Thuis te trage internet

  • 19 October 2021
  • 53 reacties
  • 537 Bekeken

Reputatie 3

Ik ben verhuisd naar een nieuw adres, en alles aangesloten. Maar mijn internetsnelheid is niet wat ik zou moeten kunnen halen: de max zou 29mb zijn maar ik haal de 15 tot 17mb net aan…

In het huis zit een oude isra aansluiting, een langwerpig buisje met daarin de aansluiting. Kan deze verouderd zijn samen met de bedrading naar de doos die aan de wand van de woonkamer zit? Wil tmobile even meekijken op afstand?

 

Gr

 

Tim

 

Edit...internet is met kabelverbinding net zo traag als WiFi...het geeft problemen met tv kijken via tv apps


This topic has been closed for comments

53 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@tabpost Zo te zien zijn er wel al werkzaamheden in de centrale uitgevoerd. Al hadden ze wel met jou mogen checken of het inderdaad beter werkt qua snelheid. De netwerkbeheerder geeft aan dat alles in de lijn in orde is na een reprovisie, maar het onderzoek staat in ieder geval nog open voor verder onderzoek. Geen zorgen, aan onze kant zitten we zeker niet stil!

Reputatie 3

Neen, helemaal niks

Reputatie 7
Badge +15

Vreemd, binnen 9 dagen had je wel een telefoontje moeten krijgen, toevallig geen gemiste oproep?

Reputatie 3

Tot op heden ben ik nog niet gebeld. Mijn internet snelheid is op het moment van typen 10mbit. Wanneer komt het telefoontje?

Reputatie 3

Spannend! Dank je wel, ik meld het als ze zijn langsgeweest 

Reputatie 7

Hi @tabpost, ik wil je heel graag laten weten dat ik nog eens één van mijn collega's aan de mouw heb getrokken voor je! Ik wil er namelijk alles aan proberen te doen om te kijken of de snelheid bij jou toch verder omhoog kan gaan. Na mijn verzoek heeft mijn collega er dan ook voor gezorgd om toch de netwerkbeheerder aan te sturen, yay. Ik hoop dat ik jou blij heb kunnen maken met deze update en hoop dat er wat waardevols uit dit bezoek komt. Je hebt hier zojuist ook een e-mail van gekregen, waarin staat dat je anoniem door hen gebeld kan worden. Fingers crossed dat jij binnenkort aan mij kan laten weten dat je een positief verschil merkt! ❤️

Reputatie 3

En toch klopt het niet. Volgens tmobile is dit haalbaar:

 

En inderdaad die 75% dan...Dan klopt het hele verhaal toch niet?? 

 

Tmobile,  waar halen jullie de informatie vandaan wat er maximaal haalbaar is dan? Bij het verlengen/ verhuizen is die 29mbit geadverteerd. Ik vind het dan raar dat nu er problemen zijn aangegeven wordt die 29mbit niet eens behaald kan worden....

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@tabpost

Een voorwaarde van je contract is dus dat je minimaal 75% van je snelheid hoort te halen dus waarom zou je dan 75% van je factuur betalen?

Je hoort natuurlijk wel meer te halen maar dat is dan aan T-Mobile om op te lossen.

Reputatie 3

Er zou een monteur komen, ook omdat de snelheid niet gehaald wordt. Aldus het bedrijf die door tmobile ingezet wordt.

Nu is de snelheid ineens binnen de norm, dus komt er geen monteur....ik ga maar beginnen met 75% van de factuur te betalen, dan valt dat toch ook binnen de norm?

Of gaat tmobile zelf actie ondernemen?

Reputatie 7
Badge +15

Maar die 2de kabel is dus nog wel aangesloten, het beste zou zijn dat deze wordt verwijderd door een KPN monteur.

Reputatie 3

Die is door de monteur van Tmobile zo kort mogelijk afgeknipt...heeft een stekkerdoos gemaakt pal naast de isra

Reputatie 7
Badge +15

@tabpost 

Je modem krijgt dus 20479 Kbps download binnen. 18/19 Mbps klopt dan wel ongeveer.

Zijn de 2 uitgaande kabels vanaf je ISRA punt nog steeds aanwezig? Wellicht verlies je daar wat.

Reputatie 3

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tabpost 

Welke waarde zie je staan achter VDSL WAN onder systeeminformatie als je inlogt via 192.168.1.1?

Snellere DNS servers kunnen ook een gunstig effect hebben op de snelheid, neem bijvoorbeeld de Google DNS 8.8.8.8/8.8.4.4.

Reputatie 3

Leg mij dan eens uit hoe dit kan? Er komt 20bit binnen, en soms wat minder. De tv haalt 19. Nogwat mbit. Een andere poort gaat nooit meer dan 20mbit geven omdat er niet meer binnenkomt..

 

Reputatie 7
Badge +16

Dan is het inderdaad niet mogelijk om bekabeld met de MacBook te testen. Een speedtest van een tv, spelcomputer of mediabox geeft echter zoals gezegd niet altijd waarheidsgetrouwe resultaten, daarom kunnen we daar geen absolute conclusies uit trekken. Ik vrees dat we hiermee een beetje op een dwaalspoor geraakt zijn. Ondanks je eerdere constatering dat het niet helpt om een andere LAN-poort te proberen, zou ik je toch nog willen vragen om hierop te testen. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een andere poort wel degelijk een verandering in snelheid met zich meebrengt. 

Reputatie 3

Zoals eerder aangegeven, mijn Apple laptop heeft alleen draadloos netwerk. En ook overeengekomen dat dit voldoende is

Reputatie 7
Badge +16

@tabpost De snelheden op jouw TV zijn inderdaad meegenomen in het onderzoek, zou je ook nog eens kunnen testen op een bekabeld aangesloten PC of laptop, alsjeblieft? Niet elk apparaat geeft altijd waarheidsgetrouwe snelheden weer. Dat wil niet zeggen dat je geen lagere snelheid binnenkrijgt, of dat het per definitie op een PC/laptop altijd hoger ligt, maar ik zie graag vergelijkingsmateriaal zodat we het beter kunnen analyseren. Alvast bedankt!

Reputatie 3

Er staan speedtests hier in het topic die zijn goedgekeurd door je collega. Op basis hiervan is de monteur ingezet en die heeft een verzoek voor kpn gedaan.

 

Ik zou graag passende actie zien en niet weer dezelfde vragen die al zijn beantwoord en screenshots van zijn gemaakt…

 

En als de snelheid niet gehaald wordt, dan denk ik dat ik dan ook 75% van de facturen ga betalen

Reputatie 7
Badge +16

Terug naar de correcte informatie en jouw lage snelheid @tabpost: ik heb bij de netbeheerder in de snelheidscheck gekeken en zie daar een maximaal haalbare downloadsnelheid van 25,62 Mbit/s staan. Dit staat haaks op de 29 Mbit/s die aan jou gemeld is. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je het idee hebt dat een andere LAN-poort geen ander resultaat biedt, zou dit zeker wel het geval kunnen zijn. Dat gezegd hebbende, zou je met een minimum van 75 procent op 25,62 Mbit/s rond de 19,2 Mbit/s moeten halen (bekabeld).

Op dit moment zie ik in de snelheidscheck deze waarden staan, hoe frustrerend ook, is die 19 Mbit/s dan wel het minimale dat behaald kan worden. Dat neemt overigens niet weg, dat het natuurlijk aan de lage kant zit. Kun je mij een aantal speedtests toesturen die uitgevoerd zijn via de app van speedtest.net, alsjeblieft? Dan ga ik kijken wat ik nog voor je kan doen!

Reputatie 7
Badge +16

@tabpost en @Waqqas Zeer schaamtevol en kwalijk van mijn kant dus bij deze: een welgemeend excuus! Ik heb de oude DSL-voorwaarden klakkeloos overgenomen en geheel ten onrechte toegepast op jouw snelheid @tabpost. Jullie hebben 100 procent gelijk en ik heb het volledig mis, daar is geen excuus voor, maar gewoon oliedom. Ik heb meteen bij onze technici aangegeven dat dit ook in de voorwaarden op onze servicepagina's moet worden aangepast naar 75 procent zodat we niet weer iemand in verwarring brengen. Duizendmaal sorry en ik hoop dat jullie het me vergeven.

Ik zal een disclaimer bij mijn onterechte reactie plaatsen zodat evident is dat dit absoluut niet als feit moet worden aangestipt. 

Bedankt voor jouw rectificatie! @Waqqas 

 

Reputatie 3

Tja, en die haal ik niet, was ook erkend dat we nu gehaald wordt niet correct is. En er nu ineens gezegd wordt dat er marge is....gek verhaal vind ik. Of heeft kpn aangegeven dat er niks meer gedaan  kan worden en dat tmobile.nl daarom dit verhaal geeft?

 

En er is geadverteerd met 29mbit, dus dat die 50mbit niet word gehaald lijkt me niet meer dan logisch. Maar 2bit en vaak lagere snelheid waardoor mijn nlziet app niet loopt vind ik niet ok

Reputatie 7
Badge +15

Wanneer je een pakket kiest waarvan de geadverteerde snelheid hoger ligt dan het maximaal haalbare, dan wordt jouw snelheid beperkt. De geadverteerde snelheid is de snelheid die hoort bij je pakket, eventueel beperkt door de maximale snelheid op een adres.

Volgens mij hoor je 29÷100×75= 21,75 Mbps minimaal te halen.

Reputatie 3

Alleen heb ik geen pakket voor 20mbit maar voor het hoogst haalbare. Dus tot 50mbit. Er wordt gezegd 29mbit is haalbaar,  is ook gezegd dat die 19mbit die ik haal niet ok is maar nu ineens binnen de norm valt...

Reputatie 7
Badge +15

@tabpost & @Jason 

Ik lees : 75% of hoger van de maximale internetsnelheid komt overeen met de minimale internetsnelheid. In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten. Wanneer je zelf een pakket kiest waarvan de snelheid lager is dan het maximaal haalbare, dan ontvang je minimaal de door jouw gekozen snelheid

En eerder was die 75% 70% volgens mij.