Beantwoord

Traag internet, instabiel internet


Beste,

 

Ik heb na het ‘dordrecht’ probleem van paar weken geleden nog steeds last van slechte en instabiele connectie (mijn download snelheid is heel traag en krijg steeds disconnects) en trage download speed. Ik betaal voor 1000mbps.

Zie hieronder bekabelt

 

Zie hieronder Wifi (paar meter van modem vandaan)

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 21 May 2021, 12:14

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @B van Loon,

Handig dat je de speedtests meestuurt en ook via meerdere servers test! Ik heb jouw verbinding uitgebreid nagemeten, en er lijkt iets mis te zijn met de glasvezelverbinding. Daarom heb ik jouw dossier doorgezet naar onze technische dienst en zij zullen, samen met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL, uitzoeken waar het probleem zich precies bevindt.

Ik probeer ervoor te zorgen dat je vandaag nog gecontacteerd wordt voor een monteurs afspraak, maar houdt er graag rekening mee dat het ook dinsdag kan worden voordat je meer van ons verneemt. Dit is vooral afhankelijk van de netwerkbeheerder, aangezien de desbetreffende afdeling de komende weekend- en feestdagen niet werken. 

In ieder geval houden wij je op de hoogte en wij proberen snel met een oplossing te komen!

Hoi @Cal ,

 

Er is tot vandaag nog steeds geen contact met mij opgenomen. Ik kan mijn internet nog steeds niet gebruiken (Ik Werk & Game al weken op via mijn telefoon (Network tethering)). Ik wil graag weer mijn internet kunnen gebruiken en verwacht ook dat er geen kosten in rekening gebracht worden zolang ik mijn internet niet kan blijven gebruiken.

 

 

Mvg,

 

 

Bryan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @B van Loon, ik heb er zoveel mogelijk vaart achter gezet zodat de juiste partijen aangestuurd kunnen worden. Voor het gemak en voor de meelezers heb ik mijn privébericht aan jou gekopieerd zodat het ook en public inzichtelijk is:

Onze TD heeft KPN aangestuurd en hun verwerkingstijd bedraagt ook maximaal vijf/zes dagen. Het kan daarom zijn dat je nog eventjes moet wachten, sorry daarvoor! Dit had eerder netjes gecommuniceerd moeten worden. Ik probeer er zoveel mogelijk vaart achter te zetten!

@Cal 

Hoi, de monteur is langsgeweest en het instabiele netwerk probleem is gelukkig verholpen! Dus daar ben ik al blij mee.. Echter is mijn download/upload nog steeds niet wat het eerst was (zie speedtest).

 

Ik heb meerdere testen gedaan en allemaal zitten ze tussen de 480~505mbps download, upload altijd rond ~ 900mbps, upload is prima maar donwload nog niet.

 

 

Mvg,

 

 

Bryan

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @B van Loon,

Wat fijn om te horen dat het internet in ieder geval weer erg stabiel is, nu alleen dat laatste stukje nog! Na een uitgebreide analyse lijkt het erop dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat met de internetlijn. Ik heb onze technische dienst wederom ingelicht, en ik vermoed dat er nogmaals (een andere) monteur langs moet komen. Sorry dat het de vorige keer langer heeft geduurd dan ik vermoedde. Wij gaan er in ieder geval werk van maken en ik verwacht dat je binnenkort meer van ons verneemt!

Hoi @Cal ,

 

Er zijn inmiddels 2 router vervangingen geweest, en ook is KPN langsgekomen om het e.e.a. te controleren/vervangen maar die monteur was na 3min klaar en zei dat het probleem lag bij Tmobile en niet bij KPN en zei dat hij contact met jullie zou opnemen om vervolgens weer een nieuwe modem te installeren.. alleen volgens mij lijkt er iets anders aan de hand te zijn dan meerdere keren modems te vervangen… Kun jij hier achter aan gaan want mijn probleem is nog steeds niet opgelost.

 

 

Mvg,

 

 

Bryan

Reputatie 7
Badge +4

Hi @B van Loon,

Goed dat je mij inlicht en jammer om te horen dat dit nog niet opgelost is! Ik vind het inderdaad ook een beetje makkelijk om weer voor een modemwissel te gaan. Daarentegen ziet jouw internetlijn er nu wel erg goed uit. Zou je kunnen controleren of de snelheid nu wel goed is? Ik gok dat de KPN monteur zich wellicht heeft verkeken, en dat de snelheid stiekem wel goed is. Mocht dit toch niet zo zijn, dan ga ik dit zeker voor je aanpakken.

Uhmm.. Hoi @Cal ,

 

Het is er niet beter op geworden:

 

Nu is mijn upload ook niet meer 900+…?

Test van vannochtend

 

Reputatie 7

Hi @B van Loon, dankjewel voor de terugkoppeling! Top dat jij ook gelijk wat speedtests hebt meegestuurd. Ik heb zojuist een nieuw verzoek ingediend bij de technische dienst, aangezien jij nog steeds met problemen kampt. Ik ga dit onderzoek voor jou in de gaten houden en laat het weten zodra hier een update van binnenkomt. Ik wil dit zo snel mogelijk voor jou fixen! 💪

Wellicht eens testen met de Speedtest app die beschikbaar is voor Windows 7, Windows 8 en Windows 10. Zie deze pagina voor de Windows downloads. Het testen via browsers is vaak namelijk onbetrouwbaar.

 

Even een vertaling van de FAQ van Speedtest.net;

Welke factoren kunnen van invloed zijn op mijn Speedtest®️-resultaat?

Browsers (Chrome, Firefox, Edge, Safari, enz...) hebben verschillende mogelijkheden en kunnen verschillende resultaten opleveren, vooral bij snelle verbindingen.

Bron: speedtest

HostSailor is overigens geen betrouwbare partij om mee te testen, beste is om dan iets van KPN, i3D of XS4ALL te gebruiken.

 

Ik zie in 3315 overigens geen enkel probleem, met gemiddelde snelheden van 977Mbit download en 980Mbit upload bij XS4ALL, 979Mbit down en 980Mbit up bij I3D Rotterdam, 977Mbit down en 980Mbit up bij KPN Amsterdam en 978Mbit down en 980Mbit up bij KPN Rotterdam.

Ik heb via de app getest, en daar komen wel aanzienlijk betere resultaten naar voren..

 

Download ~750mbps

Upload ~900-950mbps (niet veranderd).

 

Download ligt wel aan naar wie ik connect sommige zijn ~500mbps, maar KPN Rotterdam sprong er uit met ~750mbps. Maar opzich kreeg ik voorheen 800/900 (via de browser) op een 750/750 abonnement. En nu op een 1000/1000 abonnement minder… dus is misschien wel nog iets om naar te kijken?

 

@Gerrit078 Bedankt voor de tip.

 

Ik heb via de app getest, en daar komen wel aanzienlijk betere resultaten naar voren..

 

Browser tests zijn soms onbetrouwbaar wegens de beperkingen die browsers zo nu en dan hebben maar ook allerlei andere ellende die (op de achtergrond) worden geladen.

 

 

Download ~750mbps

Upload ~900-950mbps (niet veranderd).

 

Die 750Mbit komt al wat beter over maar in principe zou deze toch nog wat hoger moeten liggen tenzij er meer apparaten zijn die toch nog wat data verstoken.

 

 

Download ligt wel aan naar wie ik connect sommige zijn ~500mbps, maar KPN Rotterdam sprong er uit met ~750mbps. Maar opzich kreeg ik voorheen 800/900 (via de browser) op een 750/750 abonnement. En nu op een 1000/1000 abonnement minder… dus is misschien wel nog iets om naar te kijken?

 

Wat zijn de resultaten als je de tests ook doet op i3D, XS4ALL en KPN Amsterdam? Juist van deze partijen weet ik dat de resultaten vrijwel altijd - mits geen andere devices worden gebruikt - tussen de 900 en 970Mbit zouden moeten liggen.

Misschien ook eens een test doen als je modem/router een herstart of reset gegeven hebt?

 

 

@Gerrit078 Bedankt voor de tip.

 

No problem

@Gerrit078 

i3D: 577 / 880

XS4ALL: 752 / 934

KPN AMS: 812 / 923

Reputatie 7

Hi @B van Loon ,

Dank je voor alle tests die je hebt gedaan! Ik heb deze uitslagen ook doorgespeeld aan de technische dienst. Mocht er een update komen, weet ik zeker dat @Lisa je direct op de hoogte houdt. We houden contact!

Reputatie 7

Hi @B van Loon, zoals ik eerder had aangegeven hield ik een oogje in het zeil op het onderzoek! Jij kreeg enkele dagen na het onderzoek dan ook een verzoek om een afspraak in te plannen met een monteur van Guidion, omdat de technische dienst Guidion voor jou hadaangestuurd. Ik hoor dan ook graag of alles nu weer helemaal naar behoren werkt! 😁

Hallo,

 

ik zit met hetzelfde probleem. Ik word onderhand moe van t-mobile. Ik betaal voor een dienst en dan verwacht ik hier ook de tegenprestatie. Als ik 100mbit hoor te ontvangen moet dit niet blijven haperen op 20. Hierdoor doet mijn televisie het niet. Constant word ik ook van het internet afgegooid en als ik al bereik heb is het heel erg zwak. 

Reputatie 7

Hi @Tasdan ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ook met jou kijken we graag mee naar een oplossing. Ik zie dat er nog geen contact is geweest met de klantenservice, en heb daarom direct jouw verbinding erbij genomen om te kijken of deze helemaal stabiel en netjes bij je binnenkomt. Als ik nu verbinding probeer te maken met het modem, lukt mij dat niet. Ik wil je daarom vragen om de stappen uit het volgende topic uit te voeren: 

Check ook de bekabeling van de verbinding, klopt deze helemaal? Ook ben ik erg benieuwd naar de set-up, wil je deze ook met ons delen? Ik hoor het graag! 

Hallo Boris,

 

bovenstaande punten heb ik meermaals uitgevoerd. Vanochtend nog eens een speedcheck uitgevoerd. Blijft op 35 steken. 
 

je vraagt naar de set up. Waar kan ik deze vinden om het met je te delen. Ik ben niet zo heel erg bekend met dit soort dingen

Reputatie 7

Hi @Tasdan ,

Met set-up ben ik vooral benieuwd hoe de apparatuur is gekoppeld aan het modem. Denk bijvoorbeeld aan modem → TV Box → TV, of modem → bekabeld aan de PC. Mocht er namelijk een tussenliggende apparatuur zijn, dan kan dat wellicht verstoring brengen. Dit wil ik graag met je uitsluiten!  

Reageer