Beantwoord

Vertraging Glasvezel Aansluiten en geen Informatie


Hallo,

Omdat onze buren 4 weken geleden een T-MOBILE Thuis abonnement hebben afgesloten en ik mijn smartphone abonnement heb bij T-MOBILE, besloot ik over te stappen van de Ziggo. De prijs, glasvezel en 1GBit klinkt fantastisch :)

 

Op 28 mei ontving ik een e-mail dat mijn gewenste datum van 06.06 uitgesteld tot 14.06 is. Sindsdien niets meer gehoord. Geen apparaten ontvangen, geen informatie en de glasvezelkabel kijkt nog steeds uit mijn oprit. Nu heb ik me gemeld om te chatten en ik kreeg te horen dat ik VWT moest bellen, omdat ze ip Toestemming van VVE. 

Wie of wat is VWT en VVE? TMOBILE is mijn contactpersoon, nietwaar? Die Kabel liegt doch in mijn Oprit... 4 Weken geleden is erg ook bij de Buren de Kabel naar binnen getrokken. 

 

Wanneer word het nu bij me gemaakt?

 

Inmiddels heb ik ook die Retourpakket van Ziggo ontvangen en zal de Apparaten binnen 14 Dagen terug sturen.

 

Bedoeld het nu dat ik vanaf 14.06 geen Internet en TV meer heb? 

In het begin was ik blij, maar nu ben ik teleurgesteld en overweeg ik de bestelling te annuleren. Ziggo werkt, is duur maar zonder problemen.

 

Misschien krijg ik wat antwoorden.

Wanneer wordt de kabel in mijn huis gelegd?

Hoe lang moet ik in het algemeen wachten?

Hoe werkt het met die Overstapservice, wanneer stop Ziggo de Abonnement?

Waroom zou ik VWT bellen?

 

 

Groetjes Alexander 

 

icon

Beste antwoord door Jason 14 juni 2021, 14:01

Hoi @axrinas, wij wachten nu op toestemming/goedkeuring vanuit de VVE (Vereniging van Eigenaren) om de kabel naar binnen te trekken. Daar maakt T-Mobile of de netwerkoperator geen beslissing over, dat is echt aan de VVE. Het is natuurlijk wel vreemd dat beide partijen iets anders zeggen, sorry voor de verwarring!

Zolang T-Mobile geen toestemming verleend krijgt, kan de aannemer (VWT) geen afrondende werkzaamheden verrichten. Uit jouw verhaal begrijp ik dat de VVE wel goedkeuring gegeven hebt, klopt dat? Indien dit namelijk wel het geval is, kan ik bij onze operator aangeven dat het akkoord er is en dat de rest van de werkzaamheden vrijgegeven kunnen worden.

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @axrinas 

Is die 14/06 de definitieve datum volgens het T-Mobile account? Zo niet dan blijft Ziggo gewoon werken totdat T-Mobile kan leveren dus tot er een definitieve installatiedatum bekend is.

Een moderator kan je helpen met het aansturen van de aannemer om de kabel naar binnen te brengen en een aansluitpunt te maken.

Als je het telefoonnummer van VolkerWessels Telecom hebt dan zou je ook eens zelf kunnen bellen, misschien kan je een afspraak maken met de aannemer om een aansluitpunt te maken.

T-Mobile is verantwoordelijk voor de installatie vanaf het aansluitpunt.

Die 14/06 heb ik via eMail van TMobile ontvangen. Die Glasvezel is an de zelfde beheer vanaf de buurman. Zo is de Aansluitpunt toch klaar? Als ik mijn gegevens online invullen zegt het das Glasvezel erg bij is.

 

Voor mij is TMobile verantwoordelijk voor die Inrichting bij me en ik snap niet voor wat ik daar Volker Wessel Telecom bellen moet? Ik ben toch Klant en bij T-MOBILE besteld, niet bij Volker Wessel Telecom.

 

4 Weken geleden hebben erg mensen van T-MOBILE die Kabel bij de Buren naar binnen getrokken. Niet Volker Wessel... ze hadden erg Shirts an van TMOBILE an.

 

Ik ben echt teleurgesteld dat ik van TMobile geen directe Informatie ontvang, maar ergens anders bellen zal? Ontvang ik die volgende Dagen geen tevreden informatie, gaan in annuleren.

 

En met Ziggo, je zegt ze blijven gewoon werken tot die Ansluit van TMOBILE klaar is, maar ik zal binnen 14 Dagen die Apparaten terug sturen

Reputatie 7
Badge +19

@axrinas

Als je in je T-Mobile thuis account kijkt zie je daar de installatiedatum of niet?

Zoals ik al zij de aannemer is verantwoordelijk voor het aansluitpunt in huis en de installatie vanaf het aansluitpunt doet T-Mobile.

Je zou pas bericht van Ziggo moeten krijgen om je apparatuur terug te sturen nadat je abonnement is beëindigd dus na de installatiedatum.

T-Mobile zal hier zelf ook nog wel reageren.

Ik zie de installatiedatum niet in het account, maar ik heb een e-mail ontvangen van TMobile met die 14/06. Maar voor die Aansluitpunt ben ik ja niet verantwoordelijk en ook niet mijn taak om een ​​netwerkoperator te bellen die dit opzet?

Reputatie 7
Badge +19

Wacht even op het antwoord van een moderator 🙂

Zo ik had erg nu contact met VWT en die zeggen ze moeten op de Toestemming van VVE wachten om die Kabel naar binnen te trekken, maar dat klopt niet we hebben een VVE en verder had ik ook contact met die Verhuurder. Zamen met deze opnieuw VWT gebeld, verklaart dat het geen VVE op die Adress geeft en ook daar opnieuw had die Verhuurder die Toestemming gegeven, nu zegt VWT het is an die kant van T-MOBILE.

 

Wat is erg den nu????

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @axrinas, wij wachten nu op toestemming/goedkeuring vanuit de VVE (Vereniging van Eigenaren) om de kabel naar binnen te trekken. Daar maakt T-Mobile of de netwerkoperator geen beslissing over, dat is echt aan de VVE. Het is natuurlijk wel vreemd dat beide partijen iets anders zeggen, sorry voor de verwarring!

Zolang T-Mobile geen toestemming verleend krijgt, kan de aannemer (VWT) geen afrondende werkzaamheden verrichten. Uit jouw verhaal begrijp ik dat de VVE wel goedkeuring gegeven hebt, klopt dat? Indien dit namelijk wel het geval is, kan ik bij onze operator aangeven dat het akkoord er is en dat de rest van de werkzaamheden vrijgegeven kunnen worden.

@Jason we hebben een Huurhuis, de Verhuurder had die Toestemming gegeven en hier is geen VVE aanwezig, we hebben abssolut niets met die VVE te doen!

 

Wel in die Flat op die Forellendaal, maar we wonen niet in die Flat!!!!!! We wonen achter die Flat, die Glasvezel liegt al in onze oprit, elke dag rijd ik met die Auto over deze, die kijk 20m uit die van de aarde. 

Zo langsam is het echt kut! Elke keer als er naar vve wordt verwezen, hebben wij niets met de vve te maken!!!! 

 

Hier zijn nu nog afbeeldingen!

 

 

@Jason

 

We wonen achter die Flat! Zoals al geschreven ligt de kabel al op mijn oprit! En er is hier geen VVE! Ik heb het nu speciaal gemarkeerd! Zie foto's 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @axrinas, bedankt voor de aanvullingen! Ik heb gelijk een kijkje genomen in jouw profiel en ik geef jou graag meer duidelijkheid. Er is voor jou het één en ander in werking gezet door een collega van een andere afdeling. Vandaag is er een bericht uitgestuurd naar VWT met de mededeling dat jullie niet bij een VvE zitten. Ik ga voor jou in de gaten houden wanneer hier een reactie op komt vanuit VWT en dan koppel ik dat aan jou terug. Van onze kant is er dus actie ondernomen om dit zo snel mogelijk voor jou in orde te maken! 😊

@Lisa bedankt voor jou Bericht. Ben nu benieuwd op die antwoord van die VWT :)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @axrinas, vanmiddag val ik tijdelijk in voor topper @Lisa! Er is nog geen update ten aanzien van VWT, maar we doen er alles aan om je zo snel mogelijk beter nieuws te brengen!

@Jason bedankt voor die Berichtje. Hopelijk gaan ze snel antwoorden

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @axrinas, ook vandaag nog geen update. We blijven het in de gaten houden voor je!

@Jason bedankt voor de Informatie. Wat jammer, nu 1 maand geleden besteld :(

Reputatie 7
Badge +7

@axrinas We zijn nog in afwachting van een antwoord vanuit de beheerder. Ze zullen de status van de oplevering omzetten zodat die onterechte VVE-melding eruit gehaald wordt. Sorry voor de langere wachttijd!

@Jason Hopelijk gebeurd nu eindelijk snel. Al met al een beetje teleurstellend. Als ik er niet zelf voor had gezorgd en duidelijk had aangetoond dat ik niet in een VVE zit, was er niets gebeurd

Reputatie 7
Badge +7

@axrinas Ja daar heb je helemaal gelijk in: ik begrijp ook niet waarom de netbeheerder en VWT er automatisch van uitgingen dat je onderdeel van de VVE was. Dat zijn onterechte aannames en belemmeren hier het aansluitproces, sorry daarvoor! Ik kom weer met een update zodra VWT de aanvraag omgezet is en de melding verdwijnt.

@Jason heelemal bedankt :)

Reputatie 6
Badge +13

@axrinas Ja daar heb je helemaal gelijk in: ik begrijp ook niet waarom de netbeheerder en VWT er automatisch van uitgingen dat je onderdeel van de VVE was. Dat zijn onterechte aannames en belemmeren hier het aansluitproces, sorry daarvoor! Ik kom weer met een update zodra VWT de aanvraag omgezet is en de melding verdwijnt.

Omdat TS aangeeft dat hij dit huis huurt, zou het dan “VVE” niet een generieke melding van VWT kunnen zijn, namelijk dat de eigenaar van het pand toestemming moet geven? Er gaan toch leidingen aangelegd worden en omdat een verhuurder/eigenaar nutsaansluitingen hier indirect ook verantwoordelijk voor wordt is een toestemming van hen misschien ook nodig?

@axrinas Is je buurman ook een huurder? En misschien een toestemmingformulier moeten verkrijgen bij de verhuurder? Als hij zelf eigenaar is, dan is het helemaal makkelijk natuurlijk.

@eric die Leidingen zijn al angelegd in Maart! De Verhuurder had in Maart de Toestemming gegeven en de hele Pand zit erg niet in VVE ;) Zelf mijn Verhuurder had bij de VWT gebeld een verklaard dat we niet in VVE zitten en zelf daar zegt de VWT ze wachten op Toestemming van de VVE… dat was heel rare, maar naar korte Diskussie hebben ze gezien, dat ze het verwisseld hebben met die Flat, ja die Flat zit in de VVE maar we wonen achten der Flat…

@Jason Goedemorgen, zijn er nu nieuws? Het is niet normaal dat de beheerder er zo lang over doet. De bestelling was meer dan 1 maand geleden en er gebeurt niets. Erg teleurstellend  

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @axrinas, dat ben ik helemaal met je eens, sorry dat ik het niet kan bespoedigen. Ik begrijp van collega’s dat je inmiddels weer contact hebt opgenomen met VWT; konden zij je meer vertellen?

@Jason Ik heb het geprobeerd, maar VWT verwees me terug naar T-MOBILE. Ik moet dit verduidelijken met T-MOBILE. Mijn vraag is nu wanneer zal het eindelijk beginnen? Of nog een paar maanden moeten wachten ?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @axrinas, het is aan onze zijde geregeld, VWT dient nu de opleveringsinformatie aan te passen zodat die VVE-melding verdwijnt. Maar ik bespaar je de onnodige details; je neemt bij ons een contract af dus wij moeten het regelen voor je, sorry voor het kastje-naar-de-muur gedoe, ik ga mijn uiterste best doen om het geregeld te krijgen.

Reageer