Beantwoord

van T-mobile (KPNWBA) naar Tmobile Internet Premium. Eigen modeminstellingen.

  • 26 October 2021
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo allemaal,

Een vraag die ik niet direct terug vond op het forum hier en de KS me niet mee kon helpen. 

Situatie op dit moment is dat ik een eigen modem (Unifi USG) gebruik met een T-mobile thuis verbinding via KPN WBA. Modem is ingesteld op VLAN 300 en verdere instellingen worden via DHCP opgehaald. 

Inmiddels is het “nieuwe netwerk” via Tmobile Internet Premium bij ons beschikbaar. Zijn de modeminstellingen hetzelfde gebleven? Maw: wordt het waarschijnlijk een kwestie van DHCP lease vernieuwen en gaan?

Of zijn voor het “nieuwe netwerk” andere instellingen nodig voor het eigen modem? 

 

 

 

icon

Beste antwoord door J33Bee 26 October 2021, 11:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 4

Dat is hetzelfde. VLAN 300 taggen is voldoende voor internet.

Je gaat wel naar hun mooie ODF platform met GPON zo lijkt, dus hopelijk geen andere issues voor jou…

 

 

Reputatie 7

Klopt helemaal wat @J33Bee je kan vertellen. Wat wellicht een mooie aanvulling hierop is, zijn onze artikelen waarin we precies uitleggen hoe je je eigen modem achter het modem van T-Mobile kan hangen: 

Geniet van je verbinding en welkom bij Thuis! 

Dat is hetzelfde. VLAN 300 taggen is voldoende voor internet.

Je gaat wel naar hun mooie ODF platform met GPON zo lijkt, dus hopelijk geen andere issues voor jou…

 

 

Bedankt voor jullie antwoorden. Nou, ik maak mijn borst nat haha. Het “grappige” is dat T-mobile/Guidion op 14 november de mediaconverter wil vervangen maar op 4 november gaat omprikken. Die mediaconverter zit er overigens al niet meer tussen, maar de vezel is rechtstreeks aangesloten op mijn eigen modem. Moet vast goed komen. Fingers crossed. 

Reputatie 7
Badge +15

@DJDJDJ 

Dus de migratie staat voor 4 november en de monteur komt op 14 november?

Op 4 november nadat de lijn is omgeprikt heb je geen internet meer via WBA tot 14 november.

De monteur kan je het beste altijd inplannen op de dag van migratie.

Verder zal je verbinding via ODF niet werken zonder de Huawei ONT.

Het is inderdaad NIET mogelijk om (volledig) je eigen hardware te gebruiken met het nieuwe netwerk van T-mobile vanaf binnenkomst glasvezel in de woning.

 

In tegenstelling tot het WBA netwerk van KPN, is een bijgeleverd mediaconverter door T-mobile verplicht, omdat het serienummer van dit apparaat geregistreerd wordt op het netwerk.  

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DJDJDJ, dat is technisch gezien correct, maar daarbij kan ik wel melden dat je op de converter alsnog een eigen router/modem kunt aansluiten en je kunt er ook voor kiezen om een eigen router of managed switch naast/achter het Zyxel modem te plaatsen zodat je niet de wifi daarvan gebruikt, de Zyxel kan immers niet in bridge modus, maar die daarop uitschakelt. Indien je volledig eigen apparatuur wenst te gebruiken, kun je op ODF inderdaad niet ervoor kiezen om de network terminal of Media Converter ertussenuit te laten. Dat zou enkel kunnen met een Draytek Vigor 2132/2130, echter leveren we die niet meer (die hebben de conversie vanuit het FTU niet nodig). 

Mag ik vragen waarom je de converter zou willen bypassen?