Beantwoord

Tunein werkt sinds begin juni 2020 niet meer op Glasvezelverbinding met Draytek


Sinds begin juni 2020 werkt tunein (WIFI en bedraad) niet meer. Voor die tijd werkte dit prima, er zijn geen veranderingen doorgevoerd aan mijn lokale setup….

Het probleem doet zich voor op alle devices in mijn thuis netwerk (op mobiel met de tunein app via WIFI, op google mini via WIFI, bedraad op mijn Android TV, bedraad op Win10 PC).

Pas als ik een VPN tunnel opzet werkt tunein wel (getest met mobiel en android TV via VPN). Dit is echter geen oplossing want de google mini kan ik niet via een VPN tunnel opzetten.

Mijn T-mobile setup is:

  • T-mobile Thuis Glasvezel
  • DrayTek Vigor2132F laatste firmware 2017
  • DNS 192.168.2.1 / 8.8.8.8

Is dit een algemeen probleem en zo niet heeft iemand een mogelijke oplossing...

icon

Beste antwoord door cjjdool 24 July 2020, 17:35

Update na de provider switch:

TuneIn werkt gewoon weer op alle devices als ik op mijn thuis netwerk (nu KPN) zit.

Conclusie zoals ik al vroeg in het begin van de chat aangaf, het probleem is veroorzaakt door een T-mobile netwerk “probleem”. 

Nogmaals jammer dat T-mobile mijn probleem niet serieus heeft genomen en ik naar een andere provider moest om TuneIn op mijn Nest en andere devices te kunnen gebruiken. Mocht iemand ooit een zelfde probleem ervaren, doe er je voordeel mee.

Bekijk origineel

72 reacties

@yalerta 

Dat zal ik zeker doen. Bedankt voor alle hulp/effort die jullie er in dit forum aan besteed hebben en ook van deze kant, blijf gezond!

Update na de provider switch:

TuneIn werkt gewoon weer op alle devices als ik op mijn thuis netwerk (nu KPN) zit.

Conclusie zoals ik al vroeg in het begin van de chat aangaf, het probleem is veroorzaakt door een T-mobile netwerk “probleem”. 

Nogmaals jammer dat T-mobile mijn probleem niet serieus heeft genomen en ik naar een andere provider moest om TuneIn op mijn Nest en andere devices te kunnen gebruiken. Mocht iemand ooit een zelfde probleem ervaren, doe er je voordeel mee.

Reputatie 6
Badge +2

@cjjdool 

Dank voor de terugkoppeling.

Dus KPN aangesloten, Internet actief en alles werkte?

Misschien dat een van de moderatoren @Brian of @Sander dit alsnog kan plaatsen bij “hun technische specialisten” waar ze graag naar doorverwijzen.

Wat ging er niet goed in het netwerk segment waarmee jij verbinding maakte omdat de anderen die hier gereageerd hebben het niet konden reproduceren.

Maar ja, niet meer jouw zorg, jammer van je waarschijnlijk hogere abonnementskosten.

De 85.145.x.x valt in de reeks 85.144.0.0/15 dit is een subnetmask van 255.254.0.0

Dit loopt van 85.144.0.1 tot 85.145.255.255 (als ik me de lessen nog goed herinner) :grinning:

Ben ook wel benieuwd wat TuneIn gaat zeggen trouwens. Ze wijzen het niet meteen af.

Reputatie 6
Badge +2

@cjjdool 

Wij, als medeforummers en om het topic “af” te maken zouden het fijn vinden als je na de overstap nog even komt melden of je probleem opgelost is of na de overstap nog niet werkt.

Alvast bedankt en blijf gezond, ook bij jouw nieuwe internet aanbieder.

Is bovenstaande te verklaren, kan wel www.tunein.nl naar adres vertalen maar niet andersom 

Verder loopt tracert ook stuk

 

Reputatie 4
Badge +2

Misschien eens met een andere dns server testen ipv die van google ...

Reputatie 4
Badge +2

Sinds begin juni 2020 werkt tunein (WIFI en bedraad) niet meer. Voor die tijd werkte dit prima, er zijn geen veranderingen doorgevoerd aan mijn lokale setup….

 

Is dit een algemeen probleem en zo niet heeft iemand een mogelijke oplossing...

Ik luister elke dag nog (probleemloos) met de Tunein app in WIndows 10. Ook via Android werkt het nog prima via wifi (ook via Chromecast Audio) ...

Reputatie 6
Badge +2

@cjjdool

En naar www.tunein.com? Krijg een nette nederlandstalige website.

Op mijn pc werkt tunein.nl ook niet, net als tracert hangt ie na de 6e hop

Tunein.nl is een beetje fake, vandaar dat siteprotect.security.neustar hem blokkeert

Controleer maar bij sidn.nl

of hiermee https://www.whois.com/whois/tunein.nl

tunein.com is een Amerikaanse organisatie probeer maar met https://www.whois.com/whois/tunein.com

Antwoord van Doornekam33 suggereert dat TuneIn het WAN IP adres dat ik van T-mobile krijg geblokkeerd heeft. Hier is 0 bewijs voor en ook helemaal geen reden. Bij deze wederom de vraag naar T-mobile om mijn IP adres te veranderen zodat de bovenstaande theorie getest kan worden. 

Verder zie ik geen kans om TuneIn te vragen of zij IP adressen blokkeren en zo ja of die van mij er bij zit. De wegsite heeft geen contact mogelijkheden voor gewone gebruikers want dat ben ik, een gewone gebruiker van TunIn via mijn google assistent meer niet….

Dat is al gedaan (de T-mobile DNS servers aangegeven in deze chat), geen verschil.

 

 

@cjjdool Als TuneIN hem niet blokkeerd word die ergens anders geblokkeerd, dat blijft de grote vraag, je hebt geen trace gemaakt naar de site.

 

Maar als niemand het kan reproduceren zit het in jou verbinding en word jou IP ergens tegengehouden, als het in de TM verbinding zou zitten zouden wij er ook last van moeten hebben.

Misschien is dat IP adres ooit eens voor iets gebruikt en blokt bijvoorbeeld AMS hem, of een andere server in de route.

We zullen het nooit gaan weten.

Even bij iemand anders inloggen via WiFi is natuurlijk zo geprobeerd lijkt mij. Dan sluit je dat meteen uit.

Ik gok dat T-Mobile niet zomaar je IP aanpast...

Eventueel….

https://help.tunein.com/contact

Reputatie 4
Badge +2

@cjjdool Misschien kan je in de tussentijd nog proberen om een ander ip adres te krijgen. Zal vast nog ergens op het forum staan welke stappen je daarvoor moet nemen/ proberen ...

Reputatie 4
Badge +2

Ik zit in de 31.x.x. reeks dus daar zal het ook niet per se aan liggen (al is er wel een periode geweest dat je regelmatig bij google search een melding zag van een verdacht ip adres).

Hi Apis4, goed te horen dat het bij jou werkt.

@T-mobile: Bij mij werkt het dus sinds 3 weken NIET meer. Modem is al gereset naar factory defaults zonder resultaat/met get zelfde probleem tot gevolg. Graag status van mijn storing doorgeven, ik heb ook op mijn prive bericht niets meer terug gehoord…..

Als ik bij iemand anders inlog via WIFI werkt TunIn gewoon. Zo ook met een VPN tunnel op mijn eigen netwerk. Ook werkt TuneIn op mijn mobiel via 4G. ALLEEN als ik mijn T-Mobile thuis verbinding zonder VPN gebruik werkt het niet...

Dan toch een berichtje via https://help.tunein.com/contact

Het is te proberen… al kan ik niet vinden dat ze gebruikers blokkeren. Maar om ook dat uit te sluiten is het een poging waard denk ik.

Ik heb de vraag via https://help.tunein.com/contact gesteld. Ik geloof niet in het blokkeren van gebruikers, ik gebruikte TuneIn thuis via Google Nest mini incidenteel en doe niets raars.

Mij geld staat op een T-mobile probleem.

Tja, ik kan alleen niet bedenken wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Als de verbinding verder goed is en je eventueel je router naar factory defaults hebt gezet zou het toch moeten werken lijkt mij.

Of er moet specifiek iets gedaan zijn om jouw IP naar TuneIn te blokkeren.

Inderdaad, factory reset lost probleem niet op. Wat wel is gebeurd, maar ik weet niet precies wanneer, is dat mijn WAN IP van 85.x.x.x naar 31.x.x.x is gegaan.

@cjjdool , mooi dat het voor jou is opgelost, wel een drastische manier maar het werkt.

Omdat wij het niet konden reproduceren heb ik toch het idee dat jou T-Mobile IP adres ergens geblokkeerd werd hetzij bij TuneIN of elders, je hebt nu een nieuwe van KPN.

@yalerta , die hogere kosten bij KPN vallen ook wel mee, als ik hetzelfde als hier daar neem ben ik hetzelfde per maand kwijt, alleen val ik dan terug van een 100/100 lijn terug naar 50/50, maar gezien de kortingen die je een maand geleden had kun je ook weer 2 jaar vooruit om het dezelfde prijs te komen dan je in twee jaar bij T-Mobile betaald.

Voordeel van KPN, nieuw Modem met wifi 6, of tegen meerprijs een Fritzbox, mogelijkheid om een eigen modem te installeren met telefonie, nieuwe ontvangers met 4k mogelijkheid, iets sneller oplossingen met storingen en zeker sneller vervangende apparatuur als er iets stuk is.

Voor mij nog geen reden tot overstap, loopt goed hier, maar als Apas niet naar de Huawei komt met de overstap naar het nieuwe TV platform word het toch een feit, gezien ik ook mijn eigen router op korte termijn moet vervangen ivm e.o.l. kan ik dan de boel gelijk op de Fritz zetten, heb ik ook easy mesh gelijk draaien, had liever Asus gehad, maar die hebben geen telefonie in het programma.

Volgens deze link:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/wan-ip-ranges-van-t-mobile-thuis-firewall-317732

Zou dat mogelijk kunnen zijn… maar of dat iets met jouw probleem te maken heeft….

Reputatie 6
Badge +2

Die reverse DNSlookup werkt bij mij ook niet, cloudlfare schermt e.e.a. af. Het is ook niet mogelijk om rechtstreeks op IP adres bij tunein.com te komen.

Nog ergens in het thuisnetwerk een (vergeten) DNS server draaien? De Draytek een factory reset gegeven? Ik weet niet of daarin ook iets van een DNS server (of buffer) aanwezig is.
Omdat je in een eerdere reactie melding maakte van een tunein.nl is de vraag waar die DNS server zit die deze dns aanvraag afhandelt en je niet op tunein.com uit laat komen.

Omdat het op meerdere apparaten voorkomt kan de c:\windows\system32\drivers\etc\hosts file waarschijnlijk geen ook uitsluitsel geven.

Reageer