Beantwoord

Tunein werkt sinds begin juni 2020 niet meer op Glasvezelverbinding met Draytek


Sinds begin juni 2020 werkt tunein (WIFI en bedraad) niet meer. Voor die tijd werkte dit prima, er zijn geen veranderingen doorgevoerd aan mijn lokale setup….

Het probleem doet zich voor op alle devices in mijn thuis netwerk (op mobiel met de tunein app via WIFI, op google mini via WIFI, bedraad op mijn Android TV, bedraad op Win10 PC).

Pas als ik een VPN tunnel opzet werkt tunein wel (getest met mobiel en android TV via VPN). Dit is echter geen oplossing want de google mini kan ik niet via een VPN tunnel opzetten.

Mijn T-mobile setup is:

  • T-mobile Thuis Glasvezel
  • DrayTek Vigor2132F laatste firmware 2017
  • DNS 192.168.2.1 / 8.8.8.8

Is dit een algemeen probleem en zo niet heeft iemand een mogelijke oplossing...

icon

Beste antwoord door cjjdool 24 July 2020, 17:35

Bekijk origineel

72 reacties

Reputatie 7

Hey @cjjdool,

Dit is een interessante! Vreemd dat de App het voorheen wel deed en nu niet meer. Heb je ook al geprobeerd om de TuneIn App op je devices geheel te verwijderen en opnieuw te installeren? Daarnaast raad ik je ook een fabrieksreset aan van je modem, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd. En als laatste ben ik benieuwd of het wel werkt als je onze DNS servers gebruikt?

Ik had op mijn mobiel de app al verwijderd en weer er opgezet zonder resultaat. Zoals ik hierboven al aangaf, zodra ik een VPN tunnel opzet werkt het maar dat is geen oplossing omdat ik niet altijd met een VPN tunnel werk en die workaround kan dus niet met Google Nest mini devices.

Verder werkt mijn mobiel met TuneIn prima via het mobiele T-mobile netwerk. Ook als ik mijn mobiel via WIFI bij iemand anders thuis verbind gaat alles goed. Dit is echt een T-mobile thuis probleem met mijn verbinding.

 

Draytek modem is al gereset en geeft geen oplossing

Zojuist de DNS servers van T-mobile even ingevoerd die je hierboven via de link aangaf, als ik de servers 84.241.227.81 en 84.241.227.82 als DNS servers in het modem zet heb ik geen DNS vertalingen….. Zodra ik een van de twee aanpas naar 8.8.8.8 werkt DNS vertaling weer en heb ik internet. Dit heb ik getest met mijn mobiel en een win10 PC

Kloppen die DNS server adressen die ik via de link krijg 84.241.227.81 en 84.241.227.82 wel?? De link verwijst naar DNS servers voor mobiel internet…..

Ik heb nog wel andere (T-mobile?) DNS servers geprobeerd (37.143.84.228 en 229) dan heb ik ook internet maar TuneIn werkt NIET.

Reputatie 7

Hey @cjjdool,

Mijn excuses, die eerste link stuurt je naar de Mobiele DNS servers. Ik zie dat je ook al de juiste gegevens hebt gevonden:

Primary: 37.143.84.228
Secundary: 37.143.84.229


Kun je mij in een privébericht je adres gegevens sturen? Dan laat ik dit graag uitzoeken door onze techneuten.

 

privébericht verstuurd

Reputatie 6
Badge

Sinds begin juni 2020 werkt tunein (WIFI en bedraad) niet meer. Voor die tijd werkte dit prima, er zijn geen veranderingen doorgevoerd aan mijn lokale setup….

 

Is dit een algemeen probleem en zo niet heeft iemand een mogelijke oplossing...

Ik luister elke dag nog (probleemloos) met de Tunein app in WIndows 10. Ook via Android werkt het nog prima via wifi (ook via Chromecast Audio) ...

Hi Apis4, goed te horen dat het bij jou werkt.

@T-mobile: Bij mij werkt het dus sinds 3 weken NIET meer. Modem is al gereset naar factory defaults zonder resultaat/met get zelfde probleem tot gevolg. Graag status van mijn storing doorgeven, ik heb ook op mijn prive bericht niets meer terug gehoord…..

Reputatie 7

Hey @cjjdool,

We zijn je zeker niet vergeten! Gisteren hebben we een terugkoppeling ontvangen van onze techneuten. Daarbij werd aangegeven dat wij geen websites of netwerkadressen blokkeren. De oorzaak zou kunnen worden veroorzaakt doordat je IP adres mogelijk door Tunein wordt geblokkeerd. Onze techneuten adviseren je om contact op te nemen met Tunein voor verdere support. 
 

Hallo Piotr, het WAN IP adres is van T-mobile. Zoals ik al aangaf werkt er niet 1 device in mijn netwerk meer met TuneIn maar als ik een VPN opzet wel.

Als jullie vinden dat de oorzaak is een geblokkeerd IP adres (lees T-mobile WAN IP adres) is dan lijkt het mij dat dit een T-mobile taak is om op te lossen. 

 

Om te zien dat het werkelijk door TuneIn wordt geblokeerd (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt) dan kan T-mobile mijn WAN IP aanpassen. Ik zal dan de test uitvoeren of TuneIn weer werkt.

Het is juist zaak om te onderzoeken waarom je geblokkeerd bent door hun, foutje of een reden.

Het is niet je WAN die geblokkeerd is maar je IP adres, zie het als het postadres.

 

En zij moeten je weer white listen, een nieuw IP adres en binnen no-time weer geblokkeerd omdat er via jou verbinding wat gebeurd waar je zelf misschien weinig aan kan doen lost niks op.

Antwoord van Doornekam33 suggereert dat TuneIn het WAN IP adres dat ik van T-mobile krijg geblokkeerd heeft. Hier is 0 bewijs voor en ook helemaal geen reden. Bij deze wederom de vraag naar T-mobile om mijn IP adres te veranderen zodat de bovenstaande theorie getest kan worden. 

Verder zie ik geen kans om TuneIn te vragen of zij IP adressen blokkeren en zo ja of die van mij er bij zit. De wegsite heeft geen contact mogelijkheden voor gewone gebruikers want dat ben ik, een gewone gebruiker van TunIn via mijn google assistent meer niet….

Reputatie 1

Even bij iemand anders inloggen via WiFi is natuurlijk zo geprobeerd lijkt mij. Dan sluit je dat meteen uit.

Ik gok dat T-Mobile niet zomaar je IP aanpast...

Reputatie 1

Eventueel….

https://help.tunein.com/contact

Als ik bij iemand anders inlog via WIFI werkt TunIn gewoon. Zo ook met een VPN tunnel op mijn eigen netwerk. Ook werkt TuneIn op mijn mobiel via 4G. ALLEEN als ik mijn T-Mobile thuis verbinding zonder VPN gebruik werkt het niet...

Reputatie 1

Dan toch een berichtje via https://help.tunein.com/contact

Het is te proberen… al kan ik niet vinden dat ze gebruikers blokkeren. Maar om ook dat uit te sluiten is het een poging waard denk ik.

Ik heb de vraag via https://help.tunein.com/contact gesteld. Ik geloof niet in het blokkeren van gebruikers, ik gebruikte TuneIn thuis via Google Nest mini incidenteel en doe niets raars.

Mij geld staat op een T-mobile probleem.

Reputatie 1

Tja, ik kan alleen niet bedenken wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Als de verbinding verder goed is en je eventueel je router naar factory defaults hebt gezet zou het toch moeten werken lijkt mij.

Of er moet specifiek iets gedaan zijn om jouw IP naar TuneIn te blokkeren.

Inderdaad, factory reset lost probleem niet op. Wat wel is gebeurd, maar ik weet niet precies wanneer, is dat mijn WAN IP van 85.x.x.x naar 31.x.x.x is gegaan.

Reputatie 1

Volgens deze link:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/wan-ip-ranges-van-t-mobile-thuis-firewall-317732

Zou dat mogelijk kunnen zijn… maar of dat iets met jouw probleem te maken heeft….

Bedankt Jimmy.

Weet iemand wat “Pool for fixed WBA users” betekend??? Dat is een verschil tussen de 31.21.x.x die ik nu heb en de 85.145.x.x die ik hiervoor had (85.145 staat hier overigens niet bij...) andere ranges zijn als “T-Mobile Thuis BV” benoemd.

TuneIn support heeft overigens mijn WAN IP gevraagd wat ik ze nu heb doorgestuurd.  TuneIn schrijft: Can you please access this while connected to WiFi and cellular data: https://whatismyipaddress.com/?
Please send us a screenshot of what you will see. Our team is curious and would like to check the reason behind this issue.

 

Dat het via een VPN verbinding wel lukt is niet zo vreemd, dan word je eigen IP afgeschermt, ik weet zeker dat het probleem bij Tuneln ligt, die blokkeren misschien wel hele IP reeksen.

Blijven Amerikanen tenslotte.

Reputatie 1

De 85.145.x.x valt in de reeks 85.144.0.0/15 dit is een subnetmask van 255.254.0.0

Dit loopt van 85.144.0.1 tot 85.145.255.255 (als ik me de lessen nog goed herinner) :grinning:

Ben ook wel benieuwd wat TuneIn gaat zeggen trouwens. Ze wijzen het niet meteen af.

Hi Jimmy, TuneIn has checked if my IP address is blocked at their side but it is not.

Their answer was:

HI Carlo,

Thanks for providing the requested information.

Upon checking, your IP addresses are not blocked in our system.

T-Mobile, ok heb dit probleem nu 3 weken en zoals de info in deze topic laat zien kan het niet anders dan dat er iets aan de T-Mobile kant mis gaat.

Graag een snelle oplossing!

Reputatie 1

Blijft een vreemd verhaal inderdaad… hopelijk komt er een oplossing!:nerd:

Reageer