T-Mobile Thuis trage verbinding

  • 19 October 2017
  • 7 reacties
  • 1006 Bekeken

Goedemorgen,

Ik had voorheen een Vodafone Thuis abonnement. Daarover was ik prima te spreken. Redelijk snel internet (we hadden gekozen voor een extra snelle verbinding) en prima televisie. In de straat zat een Vodafone winkel die je prima kon helpen, helpdesk online of via telefoon was ook uitstekend. Kortom, niets aan de hand.

Begin dit jaar is Vodafone Thuis overgenomen door T-Mobile thuis. Toen begon helaas alle ellende. Het internet ligt er best vaak uit. Dat 'ie het gewoon niet doet. Ook is de televisie vrij wispelturig. Mijn vriendin heeft een paar dagen zonder televisie gezeten. Op zich geen ramp, maar je betaalt er wel voor.

Net als het snelle internet, daar betalen we extra voor, voor een snellere verbinding. Dat product wordt wel in rekening gebracht, maar absoluut niet geleverd. Ik mag blij zijn als we de 10 mb/s halen. Meestal zit het op de helft. Zelden heb ik meegemaakt dat internet zo traag is. We wonen met zijn tweeën en gebruiken veel internet. Mijn kantoor is online dus ik ben afhankelijk van de internetverbinding.

Onlangs moest ik een Formule 1 verslag verslaan, maar het internet trok dat niet. Ik heb alles via mijn telefoon gedaan (wat prima werkte). Als ik echt internet nodig heb, moet ik dat over mijn telefoon doen. De verbinding is veel te wispelturig. Filmpjes kijken op lage resolutie: Dankzij T-Mobile Thuis komt het nu weert vaak voor alsof het 2006 is. Dat vind ik jammer.

Ik heb geprobeerd de helpdesk te bellen, maar na een klein half uur in de wacht te hebben gestaan geef ik het op. Het is nu al een paar keer gebeurd en na 25 minuten ga ik niet nog langer '5 minuten' wachten.

Ik heb de kabels nagekeken, vervangen, een Apple Time Capsule gekocht en geplaatst, de router meerdere malen opnieuw opgestart. Maar het internet blijft langzamer dan het basispakket, terwijl er elke keer keurig het bedrag voor extra snel internet wordt afgeschreven.

Uiteraard is het een vervelende samenkomst van omstandigheden, maar ik maak extra internetkosten via Vodafone mobiel omdat de verbinding thuis niet deugdelijk werkt. Ik ben ook al een paar keer naar de T-Mobile winkel geweest, maar dan wordt ik doorverwezen met de helpdesk. Oh, en ik of ik mijn mobiele abonnement niet wil afsluiten via T-Mobile, want de verbinding is zo goed.

De enige manier om dit probleem effectief op te lossen is om het abonnement te stoppen. Dan moet ik echter een boete betalen. Dit wringt een beetje, want dan moet ik betalen voor een service die ik niet ontvangen heb. Net als de afgelopen maanden het geval is.

Mijn vraag is bij deze: hoe kunnen we dit probleem oplossen? Ik ben bereid om mee te helpen, uiteraard. Want het liefste wil ik dat we gewoon de service ontvangen waar we voor betalen.

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Hallo WillemE,

Wat vervelend dat de verbinding niet optimaal werkt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van internet.

Zou je kunnen vertellen of je glasvezel of dsl gebruikt ? En als je internet aansluit met een kabel haal je dan wel de snelheid ?
Omdat je aangeeft dat je zelf een tmme capsule heb aangeschaft en je problemen heb met de tv verwacht ik dat het probleem in het modem of daarvoor zit.

het lijkt mij dan ook verstandig dat T Mobile een monteur langs stuurt. deze kan dan alles bij jou thuis uitsluiten. mocht het onverhoopt toch in de binnenkomende lijn zitten dan zal het doorgezet worden naar de netwerkbeheerder.
Reputatie 7
Hi Willem, excuses voor de late reactie! Ik heb meteen met je meegekeken en ik heb de modem op afstand een fabrieksreset gegeven en het wifi kanaal op de modem veranderd. Ik hoor graag of dit heeft geholpen! Als je een trage verbinding blijft ervaren zou je mij dan van wat meer informatie willen voorzien? Gaat het alleen om de wifi snelheid of ervaar je ook traag internet met een bedraadde verbinding? Als dit het geval is zou je dan een speedtest van de bedraadde verbinding en een speedtest van de wifi verbinding uit willen voeren? Dan ga ik aan de hand van de resultaten voor je aan de slag!
Wij hebben sinds een maand T-mobile thuis glasvezel. Alleen hebben wij ook last van een hele trage internet verbinding. Ik heb geprobeerd met de klanten service te bellen maar kom er niet tussen helaas. En bij de chat service zeiden ze dat ze alleen mobiele klanten daar helpen. Ik heb het wifi kanaal veranderd naar een minder druk kanaal maar helaas blijft de snelheid steken op ~30 Mbps ipv van de 100Mbps die we zouden moeten hebben! Wat kunnen we hier aan doen?
Reputatie 7
Hallo Ikolder,

En welke snelheid haal je als je de computer rechtstreeks aansluit op het modem met een UTP kabel ?
Hallo Hidden.nld dezelfde snelheid ~30 Mbps. Dus dan lijkt het niet aan de wifi te liggen. Iemand een idee wat het probleem is?
Reputatie 7
Kijk Hier hoe je de problemen met je Internet verbinding kan oplossen.
Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis
Reputatie 7
Hi Ikolder, is het gelukt met de tips van Hidden.nld? Als je nog problemen ervaart laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!