Beantwoord

Toegankelijkheid en internetverbinding

  • 20 March 2019
  • 5 reacties
  • 421 Bekeken

Reputatie 1
Ten eerste: doe a.u.b. als eerste iets aan de ongelofelijke wirwar aan buttons, knoppen, faq's, tips, te doorlopen stappen, kijk eerst hier, kijk dan daar voordat je op deze plek bent uitgekomen.

Nu het probleem: mijn vast internetverbinding (glasvezel) valt zo nu en uit; de wifi van het draytek doet het wel. Tijdje terug ook telefonisch contact over gehad en een reset (stroom d'r af) leek te helpen. Maar nu niet meer dus. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door okkehel 28 March 2019, 11:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hey @okkehel,

We hebben superveel topics die je op weg kunnen helpen. Ik kan me voorstellen dat je daarbij soms door de bomen het bos niet meer ziet. 😝 Allereerst is het belangrijk om te achterhalen wat het probleem daadwerkelijk is. Ik begrijp dat je problemen ervaart met je vaste bekabelde verbinding? Werkt je Wifi wel tijdens het wegvallen? En welke lampjes branden er op je modem wanneer je verbinding wegvalt? Een reset van je modem kun je heel makkelijk zelf doen. Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!
Reputatie 1
Wat ik 'ontoegankelijk' vind, is dat ik, als ik alle topics doorgelezen heb een vraag wil stellen op het forum. Een topic aanmaken dus. Dat staat in het kleinste lettertype rechtsboven. Maa daarboven staat ook: INLOGGEN. Ik weet nu dat als ik zie staan 'Maar topic aan' ik ook ingelogd ben maar dat blijkt verder nergens uit. Althans ik zie het niet. Verder: direct naar het forum vanuit het openingsscherm? Het kan, helemaal naar beneden doorscrollen en daar op 'forum' klikken. Zie je dus ook niet in in één keer. Van die dingen dus.... maar goed: de internetverbinden.

  • achter het draytek modem/router heb ik een eigen router hangen
  • er is al een keer een storing in de doorgifte via Lan vanaf Draytek naar eigen router geweest; dan weer wel, dan weer geen wifi (vanaf de eigen router). Wel wifi vanaf de Draytek.
  • gereset en daarna werkte het weer
  • nu heb ik hetzelfde, alleen veel korter en het herstelt ook 'uit zichzelf'; instabiel dus
  • ik wil natuurlijk best de Draytek zo nu en dan resetten en heb ik ook gedaan, maar het moet ten eerste geen gewoonte worden en ten tweede blijft het instabiel
  • voordat ik eventueel een nieuwe, eigen router koop wil ik zeker weten dat die Draytek niet de bron is
  • waarom een eigen router? wifi van Draytek is traag (wifi van de eigen router is 4x zo snel) en het wifi signaal van de Draytek komt niet ver genoeg.
  • ik moet een Tmobile router hebben ivm telefonie
Graag advies: helpdesk vragen om een andere router?
Reputatie 7
Hi @okkehel, bedankt voor je feedback! Zo te horen bekijk je het forum via de mobiele versie, klopt dat? Als er meer zaken zijn waar je tegenaan loopt laat het dan zeker weten, dit helpt ons om de Community te verbeteren!

Wat je router betreft, zou je de verbinding vanaf de Draytek eens rechtstreeks willen testen? Als de wegval ook voorkomt wanneer een apparaat rechtstreeks op de Draytek aan is gesloten dan weet je zeker dat het niet aan de router ligt. Test dan voor de zekerheid ook een andere internetkabel, mogelijk is deze beschadigd. Welke lampjes zie je nog branden op de modem op het moment dat de verbinding wegvalt? Als de oorzaak de modem blijkt te zijn dan kunnen we hier zeker naar kijken en een monteur voor langs sturen! Dit kan telefonisch via de helpdesk maar dit doen wij natuurlijk ook graag voor je 🙂
Reputatie 1
Dat testen van de Draytek vind ik nogal een gedoe; de uitval is zeer onregelmatig en vrij kort (geen tijd om de lampjes bekijken; router/ap staat boven). Testen betekent dat ik mijn wifi kwijt ben (niet die van de Draytek, maar die gebruik ik niet) en mijn laptop bedraad moet verbinden: vanuit de meterkast naar de woonkamer. En dan maar kijken of het uitvalt of niet.

Lang verhaal kort: ik heb een nieuwe Orbi RBK50 geinstalleerd als access point (inclusief andere netwerkkabel). Dat werkt, verbindingen met satelliet e.d. werken allemaal. Valt dit nu vervolgens zo nu en dan ook (kort) uit dan is mijn conclusie dat de Draytek het laat afweten en de oorzaak is. In dat geval ga ik met de helpdesk bellen.

Dank voor de reacties!
Reputatie 7
@okkehel Zo kan het inderdaad ook 🙂 Mocht je ook met de Orbi problemen ervaren laat het dan zeker weten, dan gaan we vanuit hier actie ondernemen!

Reageer