Vast in het laadscherm van Call of Duty Warzone, packet loss

  • 29 April 2020
  • 15 reacties
  • 1193 Bekeken

Reputatie 1

Hi all!

In Call of Duty Warzone zit een vervelende bug, waarbij ik ongeveer de helft van de keren blijf hangen in het laadscherm, dat tussen het zoeken naar een game en het starten ervan inzit.

Je zou denken dat het een bug is in de game, wat het nog steeds is. Echter, na het opvolgen van alle adviezen die je als gebruiker kunt doen, ervaar ik, met vele anderen, de bug nog steeds. 

De packet loss in game is ook erg hoog en schommelt tussen 20 - 80%. Tijdens reguliere games is dit 0%.

De bug is consistent op alle platformen (PC, Xbox en PS4, op die laatste speel ik zelf). De volgende zaken heb ik reeds gedaan:

  • UPnP ingeschakeld (op de Huawei HG659)
  • Game verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Bedraad getest (diverse kabels), maar ook WiFi op 2.4 en 5.0 GHz
  • De volgende ports geforward voor Call of Duty / Warzone / Playstation
    • TCP: 40, 443, 1935, 3478-3480
    • UDP: 3074, 3478-3479
  • De Playstation een statisch IP-adres gegeven in de routerinstellingen
  • IP van de PS4 in de DMZ gezet in de routerinstellingen
  • Router opnieuw opgestart, van de stroom gehaald, factory reset
  • Met bovenstaande settings geeft CoD aan dat mijn NAT-type Open is (ideaal, zou je zeggen)

Het punt is, niks van bovenstaande heeft iets uitgehaald. Lag is laag, internetsnelheid hoog (zowel bedraad als draadloos). Sommige mensen claimen trouwens dat zolang ze via hotspot van hun telefoon gamen, ze packet loss weer 0% is en ze gewoon in de game komen. Alleen is de lag dan natuurlijk enorm hoog.

Online lees ik vooral dat de issue ‘m zit bij de ‘ISP’, de provider dus. Nou wil ik niet zomaar met vingers gaan wijzen hoor, maar ik vroeg me af of jullie iets kunnen betekenen. Enkele comments die ik vaak tegenkom online, waarvan ik overigens echt niet wil claimen te begrijpen wat ze betekenen:

  • “Het probleem zit ‘m in de ISP die een UDP-verbinding i.p.v. een TCP-verbinding gebruikt”
    • Deze user heeft vervolgens via speedify een UDP-verbinding geforceerd, helaas PC-only
    • Anderen gebruiken Exitlag op UDP te forceren, schijnt ook te helpen
  • “Het probleem zit ‘m in network packets, die groter zijn dan 1400 MTU”
    • De packet size is helaas niet te configureren in de routerinstellingen

Lang verhaal dus. En voor zover ik weet heb ik aan mijn kant alles gedaan. Het enige wat ik hoop is dat jullie hulp kunnen bieden met de twee laatstgenoemde items, aangezien dit consistent is met alle fixes die ik overal lees. Dus: iets met het forceren van UDP en iets met de network packet size…


Met vriendelijke groeten,
Matthijs


15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MatthijsKl 

Na een fabrieksreset schakel je weer eerst de poorten door?

Hoe gaat het gamen na een fabrieksreset zonder poorten open te zetten en enkel UPNP inschakelen?

Reputatie 1

Hallo @MatthijsKl 

Na een fabrieksreset schakel je weer eerst de poorten door?

Hoe gaat het gamen na een fabrieksreset zonder poorten open te zetten en enkel UPNP inschakelen?

Bedankt voor je antwoord. Na de reset zijn die instellingen inderdaad weg. UPnP is trouwens het eerste wat ik aan had gezet, al voor de port forwarding. Zal het nog een poging geven, maar weet vrij zeker dat het niets gaat uithalen. 

Reputatie 7
Badge +15

@MatthijsKl 

Je geeft aan dat bij reguliere games de packetloss 0% is valt hier dan ook online gaming onder?

De PS4 werkt dan gewoon prima met T-mobile zou ik denken.

Reputatie 1

@Waqqas Klopt, bij andere games of modussen binnen CoD gaat dit prima. Warzone is een battle royale modus met een enorme map en veel meer spelers, dus vraagt meer van je netwerk. Wat ik dus online lees met een hogere packet size, maar het feit dat daar ruis (in de vorm van packet loss) op de lijn ontstaat, lijkt te liggen bij de internetprovider.

Reputatie 7
Badge +15

@MatthijsKl

Ik las ook even kort op het internet klachten van mensen en de isseu blijkt niet bij de ISP te liggen maar het zou door niet stabiele servers komen.

Mensen geven ook aan als er minder spelers zijn verminderd de packet loss.

Reputatie 1

@Waqqas dat lijkt inderdaad een logische conclusie, maar is niet consistent wat ik lees en ervaar. Van de circa 10 mensen waarmee ik speel, ben ik de enige die er telkens uitklapt. De potjes waarbij dat gebeurt zijn voor de anderen prima te spelen.

Enkele voorbeelden:
https://support.activision.com/community/s/question/0D54P00007DSBbxSAH/warzone-packet-loss

https://www.reddit.com/r/CODWarzone/comments/fgiufg/help_has_anyone_been_in_a_infinite_loading_screen/

https://www.reddit.com/r/CODWarzone/comments/fmew4h/cod_warzone_stuck_on_loading_screen/

Reputatie 7
Badge +15

@MatthijsKl

Heb je een bekabelde laptop? Open CMD en type in ipconfig (enter) vervolgens type ping (default gateway) -n 25 (enter) kijk onderaan nadat het klaar is hoeveel packet loss je verbinding heeft. Is het 0% dan is de verbinding gewoon goed.

Reputatie 1

@Waqqas De packet loss ontstaat alleen bij Warzone, vandaar deze post. Het vreemde is echter wel dat het ISP-afhankelijk lijkt, omdat veel andere spelers er totaal geen last van hebben (in mijn directe omgeving).

Verder: router opnieuw naar fabrieksinstellingen gezet, en bekabeld getest. Nog steeds geen succes. Hoge packet loss zichtbaar, als ik uberhaupt het spel inkom.

Reputatie 7
Badge +3

@MatthijsKl Heb je glasvezel? Zo ja, is het een optie om je router te vervangen door een eigen exemplaar met meer instel mogelijkheden?

He @MatthijsKl,

Ik heb EXACT hetzelfde probleem en ben na een onderzoek tot dezelfde conclusie gekomen als jij. Het probleem zou iets met de ISP te maken moeten hebben. Ik heb van alles geprobeerd maar niets helpt. Heb jij er inmiddels een oplossing op gevonden?

Reputatie 7
Badge +15

@Warda_ELK 

Bij andere online games zoals warzone staan er best veel artikelen dat een eigen router vaak tot altijd helpt. Ik snap de logica erachter niet echt maar het blijkt te helpen.

Neem bij voorkeur dan de TP-Link Archer C7 dan omdat veel mensen die dus gebruiken.

Misschien heb je thuis nog een router met VLAN ondersteuning liggen?

Waarom een TP Arcer C7, net iets beter dan de provider crapp die je al hebt, voor eenvoudig instellen neem je een fritzbox 7590, voor wat meer werk een Asus RT AX 58 of 88 met alternatieve merlin firmware (wifi 6 dus voorbereid op de toekomst)of een Netgear Nighthawk R7000, stukje goedkoper.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33 

Op basis van die mensen die zeggen dat het lukt met deze router en bovendien is hij wel een stuk goedkoper dan de fritzboxen enzo.

Reputatie 1

Ik heb zelf een Apple AirPort Extreme ertussen gehad en ook dat werkt niet. Niet het modernste router, maar toch. Alles getest ook, bedraad, draadloos, 2,4 en 5,0 GHz. Heb het probleem nog steeds.

Reputatie 7
Badge +15

@MatthijsKl 

Die staat achter het modem? Geen idee of dat ook werkt. Heb je het ook eens getest met bijvoorbeeld de hotspot van je telefoon of VPN?

Reageer