Beantwoord

TV beeld hapert / internet snelheid

  • 29 June 2021
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Al meerdere dagen hapert het tv beeld regelmatig op alle 3 de tv’s op alle netten. Resetten van modem en tv tuners haalt niets uit. dit begint erg irritant te worden! Internetverbinding is stabiel maar wel belachelijk laag (76 Mbps voor een 1 Gbps verbinding). Zal daar wel aan liggen. Graag advies!

icon

Beste antwoord door Boris 1 July 2021, 12:54

Hoi @GJKuik,

Dank je wel voor je bericht! Dit willen we graag voor je aanpakken. Op dit moment zien we meer klanten bij jou in de buurt die dezelfde problemen ervaren. Mijn vermoeden is dat dit voornamelijk in de avonduren voorkomt, klopt dat? Ik wil er graag voor zorgen dat ook jij wordt toegevoegd aan het onderzoek wat we hiervoor hebben gestart met onze netwerk specialisten. Om dit te doen, wil ik je vragen een speedtest uit te voeren. Dat kan het beste met de volgende tips:

 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @GJKuik,

Dank je wel voor je bericht! Dit willen we graag voor je aanpakken. Op dit moment zien we meer klanten bij jou in de buurt die dezelfde problemen ervaren. Mijn vermoeden is dat dit voornamelijk in de avonduren voorkomt, klopt dat? Ik wil er graag voor zorgen dat ook jij wordt toegevoegd aan het onderzoek wat we hiervoor hebben gestart met onze netwerk specialisten. Om dit te doen, wil ik je vragen een speedtest uit te voeren. Dat kan het beste met de volgende tips:

 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

Beste Boris, ik ben met vakante. Mijn zoon heeft me dit gestuurd:

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @GJKuik helemaal super, bedankt voor de genomen moeite. Geniet van je vakantie, wij gaan ondertussen aan de slag met de resultaten! :wink:

Reageer