Beantwoord

Uitval internet glasvezel

  • 2 October 2021
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb een raar maar best vervelend probleem met mijn glasvezel connectie. Sinds een tijdje ervaar ik regelmatig mini uitvallen. Wat ik hiermee bedoel, is dat als ik op het internet zit, en dat zo'n 20 keer per dag, dat de browser zoekt en dan meld dat de site niet gevonden kan worden. Ik refresh dan en dan gaat het weer verder. Privé valt het te overzien, maar omdat ik thuis werk, begint het vervelend te worden.

De situatie: ik heb een Zyxel T-50 modem met daarachter een eigen TP-Link Archer C2300 router. Uiteraard heb ik beide een reset gegeven. Volgens mij ligt het niet aan de router, want als ik een laptop direct op de modem aansluit, krijg ik het zelfde.

Mijn vraag: wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit verhelpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 October 2021, 10:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @expokey 

Wat je kan proberen is om de DNS servers in de Zyxel-T50 aan te passenr.

Nadat je bent ingelogd in de Zyxel-T50, menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, onder DNS waarden selecteer je statische DNS, je kunt daar bijvoorbeeld 1.1.1.1 en 1.0.0.1 (cloudflare) invullen en toepassen.

Herstart de Zyxel hierna en kijk het eens aan zonder de TP-LINK of als hij in AP mode staat kun je hem aangesloten laten.

Reputatie 2

Beste @Waqqas , bedankt voor de suggestie. Ik heb de DNS server instellingen aangepast op het modem, en modem reset. In de eerste instantie leek het te werken. Maar helaas, het probleem kwam helaas weer terug.

Zijn er andere dingen die ik kan proberen?

Reputatie 7
Badge +15

@expokey 

Ben je nu verbonden met de TP-LINK of Zyxel? Als je de TP-LINK even weghaalt en je maakt gebruik van internet via de Zyxel is het probleem er dan nog?

Reputatie 2

@Waqqas 

Ik heb de router tijdelijk er tussenuit gehaald, en nu lijkt de verbinding inderdaad beter te gaan. Ik zal het in de gaten houden, maar het lijkt erop dat de problemen door de TP-Link router veroorzaakt worden. Bedankt voor het meedenken.