Beantwoord

Verbinding met laserprinter

  • 17 December 2020
  • 11 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 1

Ik maak gebruik van een laserprinter (HL-L2350DW) van Brother. Ook heb ik een inkjetprinter. 

 

Ik heb de wifi punten van t-Mobile, maar op een één of andere manier pakt hij de verbinding niet met de laserprinter (wel met de inkjet en ze staan naast elkaar). Nu las ik in de handleiding van brother dat dit kan komen door bepaalde instellingen van het modem. Ze praten o.a. over AP, mac-adressen en statische IP-adressen.  Nu kan ik zelf gaan klungelen maar lijkt me geen goed plan. Zou iemand mij hierbij willen helpen? Ik heb de printer hard nodig :grin:

icon

Beste antwoord door Boris 18 December 2020, 14:42

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +5

@nijlc1991 

Installeer BRadmin en probeer daarmee of je contact met de printer kan krijgen. 

Reputatie 1

@yalerta 

 

Bedankt voor de tip! Helaas werkt het nog niet.. :( 

Reputatie 1

 

even een update. 

 

Ik heb de printer even beneden gezet om te zien wat die dan doet. Nu verbind hij wel, dus het ligt aan de wifi versterker boven denk ik? Hoe kan ik de instellingen daarmee veranderen? Want de verbinding lijkt wel goed boven.  Alsof de versterker niet gekoppeld kan worden aan de printer.

 

 

Reputatie 7

Hi @nijlc1991 ,

Ik vermoed dat de apparatuur wellicht de 5G Wifi-verbinding niet ondersteunt, waardoor er een probleem ontstaat wanneer het er gebruikt wordt gemaakt van de bandsteering. Ben je in de mogelijk om dit uit te zetten op het modem om te zien of dit verbetering brengt? Mocht het niet lukken, geef dan een gil. Dan zal ik het vanaf onze kant in orde maken.

Reputatie 7
Badge +5

@nijlc1991 

Nu de printer jouw wifi gevonden heeft en zich ermee verbonden heeft zou het kunnen dat je de printer weer naar boven kan sjouwen en dat er dan wel verbinding gemaakt wordt.

Reputatie 1

@yalerta Gedaan! Maar helaas 

 

@Boris Zou je me daarmee willen helpen? 

Reputatie 7

Hi @nijlc1991 ,

Ik heb de bandsteering op het modem voor je uitgezet. Er wordt dan niet meer automatisch gewisseld van frequentie. Je zal daarom ook twee verbindingen terugvinden in de Wifi-lijst. Eén met 2.4GHz en één met 5Ghz. Je zal opnieuw verbinding moeten maken met de apparaten, maar ik hoop dat deze manier er wel verbinding kan worden gemaakt met de 2.4Ghz variant. Ben je in de mogelijkheid dit te testen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

@Boris 

 

Nu kan het netwerk beide printers niet meer vinden..

Reputatie 1

Op de laptop niet

 

Reputatie 1

Er lijkt verandering te zijn. Ik ga het even een uittesten! Bedankt in ieder geval alvast voor je hulp !

Reageer