Beantwoord

Te korte DSL kabel en slecht wifi bereik

  • 12 June 2020
  • 5 reacties
  • 592 Bekeken

Hoi mensen,

Ik heb al ongeveer een jaar lang een T-Mobile modem en ik ben er best tevreden mee. Het enige probleem is dat ik beneden geen, of zeer sloom internet heb. De modem staat namelijk boven in de woonkamer in een hoekje, daar waar de internetaansluiting zit. Zelfs in de kamer direct daaronder haal je maar 5 a 6 mbps op 2.4ghz terwijl je boven makkelijk 30mbps haalt.  Nu heb ik besloten dat er iets moet veranderen aan dat slome internet beneden en daarom wilde ik de modem wat centraler in de woonkamer plaatsen zodat men teminste overal beneden die 5 mbps haalt. Toen bleek echter dat de DSL kabel te kort was om de modem te kunnen verplaatsen. En daar zit nu mijn probleem. Ik vroeg me dus af of er een mogelijkheid is de DSL kabel te verlengen of iets dergelijks. Helemaal perfect zou het natuurlijk zijn als jullie missschien met een compleet andere oplossing zouden komen voor het probleem dat ik geen internet beneden heb. Ik hoop op een snelle reactie. 

Mvg

Jakob

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Folkert 12 June 2020, 13:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @jakobs1234 

DSL kabel kun je wel verlengen maar het kan je snelheid gaan kosten zodra er storing van buitenaf op de lijn optreedt. Kabels kun je hier kopen: https://www.allekabels.nl/vaste_telefonie/dsl_kabel.html

Een andere optie is een extra accesspoint aansluiten via een goede (minimaal Cat5e) netwerkkabel zodat je een gunstigere plek voor je Wifi kunt kiezen, de ingebouwde Wifi van het modem kun je desnoods uitschakelen. Die kabel mag veel langer zijn dan de DSL kabel.

Groet, Folkert

Beste @Folkert 

Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ik ga denk ik voor de extra accesspoint. Als ik nog vragen heb ga ik ze hier stellen. 

Mvg

Jakob

Reputatie 7
Badge +3

Van harte welkom op de community Jakob! We zijn er hier om als klanten elkaar te helpen en indien nodig helpen de T-Mobile moderators.

Fijn weekend!

Groet, Folkert

Beste @Folkert

Ik heb even gekeken naar Wifi accesspoints en ik weet niet helemaal welke ik moet kiezen. Is er misschien eentje waarmee u goede ervaringen hebt of eentje die u kan aanbevelen?

Mvg

Jakob

Reputatie 7

Hi @jakobs1234, uiteraard help ik je hier graag bij! We kunnen een accespoint voor je leveren en dit kost je niets. :slight_smile: Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan zorg ik dat er één naar je toe komt! 

Reageer