Beantwoord

Upload onder de 1.

  • 10 January 2022
  • 31 reacties
  • 495 Bekeken

Reputatie 2

Ben 1 maand klant. Het ging heel goed. 900 download en 800 up. Vandaag ineens storing gehad en na met jullie gebeld te hebben heb ik vrijwel geen upload. Onder de 1. De download is wel hoog, 800.

Kan dit worden opgelost? 

icon

Beste antwoord door Lisa 12 January 2022, 10:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

31 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @reidisabi ,

Je zou even in dit topic : 

kunnen kijken, vooral punt 3 kan van toepassing zijn. Als dit niet werkt, wil je dan aangeven wat je verder al geprobeerd hebt. Met deze gegevens kan een moderator je meestal verder helpen. De moderatoren reageren dan vanzelf.

Reputatie 7
Badge +15

@reidisabi een upload van ~1 is ook een symptoom op GPON met een Huawei ONT, dit heb je als de splitter in de wijkcentrale een verkeerde mediaconverter detecteert.

Reputatie 2

Hallo @reidisabi ,

Je zou even in dit topic : 

kunnen kijken, vooral punt 3 kan van toepassing zijn. Als dit niet werkt, wil je dan aangeven wat je verder al geprobeerd hebt. Met deze gegevens kan een moderator je meestal verder helpen. De moderatoren reageren dan vanzelf.

Huawei en router aan/uit gezet, kabels gechecked en met t mobile klante service alles doorgelopen. 

Reputatie 2

@reidisabi een upload van ~1 is ook een symptoom op GPON met een Huawei ONT, dit heb je als de splitter in de wijkcentrale een verkeerde mediaconverter detecteert.

Ok dank je. En is dat te verhelpen denk je? 

Reputatie 7
Badge +15

@reidisabi 

Heb je GPON met een witte Huawei? Als het ook zo is dat er een verkeerde mediaconverter is aangesloten dan zou het probleem automatisch opgelost moeten zijn zodra diegene de verkeerde mediaconverter van het stroom haalt.

Reputatie 2

Ik hebeen witte huawei en een Zixel router. En heb ik zo'n media converter? 

Reputatie 7
Badge +15

@reidisabi die witte Huawei ONT is de mediaconverter 😊.

Maar het gaat dus mogelijk om iemand anders die het probleem veroorzaakt.

Reputatie 2

@reidisabi die witte Huawei ONT is de mediaconverter 😊.

Maar het gaat dus mogelijk om iemand anders die het probleem veroorzaakt.

Oh, weet je ook wie? 

Reputatie 7
Badge +15

Als klant kan ik dat niet zien 😅

Reputatie 2

Nou ik heb het gezien, goedkoop is weer duurkoop. Ik ga naar KPN. Ik heb een bedrijf en mijn kind online school. Niks doet het en klantenservice doet weinig. 

Reputatie 7
Badge +15

Kan je misschien ook eens een foto van je glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT plaatsen in 1 foto en heb je die upload van 1 op meerdere apparaten zwel bekabeld als mobiel?

Reputatie 7

Hi @reidisabi, heel goed dat je in dit topic aan de bel hebt getrokken! Ik ben blij om te zien hoe @soepkip67 en @Waqqas je al hebben geprobeerd verder te helpen. Zojuist heb ik een kijkje genomen achter de schermen, omdat ik ook niets liever wil dan dat jij weer de juiste uploadsnelheid behaalt. Ik wilde hier graag actie op ondernemen, maar ik zie dat één van mijn collega's mij al voor is geweest. Guidion (onze monteursservice) is aangestuurd om dit issue bij jou te verhelpen, de hulptroepen zijn dus onderweg. Jij hebt inmiddels ook de sms/e-mail ontvangen met daarin onze afspraaktool. Ik ga duimen dat er snel een plekje vrij is in hun agenda, zodat dit probleem snel verholpen is bij je. Weet dus dat wij er alles aan gaan doen om dit voor je te fixen. Als jij tot die tijd nog vragen hebt, laat het dan zeker weten. Dan kijk ik graag met je mee! 😊

Reputatie 2

Nou zeg, nu heb ik een afspraak op de 18e, eerder kon niet.

Het is vandaag de 12e. En ik ben jarig.

Dus de hele week kan mijn zoon geen online les hebben, ligt mijn bedrijf stil heb ik geen TV en internet en zit ik hier met een wifi hotspotje te mailen.

Ik ben net 1 maand klant, heb net Ziggo weggedaan en heb er spijt van. 

Ik eis dat er eerder een monteur komt. Ik heb klantenservice gebeld en gevraagd te bemiddelen.

Reputatie 7
Badge +15

@reidisabi 

Wat je zou kunnen doen is elke dag eens met Guidion contact opnemen en vragen of er misschien een afspraak is geannuleerd en of de monteur dan bij jou kan langskomen, het telefoonnummer is 088 2000 151.

Reputatie 2

Hi @reidisabi, heel goed dat je in dit topic aan de bel hebt getrokken! Ik ben blij om te zien hoe @soepkip67 en @Waqqas je al hebben geprobeerd verder te helpen. Zojuist heb ik een kijkje genomen achter de schermen, omdat ik ook niets liever wil dan dat jij weer de juiste uploadsnelheid behaalt. Ik wilde hier graag actie op ondernemen, maar ik zie dat één van mijn collega's mij al voor is geweest. Guidion (onze monteursservice) is aangestuurd om dit issue bij jou te verhelpen, de hulptroepen zijn dus onderweg. Jij hebt inmiddels ook de sms/e-mail ontvangen met daarin onze afspraaktool. Ik ga duimen dat er snel een plekje vrij is in hun agenda, zodat dit probleem snel verholpen is bij je. Weet dus dat wij er alles aan gaan doen om dit voor je te fixen. Als jij tot die tijd nog vragen hebt, laat het dan zeker weten. Dan kijk ik graag met je mee! 😊

 

Ze kunnen pas de 18e. Het is nu de 12e. Dat kan echt niet, ik heb internet nodig voor bedrijf, school. Kan er vandaag iemand komen aub? 

Reputatie 7
Badge +14

De enigste die kan komen is Guidion. Helaas kan T-Mobile niet hun agenda inzien. Wel hebben moderators de mogelijkheid om om een voucher voor echt unlimited 4G data te geven. Heb je een T-Mobile of Tele2 simkaart dan kun je via een wifi hotspot toch altijd online zijn!

Als je voor je bedrijf echt zo afhankelijk bent van internet is het misschien handig om een zakelijke verbinding aan te schaffen. Daar zitten andere service levels op en ook zaken als een vast IP adres en een standaard 4G backup simkaart zodat zelfs bij uitval van de lijn e.e.a. blijft werken.

 

Reputatie 2

Ok, dank voor de info. Ik ga het aanvragen. 

Reputatie 2

Hi @reidisabi, heel goed dat je in dit topic aan de bel hebt getrokken! Ik ben blij om te zien hoe @soepkip67 en @Waqqas je al hebben geprobeerd verder te helpen. Zojuist heb ik een kijkje genomen achter de schermen, omdat ik ook niets liever wil dan dat jij weer de juiste uploadsnelheid behaalt. Ik wilde hier graag actie op ondernemen, maar ik zie dat één van mijn collega's mij al voor is geweest. Guidion (onze monteursservice) is aangestuurd om dit issue bij jou te verhelpen, de hulptroepen zijn dus onderweg. Jij hebt inmiddels ook de sms/e-mail ontvangen met daarin onze afspraaktool. Ik ga duimen dat er snel een plekje vrij is in hun agenda, zodat dit probleem snel verholpen is bij je. Weet dus dat wij er alles aan gaan doen om dit voor je te fixen. Als jij tot die tijd nog vragen hebt, laat het dan zeker weten. Dan kijk ik graag met je mee! 😊

Beste Lisa,

 

Mag ik een 4G unlimited voucher. Ik heb nu een hele dure hotspot.

 

Reputatie 7

Hi @reidisabi, allereerst: van hart gefeliciteerd met je verjaardag! 🎈✨ Ik heb je gelijk van een code voorzien in een privébericht, zodat je de komende dagen zo prettig mogelijk doorkomt. Als een extra code voor jullie zou werken, laat het mij dan vooral weten. Dan stuur ik er gelijk nog één jouw kant op. Onder het mom van ‘je weet maar nooit', stuur ik je graag het telefoonnummer van Guidion: 088  200 01 51. Ik heb jammer genoeg geen zich in jouw agenda, anders zou ik met alle liefde zelf voor je bellen. Wellicht is er een andere klant uitgevallen en is er toch eerder een plekje vrij in de agenda van Guidion. Laat het vooral weten als ik nog iets voor je kan betekenen, want je mag mij altijd aan mijn (virtuele) mouw trekken!

Reputatie 2

Dank je. heb er alleen niet zoveel aan denk ik. Ik zit bij Ben en zoon bij Lebara.

Reputatie 2

Heb gebeld met Guideon. Ze komen morgen, dat is fijn.

Dank voor alle aandacht en replies.

Reputatie 7

Hi @reidisabi, zojuist heb ik ook gereageerd op jouw privébericht! De code heeft dan jammer genoeg geen zin, maar ik ben super blij om te lezen dat Guidion morgen al op de stoep staat. Dankjewel voor deze fijne update. Lukt het om vandaag op deze manier te overbruggen zonder code? Ik hoop het enorm. Laat je morgen weten of alles weer naar behoren werkt? Ik hoop dat jij vanaf morgen weer zonder problemen van een goede verbinding kunt genieten. Maak er nog een hele mooie verjaardag van! 😊

Reputatie 2

De monteur is geweest. Alles doorgelopen/vervangen en nu heb ik helemaal geen internet meer. 

Er is een probleem in de wijk (Diemen) en KPN moet naar een wijkkast of zo.

Het schijnt dat als 1 iemand in de wijk die ook op mijn kabel zit, iets verkeerd doet of een ander kastje ophangt, niks meer werkt.

Afwachten dus. 

 

Reputatie 7

Hi @reidisabi, wat rot om te lezen dat jij nu helemaal geen internet meer hebt! Ik had heel erg gehoopt dat jouw verbinding er juist op vooruit was gegaan. Zojuist ben ik dan ook met je mee gaan kijken en de monteur heeft gisteren gelijk een verzoek doorgezet naar onze technische dienst. Zij gaan dit verder oppakken en ik houd graag een oogje in het zeil, zodat ik je van updates kan voorzien. Ik ga duimen dat ik je snel meer kan vertellen en dat de structurele oplossing nabij is. Dankjewel voor jouw geduld! ❤

Reputatie 2

Hoi Lisa, dank je. Alleen heb ik niet  zoveel aan jullie technische dienst. Dit probleem gaat te ver volgens jullie technische dienst Guideon en jullie monteurs mogen niks doen van KPN. vandaar dat KPN ingeschakeld moet worden. 

Kunnen jullie ze niet achter de broek aanzitten.

Ik heb indertrussen al gemerkt dat jullie een hele goede communicatie training hebben gehad met mooie schema's met empathie. Dat is heel prettig.

Maar er gebeurt helemaal niks.