Thuis te trage internet

  • 19 October 2021
  • 53 reacties
  • 537 Bekeken

Reputatie 3

Ik ben verhuisd naar een nieuw adres, en alles aangesloten. Maar mijn internetsnelheid is niet wat ik zou moeten kunnen halen: de max zou 29mb zijn maar ik haal de 15 tot 17mb net aan…

In het huis zit een oude isra aansluiting, een langwerpig buisje met daarin de aansluiting. Kan deze verouderd zijn samen met de bedrading naar de doos die aan de wand van de woonkamer zit? Wil tmobile even meekijken op afstand?

 

Gr

 

Tim

 

Edit...internet is met kabelverbinding net zo traag als WiFi...het geeft problemen met tv kijken via tv apps


This topic has been closed for comments

53 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tabpost 

Is die aansluiting aan de muur een wandcontactdoos voor een 4 pins telefoonadapter? Die zou je eens kunnen openschroeven en kijken of er misschien een bridge tap zit, je kunt hier ook een foto van de bedrading plaatsen zodat we kunnen meekijken.

Het meest ideale zou zijn dat je de modem op dat grijze ISRA aansluit, de uitgaande kabel op ongeveer 30 cm afknippen en afmonteren in het aansluitdoosje uit het installatiepakket bijvoorbeeld, daarop kun je dan weer de DSL kabel op inpluggen.

Ik denk verder niet dat de bedrading in het ISRA is verouderd, het ISRA ziet er wel oud uit maar werkt meestal goed.

Reputatie 3

Ja dat is inderdaad zo een aansluiting...alleen heeft er hier wel altijd een dsl aansluiting gezeten...dat maakt dat ik het wat vreemd vind.

Ik ga het even nakijken hier, dank je wel!

Reputatie 7
Badge +15

@tabpost

Er horen 2 draden aangesloten te zijn rood en blauw of oranje en wit. De rest kan je weghalen en eventuele doorlussingen ook.

En welke snelheid zie je als je de T-Mobile postcodecheck dus geen Pair Bonding?

Reputatie 3

Ik zou 29mbit moeten kunnen halen...maar heb niet eens de helft...volgens mij is er geknutseld aan dit isra punt

Reputatie 3

Hier is al aan gewerkt.....dus deze kan ik niet zelf weghalen toch?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Dit is KPN domein dus hier mag je zelf niet aanzitten maar er gaat 1 kabel naar de aansluiting in de muur en de andere?

Die hoort daar niet volgens mij..

Reputatie 3

Er gaat 1 kabel via-via naar de woonkamer (en volgens mij is die ook niet echt op orde omdat de aansluitdoos los op de grond ligt en de kabel langs verwarmingsbuizen gaat...) de andere gaat naar beneden dan dan weer naar boven en ligt daar open. Gestripte draadjes.  En doet verder niks. Ik wist al dat ik van die las af moet blijven haha....maar wellicht kan tmobile kpn inschakelen 

Reputatie 7

Hi @tabpost Ik heb meteen even naar je verbinding gekeken en op het oog ziet deze er goed uit. Ik zie wel wat errors op de lijn maar de demping is goed. Wat betreft de snelheid zou er op dit moment 22mbit/s down en 4,7 mbit/s up haalbaar moeten zijn. Ik wilde nog even een verdere analyse doen om te kijken of de afsplitsing op de foto mogelijk nog een effect heeft maar op dit moment ligt het programma dat we hiervoor gebruiken er uit. Ik kom er morgen nog even bij je op terug of ik meer kan zien!

Reputatie 3

Hoe kan het dan dat op de website 29mbit beloofd wordt? Ik ben benieuwd wat er morgen verder uitkomt!

Reputatie 7

Hoi @tabpost ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ga er graag voor zorgen dat het probleem wordt aangekaart bij de technische dienst. Om ervoor te zorgen dat je zo goed mogelijk wordt geholpen wil ik je vragen om een speedtest uit te voeren. Op deze manier kunnen we met die data aan de slag. Zou je via https://www.speedtest.net/apps/ willen testen wat de snelheid is? Wil je deze via een bekabelde verbinding testen en de uitkomst delen? Ik hoor graag wat de uitkomst is. 

Reputatie 3

Snelheid via WiFi 18.2mbit

Via bedraad: 18.97mbit

Reputatie 3

En dan is het nu rustig....'s avonds stort het naar de 16

Reputatie 7

Hoi @tabpost ,

Dank je wel voor de uitkomsten. Misschien niet helemaal duidelijk vanaf mijn kant, waarvoor excuses, maar alleen met een daadwerkelijke screenshot van de bekabelde test kan ik ervoor zorgen dat de technische dienst hiermee aan de slag gaat. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 3

Hierbij de uitslag bedraad via televisie. Mijn laptop heeft geen bedrade aansluiting…

 

 

Reputatie 7

Hi @tabpost

Excuus voor de verwarring! Om ervoor te zorgen dat alles duidelijk is voor onze technische dienst, wil ik je graag vragen om de volgende stappen.  Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
  • - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
  • In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
  • In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • - Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
  • Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
  • Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

Reputatie 3

Dat is fraai....ik heb een laptop waarop geen kabel aangesloten kan worden, alleen met weer een losse adapter...(hoop ik) daarvoor moet ik weer kosten maken terwijl meerdere screenshots en opgaven die ik doe erop wijzen dat ik 19mbit haal. Jullie geven aan dat 22 het best haalbare is waarop ik me dan afvraag hoe het zit met de 29mbit die jullie eigen site opgeeft…

Met andere woorden....ik moet kosten gaan maken om te kunnen aantonen dat het niet klopt. Wat het al niet doet op basis van die 22mbit die eigenlijk 29mbit moet zijn...

Hoe zit het met die splitsing die te zien is op de isra aansluiting? Er waren errors op de lijn te zien. Wat doet dit?

Reputatie 7

Hi @tabpost, merci voor je terugkoppeling! Geen zorgen, je hoeft geen losse adapter aan te schaffen. Ik denk heel graag in oplossingen met je mee, zodat er geen extra kosten bij komen. Je kunt de meeste stappen die Boris hierboven deelde ook uitvoeren met de tv. Zou je daar ter aanvulling mee aan de slag willen gaan? Zo kan de technische dienst bijvoorbeeld zien hoe de tv is verbonden en hoe de speedtest is afgenomen. Kan je hiermee uit de voeten? Hoe vollediger de informatie, hoe beter het is voor de technische dienst. 

Wat betreft de afsplitsing, dit wilde ik direct voor je gaan checken. Maar jammer genoeg heeft dit systeem nog steeds issues, sorry. Als jij op mijn bovenste gedeelte terug kan komen, dan ga ik met liefde verder voor je aan de bak. Ik wil namelijk dat jij heel snel weer van een normale snelheid kan genieten! 💪

Reputatie 3

Ik heb in dit topic een foto geplaatst van de tv....de tv is bekabeld aangesloten.…

 

Edit, de foto is van de snelheid

Reputatie 7

Hi @tabpost, lukt het ook om de Ookla speedtest via de webbrowser te gebruiken en vervolgens je tv aan te sluiten? Met de bovenstaande foto kan onze technische dienst jammer genoeg geen onderzoek starten. Zonder een speedtest, wordt een onderzoek namelijk direct gesloten. Zou je dit kunnen uitvoeren? Ik wil heel graag voor je aan de slag namelijk! 😊

Reputatie 3

 

Deze is gemaakt op de tv, met de internet browser

Reputatie 3

En nu via een andere server:

 

 

Reputatie 7

Hi @tabpost, heel erg bedankt voor de genomen moeite topper! Ik heb direct een verzoek ingediend voor de technische dienst en ga dit goed voor je in de gaten houden. Zodra er een tussentijdse update beschikbaar is, dan ben je de eerste die het hoort. Houd er rekening mee dat het enkele werkdagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik hoop dat ik je volgende week het goede nieuws kan brengen dat we de snelheid bij je kunnen verbeteren. Mocht je tot die tijd nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten! 😊

Reputatie 7

Hi @tabpost, ik ben super blij om te lezen dat Guidion voor jou is aangestuurd! Excuus voor deze latere terugkoppeling, ik had zelf een lekker lang weekend. Gelukkig is het ook gelukt om op korte termijn een afspraak in te plannen. Ik hoop heel erg dat jij na het bezoek van de monteur weer volop van een juiste snelheid kunt genieten. Laat je het na afloop even weten of jij weer helemaal tevreden bent? Maak er een mooie week van! 

Reputatie 3

Helaas, er komt slechts 20mbit binnen, dus die 29 haal ik dan sowieso niet...wat ik wel vreemd vind...als ik bij KPN ga kijken wat daar mijn snelheid wordt als ik overstap dan geven ze 56mbit op. En tmobile zegt dat 29mbit het hoogst haalbare is......raar verhaal weer…

 

 

Reputatie 7
Badge +15

KPN biedt ook pairbonding aan door 2 aderparen te combineren voor een hogere snelheid, dat biedt T-Mobile helaas niet aan.