Uitleg nodig: Eigen router i.c.m. DCHP en VLAN's

  • 8 March 2021
  • 1 reactie
  • 215 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Ik wil graag mijn Ubiquiti USG gebruiken i.p.v. het standaard modem. Nu snap ik in grote lijnen een beetje wat VLAN’s zijn en wat DHCP doet. Voorheen zat ik bij KPN en moest ik voor mijn WAN netwerk inloggen via PPPOE. Nu zag ik de volgende link:

https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

Waar staat dat je gewoon op het netwerk kunt via DHCP, en dat je op die manier je externe IP toegewezen krijg. Ik vraag mij dan alleen af, hoe ‘log je in’ op het netwerk? Misschien vreemde vraag, maar is de fiber naar mijn huis dan al aan mijn abbo gelinkt? Of hoe werkt dit?

Andere vraag… ik heb geen TV of VoIP. Dan lijkt het mij overbodig om het management VLAN aan te maken toch? Ik heb dan alleen een VLAN 300 nodig toch?

Groeten,
Gerben


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hi @gb150,

Slim dat je hulp ingeschakeld en sorry dat ik initieel niet op jouw topic heb geantwoord. In ieder geval ben ik erg blij om te zien dat @Waqqas je hiermee goed heeft geholpen in het volgende topic: Inloggen glasvezelnetwerk niet nodig? Veel plezier nog met de set-up en ons internet!

Reageer