Beantwoord

Verplichte installatiekosten glasvezel verbinding

  • 21 September 2021
  • 6 reacties
  • 773 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik zou graag T-Mobile Thuis internet willen. Er wordt echter €75 aan installatiekosten gerekend.
Via de chat had ik gevraagd wat er wordt gedaan voor deze werkzaamheden en waarom dit verplicht is. Hier kreeg ik helaas geen fatsoenlijk antwoord op. Enkel dat dit verplicht is.

Op de site vond ik dit:

  • Het modem ophangen en aansluiten
  • De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
  • T-Mobile Thuis e-mail instellen
  • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
  • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Installatie door monteur | T-Mobile Thuis

Klopt dit met wat beschreven wordt als installatiekosten in de shop?


Deze werkzaamheden zijn vrij eenvoudig en kan ik als IT’er makkelijk zelf. Het frustreerd mij dan ook dat ik geen antwoord krijg op de vraag wat men doet voor die €75 en dan er geen uitzondering gemaakt kan worden.

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 September 2021, 15:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fn95 

De eenmalige kosten voor een glasvezel abonnement zijn €67,50.

Deze bestaan uit €30 aansluitkosten en €37,50 installatiekosten.

De glasvezel installatie vanaf het glasvezelaansluitpunt wordt gedaan door de monteur zodat deze ook meteen de netwerkbeheerder kan aansturen bij geen licht.

Mocht je dit zelf doen en er raakt iets beschadigd dan zal zullen de kosten voor jouw rekening zijn.

Meestal kan de lijn ook niet geactiveerd worden zonder monteur en de monteur meldt de verbinding ook als gereed wanneer alles werkt.

Reputatie 7
Badge +5

@Fn95 

Belangrijkste in de aansluiting is het maken van de Glas verbinding.

Stelt ook niet zoveel voor maar neem even nota van de link die hierboven vermeld is.
Er zijn veel verschillende fiber connectoren. Dat Tmobile er een kosten plaatje aanhangt omdat in tegenstelling tot de aansluiting op DSL er geen Doe Het Zelf gedachte achter zit.

De maandelijkse glasvezel aansluit kosten zijn dermate concurrerend dat er een vergoeding voor het aansluiten gesteld is en dit, uit een technisch oogpunt, door een monteur gedaan dient te worden.

Lees als tijdverdrijf eens mee op dit forum en verbaas je over de kennis die er geëtaleerd wordt door het gros van de bezoekers m.b.t. het aansluiten van een DSL verbinding.

Ik zou graag T-Mobile Thuis internet willen. Er wordt echter €75 aan installatiekosten gerekend.

 

Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is bestellen via CashbackXL. In dat geval kun je tot € 72,50 terugkrijgen bij de bestelling van T-Mobile Thuis diensten.

 

 


Deze werkzaamheden zijn vrij eenvoudig en kan ik als IT’er makkelijk zelf. Het frustreerd mij dan ook dat ik geen antwoord krijg op de vraag wat men doet voor die €75 en dan er geen uitzondering gemaakt kan worden.

Daar heb je precies het punt “uitzondering", die € 75,00 aansluit- / installatiekosten zijn al danig hoog dat het voor genoeg mensen reden is om zichzelf dan voor te doen als IT’er. En als er dan uiteindelijk alsnog iets verkeerd gaat kun je natuurlijk al raden wie het mag oplossen en alle frustraties mag incasseren. 

Ergens is het dus terecht dat juist op dat vlak geen uitzondering wordt gemaakt. Een ongeluk zit tenslotte in een klein hoekje.

Hallo @Fn95 

De eenmalige kosten voor een glasvezel abonnement zijn €67,50.

Deze bestaan uit €30 aansluitkosten en €37,50 installatiekosten.

De glasvezel installatie vanaf het glasvezelaansluitpunt wordt gedaan door de monteur zodat deze ook meteen de netwerkbeheerder kan aansturen bij geen licht.

Mocht je dit zelf doen en er raakt iets beschadigd dan zal zullen de kosten voor jouw rekening zijn.

Meestal kan de lijn ook niet geactiveerd worden zonder monteur en de monteur meldt de verbinding ook als gereed wanneer alles werkt.

Er zit al een bestaand glasvezelmodem, dus het is een kwestie van de RJ45 stekker erin drukken. Kan mij niet voorstellen dat T-mobile met een nieuwe komt aanzetten?

Reputatie 7
Badge +15

@Fn95

Deze zal hoogstwaarschijnlijk vervangen moeten worden door een mediaconverter van T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +5

Er zit al een bestaand glasvezelmodem, dus het is een kwestie van de RJ45 stekker erin drukken. Kan mij niet voorstellen dat T-mobile met een nieuwe komt aanzetten?

@Fn95 jouw situatie, met een al aanwezige glasverbinding, is zeker niet de situatie bij de vele andere mensen die voor Tmobile kiezen.