Beantwoord

Traag internet glazvezel 1000mb

  • 24 March 2021
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

Hoi, wij zijn 17 november overgestapt naar tmobile thuis, die dag heeft guidon de modem van tmobile aangesloten en hebben we van 17 november t/m 5 februari geen internet gehad, ja, 2 ½ maand geen internet.. 

We hebben nu wel sinds 5 februari internet maar het is ontzettend traag, iedere dag. Speedtests die ik uitvoerde toen ik net was aangesloten rond 5 februari kwamen uit op 200mbit, nu is dit ongeveer 70/80 up/down, op dit moment nog getest. Dit is draadloos op verschillende apparaten, ik heb geen apparaten die bekabeld aangesloten zijn/kunnen worden..

Ik heb al wat andere topics doorgenomen en een reset van de modem en het andere kastje helpen niet..

Kan ik ajb geholpen worden?

icon

Beste antwoord door Folkert 24 March 2021, 11:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Mrdiesveld trage wifi of traag internet is nogal een verschil. De snelheids garantie geld voor bekabeld internet en niet voor de wifi.

Dat snap ik, ik kan de titel helaas niet meer aanpassen, echter is een 70mbit download snelheid naast de router via wifi over een verbinding van 1000mbit wel heel slecht denk ik. 

Reputatie 7
Badge +3

@Mrdiesveld Als je de pech hebt dat je Wifi client via 2,4 GHz verbonden is en met 1 spatial stream dan kom je echt niet verder dan dat. Zorg dus minimaal dat je meet met een client die via 5 GHz verbonden is en het 802.11ac protocol gebruikt en nog liefst met meerdere spatial streams.

Bedankt voor de reactie Folkert, volgens mij heb je helemaal gelijk.. ik heb op de modem 5ghz ook ingeschakeld en kom nu inderdaad een eind verder.. 250mb 450mb down/up, wist niet dat het via 2,4ghz zo ‘’traag’’ ging.. bedankt.

Wat mij betreft mag de de topic dicht.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mrdiesveld, fijn dat Folkert en Hidden.nld je hebben kunnen helpen! Mocht je nog eens tegen een issue stuiten, neem dan zeker weer contact op via de Community. We helpen en denken graag zo goed mogelijk mee. Voor nu: stay safe en alvast een geweldig weekend toegewenst!

Reageer