuwe en snelle smartphone.

Groetjes, Folkert

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jane_ , lukt het met de tips van Folkert? Je kunt ook proberen je modem te resetten. Ik zie in de lijnmeting een ietwat hogere demping dan gebruikelijk. Dit kan voor ruis op de lijn zorgen. Naast het feit dat je wellicht op een drukker voorkeursnetwerk zit met Wifi, kan dat voor schommelingen zorgen in de snelheid. Als een soft reset niet het gewenste effect geeft, kun je ook overgaan tot een factory reset. Check voor instructies ons handige topic!

Als we je verder kunnen helpen, geef een seintje. De Community zit altijd voor je klaar! 😁

Beste @Jane_ 

Controleer of je niet per ongeluk op 2,4 GHz Wifi verbonden bent want als je daar veel storing hebt van b.v. buren zou het zo maar eens kunnen dat je niet veel meer dan dat kunt halen.

Schakel als eerste naar 5 GHz Wifi over en test dan nog eens. Liefst op een Windows 10 pc met Ookla speedtest app, niet via je browser. Of met de speedtest app op een beetje nieuwe en snelle smartphone.

Groetjes, Folkert

Hi Folkert,

Op de 5GHz wifi kom ik hoger uit, dan zit ik op 370 mbps. Is dit ongeveer de snelheid dat ik op Wifi kan verwachten?

 

Groetjes,

Jane 

Reputatie 7
Badge +16

@Jane_ Dat is een uitstekende snelheid op Wifi! Je kunt in theorie nog wel iets hoger halen, maar dat zal zelden gebeuren in verband met de invloeden van externe factoren.

De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Check voor me info omtrent Wifi ons topic: Hoe verbeter ik mijn Wifi?.

Reageer