Beantwoord

Van ADSL naar Glasvezel

  • 13 December 2019
  • 14 reacties
  • 1619 Bekeken

Ik heb al een tijd Tmobile thuis. Nu heb ik net een glasvezel aansluiting gekregen (van KPN).

Ik begrijp dat voor gamen een glasvezelaansluiting sneller is. 

 

Kan ik overstappen naar glasvezel binnen mijn abonnement (ik zie dit niet bij wijzigen) , of moet ik dan eerst een nieuw abonnement afsluiten. 

icon

Beste antwoord door Piotr 17 December 2019, 10:02

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @Nicolebol 

Kijk eerst op de officiële T-Mobile Thuis postcode check of glasvezel al actief is. Voor gamen is glasvezel beter dan DSL in de meeste gevallen. De latency is lager en dat is gunstig voor actiespellen zoals b.v. Overwatch.

Bel even naar 0800 0092 om te vragen hoe je dit het best kunt regelen.

Groeten, Folkert 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nicolebol 

Het overzetten zou administratief wel kunnen volgens mij.

Houd er rekening mee dat er op het KPN netwerk maximaal 100 mbps geleverd kan worden, 1000 mbps is alleen op het T-mobile glasvezel netwerk beschikbaar.

200 en 500 mbps worden helaas niet geleverd op dit moment vanwege de dure prijzen van KPN.

Reputatie 6
Badge

Hoi Nicolebol,

Overzetten is zeker mogelijk! Je gaat dan “nieuw” abonnement aan, maar ik heb begrepen dat dit puur administratief is. 

Een moderator zal je hier mee verder helpen. Zij zullen waarschijnlijk morgen en anders maandag reageren om met je mee te kijken schat ik in. 

 

Hopelijk heb ik je zo al wat verder kunnen helpen.

 

-Gilbert

Reputatie 7

Hey @Nicolebol,

Je kunt zonder problemen je ADSL-abonnement laten omzetten naar een glasvezelabonnement. Ik geef je graag meer toelichting over de procedure.

De informatie die Waqas doorgeeft, klopt helemaal. Qua downloadsnelheid blijf je 100 Mbps ontvangen op het glasvezelnetwerk op jouw adres. Een hogere snelheid kunnen we jammer genoeg niet leveren in jouw buurt. Wél gaat je upload snelheid omhoog ten opzichte van je huidige ADSL-abonnement.

Mocht je je pakket willen omzetten. Dan kun je gerust naar wens een pakket samenstellen op onze website. Geef ons een seintje zodra je dit hebt gedaan, dan zetten wij alles in werking. Om alles soepel te laten verlopen blijft je huidig abonnement lopen totdat je glasvezelaansluiting is aangesloten. Belangrijk om te vermelden, is dat je contact met ons dient op te nemen zodra je glasvezelabonnement is aangesloten. Wij zorgen ervoor dat je ADSL-abonnement direct wordt beëindigd. Ook ontvang je van ons een nieuw modem en TV Boxen en krijg je bij een alles-in-1 pakket een gratis monteur erbij.

Hoi, 

 

Ik heb zojuist een ADSL pakket uitgezocht via genoemde website. Hetzelfde als wat ik had maar nu met Glasvezel.

Er worden nu allemaal aanvullende info gevraagd. 

Over overstappen en nummerbehoud. Moet ik deze invullen of wordt dit nu via dit forum werking gezet?

 

Alvast bedankt,

 

Nicole 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Nicolebol,

 

Begrijp ik goed dat je een tweede aanvraag hebt gedaan voor T-Mobile Thuis maar dan op Glasvezel? Het is namelijk makkelijker om te upgraden naar Glas vanuit je huidige DSL aansluiting. :wink:

Ja precies zoals je collega Piotr heeft geadviseerd hierboven. Via My t-mobilethuis is het niet mogelijk met wijzigen naar glasvezel.

Wordt dit nu geregeld, zoals je collega heeft aangegeven? Ik heb ook proberen te bellen maar de klantenservice duurde me te lang.

Reputatie 7
Badge +16

Aah pardon, ik denk dat ik het enigszins verkeerd begreep @Nicolebol! Wij gaan er inderdaad voor zorgen dat jouw aansluiting op DSL beëindigd wordt zodra Glasvezel volledig geïnstalleerd is. 

Super!

ik merk dat ik nu niet meer kan inloggen bij T-mobilethuis.

zowel mijn e-mail als het t-mobilethuis.nl accepteert de site niet bij wachtwoord vergeten.

kan dat hersteld worden?

 

alvast bedankt,

 

Nicole

Reputatie 7
Badge +16

@Nicolebol Ik heb het voor je hersteld, jouw nieuwe wachtwoord staat in een privébericht. :wink: Voor alle meelezers in dit topic, je kunt middels deze link een wachtwoord reset aanvragen voor jouw My T-Mobile Thuis account: Wachtwoord vergeten.

Kan ik nog iets anders voor je doen? Let me know!

Hoi, 

Vandaag heb ik mijn glasvezel aangesloten gekregen.

 

Ik moest dan een seintje geven dat mijn ADSL netwerk/abonnement beëindigd kan worden bij t-mobile. 

Fijn alles lijkt meteen te werken. 

Ik kan alleen nog niet inloggen bij mijn glasvezelinternet. 

Met mailadres 10kv@t-mobiltehuis.nl

Ik kom bij tmobile-thuis in mijn ADSL netwerk.

 

Kan dit nog aangepast worden?

 

Alvast bedankt. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Beter geen prive zaken als email adres vermelden in een openbaar forum

Reputatie 7

Hey @Nicolebol,

Top dat je nu bent overgestapt naar een glasvezel abonnement! :smile: Ik wil graag je ADSL-pakket per direct stopzetten, daarvoor wil ik je eerst ter verificatie vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan regel ik ook gelijk dat je met je nieuwe abonnement binnen je My T-Mobile Thuis omgeving kunt inloggen. 

Reageer