Beantwoord

Verbindingsproblemen na 24 uur lid te zijn

  • 29 December 2021
  • 26 reacties
  • 387 Bekeken

Gisteren aangesloten tot tevredenheid, sinds vandaag ineens geen diensten meer. Gebeld, volgens de medewerker ligt het aan de centrale maar moet er een monteur van Guidion langskomen.

 

Mail gehad om een afspraak te maken en die kunnen pas vanaf 18 januari langskomen! Wat is dat voor een belachelijke doorlooptijd! Natuurlijk gebeld, nu staan we op één of andere spoedlijst maar nog steeds zonder indicatie hoe snel er iemand langs komt of wanneer het opgelost word.

 

Nog geen 24uur lid en nu al storing, dat gaat lekker! Wat kunnen we hieraan doen T-mobile? Heb geen zin als ik elke keer storing heb wekenlang te wachten op een monteur of oplossing voor mijn storing. Kunnen jullie een toelichting geven hoe lang je gemiddeld moet wachten op een monteur als je diensten niet werken?

 

Bedankt voor de unlimited databundel zodat we nog 'iets' kunnen maar deze eerste ervaring is alles behalve prettig. Daarnaast zijn wij zo te lezen op het forum ook niet de enigste die deze ervaring heeft dus dat is best zorgwekkend.

 

Klopt het dat je binnen 2 weken na aansluiten nog onder het contract uit kan?

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 December 2021, 10:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Aalstrijken 

Nadat je diensten zijn geactiveerd heb je inderdaad nog 14 dagen om je te bedenken maar welke mediaconverter heb je bij het glasvezelaansluitpunt, misschien kun je er eens een foto van maken. En welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

 

Op de Zyxel modem brand de wereldbol rood

Reputatie 7
Badge +15

@Aalstrijken 

Mediaconverter even van het stroom halen helpt ook niet? Je kunt zelf ook naar Guidion bellen op telefoonnummer 088 2000 151 met de vraag of er misschien eerder een plekje vrij is, je zou het elke dag eens een poging kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Aalstrijken, meestal helpt het om de Media Converter te resetten door deze, zoals Waqqas perfect aangeeft, 20 seconden lang stroomloos te houden. Ook kan een herschakeling van de dip switches helpen om de boel aan de praat te krijgen.

In de meeste gevallen staan switches (de witte schakelaars) 1 en 6 aan, dit kun je omdraaien naar 3 en 4 - of vice versa indien 3 en 4 al aanstaan. Vaak zien we dat er dan wel licht op het FTU komt en jouw verbinding de nodige klap krijgt.

Bedankt voor de reacties en de suggesties, helaas hebben de reset (meermaals geprobeerd) en het omzetten van de schakelaars geen oplossing geboden :disappointed_relieved:

 

Guidion nogmaals gebeld, wederom geen termijn bekend voor een monteur. Dit kan echt niet, zeker niet tijdens de feestdagen en een nieuw lid. Ik lees bij meerdere posts dat er meer mensen wekenlang op een monteur moet wachten. Is dat normaal bij T-mobile? Is er vanuit T-mobile geen mogelijkheid om iets met spoed te regelen? 

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile moderators hebben geen inzicht in de planning van Guidion. Maar 18 januari is wel erg ver weg, zo erg hebben we ze nog niet op het forum voorbij zien komen! Dus nee, dat is geen standaard termijn.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Aalstrijken, jammer dat het resetten van de converter geen resultaat heeft gehad. Ik heb gelijk gekeken hoe het zit met de afspraak die je met Guidion dient te maken en heb voor de zekerheid met Guidion gebeld. Wij hebben inderdaad geen invloed op hoe snel deze afspraak kan plaatsvinden, maar ik was wel benieuwd waarom je langer dan normaal moet wachten. Guidion laat weten dat er inderdaad niet snel genoeg een tijdslot beschikbaar was. Hierdoor plaatsen ze je direct op de zogenoemde '’issue lijst'’, waarbij ze je binnen 3 dagen een mail sturen met afspraakmogelijkheden. Het enige wat ik je kan adviseren is om dit af te wachten. Ik duim met je mee dat ze je snel te hulp schieten!

Reputatie 7

Hi @Aalstrijken ,

Dit is zeker niet hoe wij het voor ogen hebben! Toch wil ik je vragen om deze datum op dit moment vast te zetten. Wij kunnen op dat moment jou op de spoedlijst zetten, om ervoor te zorgen dat de afspraak bij bijvoorbeeld uitval van een andere afspraak kan worden vervroegd. We denken graag met je mee hoe we de afspraak zo snel mogelijk doorgang kunnen laten krijgen! 

Zojuist weer Guidion gebeld, wij staan inderdaad op een spoedlijst vanaf woensdag 29 december en binnen 3 tot 4 dagen worden we gebeld/gemailt om een afspraak te maken, en die woensdag mag je volgens de medewerker niet meetellen in deze doorlooptijd. En god weet wanneer er dan een monteur kan langskomen wanneer je eindelijk de mogelijkheid krijgt om de afspraak te maken. 

Reputatie 6

Ik hoop oprecht dat je de afspraak snel kunt maken @Aalstrijken!

Wij zouden uiterlijk vandaag teruggebeld worden door Guidion en natuurlijk is dat weer niet gebeurd. Zojuist zelf gebeld, de reactie was 'ze zijn er mee bezig, uiterlijk vandaag of morgen word je teruggebeld voor een afspraak'. Hij kon niets voor mij betekenen.

 

Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Al 5 dagen zitten wij hier zonder diensten en dan staan we op een zogenoemde 'spoedlijst'? Is dit nou hoe T-mobile hun klanten willen werven, laat staan behouden? 

 

Het maakt me niet uit hoe T-mobile het gaat oplossen maar ik ben hier klaar mee en eis dat binnen 2 dagen de problemen hier opgelost zijn, anders beroep ik mij op mijn opzegtermijn, zeg ik alles op en zal ik het hele verhaal op social media plaatsen en mensen adviseren om de overstap niet te maken naar T-mobile.

Wij zouden uiterlijk vandaag teruggebeld worden door Guidion en natuurlijk is dat weer niet gebeurd. Zojuist zelf gebeld, de reactie was 'ze zijn er mee bezig, uiterlijk vandaag of morgen word je teruggebeld voor een afspraak'. Hij kon niets voor mij betekenen.

 

Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Al 5 dagen zitten wij hier zonder diensten en dan staan we op een zogenoemde 'spoedlijst'? Is dit nou hoe T-mobile hun klanten willen werven, laat staan behouden? 

 

Het maakt me niet uit hoe T-mobile het gaat oplossen maar ik ben hier klaar mee en eis dat binnen 2 dagen de problemen hier opgelost zijn, anders beroep ik mij op mijn opzegtermijn, zeg ik alles op en zal ik het hele verhaal op social media plaatsen en mensen adviseren om de overstap niet te maken naar T-mobile.

 

Sterker nog, al 7 dagen zitten wij zonder diensten.

Beste,

Ondertussen contact gehad via Twitter en als laatste nog telefonisch met medewerker Ton. Helaas werd de verbinding verbroken nadat ik uit de wacht gehaald was en weet ik niet wat deze beste meneer nog voor ons heeft kunnen betekenen. Echter heeft hij wel nog 2 vouchers gestuurd via mail voor unlimited data. Onze dank daarvoor.

 

Maar is er nog iets uitgekomen verder?

Geen reactie van T-mobile hierop en nog steeds geen contact vanuit Guidion voor een afspraak

Reputatie 7

Hi @Aalstrijken ,

Excuus dat een antwoord langer heeft moeten duren. Ik heb zojuist direct gebeld met Guidion om zo snel mogelijk ervoor te zorgen dat de afspraak kan worden gemaakt. Ik heb goede hoop dat het extra zetje vanaf onze kant ervoor gaat zorgen dat Guidion zo snel mogelijk een datum kan schikken. Nogmaals excuus voor het ongemak en weet dat wij je ook graag zo snel mogelijk online zien. 

Hoii!

 

Is er ondertussen al iets meer bekend? Nog steeds zonder diensten hier, al 15 dagen ondertussen 😔

Reputatie 7

Hoi @Aalstrijken,

Goed dat je het bij ons navraagt! En ik heb nieuws waar we blij In ons systeem zie ik terug dat er een afspraak is gemaakt voor aanstaande donderdag, rond 13.00 uur. Klopt dit ook met jouw bevindingen in het contact met Guidion? Ik hoor het graag van je.

Hoii,

 

Dat klopt, maar dat is een afspraak die wij zelf hebben ingepland (!) en niet vanuit Guidion: Wij hebben namelijk 'op goed geluk' nogmaals de allereerste email van 29december geopend om te kijken of een afspraak inplannen uberhaupt mogelijk was via die email en zagen tot onze verbazing dat er voor nu deze donderdag plek was dus die hebben we meteen vastgezet in de veronderstelling dat wij nog steeds op een spoedlijst zouden staan. Wij hebben vanuit Guidion zelf nul-komma-nul gehoord.

 

Sterker nog: volgens T-mobile zouden wij dus op een spoedlijst staan, vandaag gebeld met Guidion en volgens de medewerker bestaat er helemaal geen spoedlijst bij hun, alles word handmatig ingepland. Hun reactie was 'het is leuk dat T-mobile een spoedlijst communiceert naar hun klanten, maar dat hebben wij helemaal niet. Alles word handmatig ingepland. Daarnaast bellen wij klanten ook niet op om een afspraak in te plannen, klanten krijgen enkel een e-mail van ons om een afspraak in te plannen.'

1) bizarre reactie dit

2) dus alle voorgaande contacten met zowel T-mobile als Guidion waarbij aangegeven werd dat wij gebeld zouden worden klopt niet? Of wel? Ik weet het nu ook niet meer…

3) medewerker verzekerde mij dat de afspraak van donderdag door zou gaan, ik zie het voorzichtig aan ook wel gebeuren dat er niemand komt opdagen.

4) die afspraak per email hebben wij afgelopen woensdag ingepland, maar pas NA ons telefoon gesprek van vandaag werd deze bevestigd. Als ik nu niet gebeld had ben ik benieuwd of die wel afspraak uberhaupt wel goed in hun systeem gestaan zou hebben en dus zou doorgaan.

​​​​

Al met al nog geen halve dag lid geweest van T-mobile, eerste paar uur was een prettige ervaring maar sindsdien zoveel verwarrende en tegenstrijdige informatie gehad vanaf de storing. Ik heb gewoon spijt van de overstap maar terug gaan betekend nog langer zonder diensten ☹️

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Aalstrijken, sorry dat er zoveel verwarring en ruis ontstaan is door tegenstrijdige antwoorden vanuit T-Mobile en Guidion, dat is zeer onhandig en niet de bedoeling.

Ik zal alle vier de punten nuanceren voor je zodat er meer duidelijkheid ontstaat:

  1. Er is wel degelijk een spoedlijst, maar niet in de letterlijke zin dat we een lijst met klantnummers hebben waarbij er op elk klantnummer voorkeur gegeven wordt boven een ander in die lijst. De spoedlijst, ook wel prioriteitenlijst genoemd, wordt gebruik bij cases waarbij er bijvoorbeeld geen diensten zijn. Wanneer er helemaal geen verbinding kan worden gemaakt, dan zal die case altijd met voorrang opgepakt worden, aldus de spoedlijst.
  2. Wij kunnen Guidion verzoeken om naar klanten waarbij de afspraak te ver in de toekomst ligt, te bellen. Dit mag Guidion uiteraard naar eigen smaak invullen. Indien zij beslissen om het per e-mail op te pakken, dan kan dat. Dat echter aangegeven is dat er sowieso gebeld wordt, is niet juist.
  3. De afspraak voor donderdag staat al sinds 29 december in de agenda, dus ik begrijp niet dat hier überhaupt in tegengesproken wordt vanuit andere partijen.
  4. Ik denk dat Guidion per abuis een verkeerde constatering gedaan heeft: deze afspraak stond vanaf 29 december om 16:38 ingepland via de afspraaktool.

Ik stuur je meteen een nieuwe Unlimited voucher toe want ik zie dat de vorige morgen verloopt. Nogmaals: sorry voor de verwarring en tegenstrijdigheden, we gaan er vanaf nu alles aan doen om het vertrouwen weer richting het maximale te krijgen!

Ondertussen is vandaag de monteur van Guidion geweest. Nu zul je het vast wel raden, nog steeds geen internet.

Het probleem zit dus in de wijkcentrale, wat we al vanaf dag 1 wisten. Nu wordt er weer een nieuwe monteur aangestuurd, ben benieuwd hoelang deze op zich zal gaan laten wachten. 

 

Wordt vervolgd!

Reputatie 7

Hi @Aalstrijken, heel fijn dat je gelijk deze terugkoppeling hier deelt! Ik had echt gehoopt dat jouw verbinding weer up and running zou zijn. Zojuist heb ik met je meegekeken en er is gisteren gelijk in het systeem doorgegeven dat het het probleem nog niet verholpen is. Mijn collega's van de technische dienst pakken dit dan ook zo snel mogelijk verder op. Houd je ons weer op de hoogte zodra er contact met je is opgenomen? 💪

Vandaag gebeld door KPN/Reggefibre en we hebben aankomende maandag een afspraak staan. 

Hopelijk wordt het dan eindelijk opgelost en kunnen we onbezorgd gaan genieten van ons welverdiende internet.

Reputatie 7

Hi @Aalstrijken, super dat het bezoek op maandag gepland staat! Ik hoop het ook van harte en kijk uit naar jouw update na het weekend. Dan kan ik gelijk de vergoeding in orde maken als jij weer online bent. Voor nu een heel mooi weekend! 

Yes we're back in business!!

Helaas heeft dit 3 weken moeten duren, terwijl we eigenlijk al vanaf dag 1 wisten dat het in de wijkcentrale lag.

Is het zoiezo niet slim om meteen iemand naar de wijkcentrale te sturen als er op de mediaconverter het lampje FO niet brandt? Monteur van KPN vandaag gaf duidelijk aan dat het dan iets met de glasvezel is, waardoor Guidion dus eigenlijk al tijd besteed die niet nodig is, en wij als klanten onnodig zolang zonder internet zitten zitten.

Wij zien graag een nette compensatie tegemoet.

 

​​