Vlan, Pbit en PPPoE instellingen Fritz!Box 4040

  • 2 October 2021
  • 8 reacties
  • 1563 Bekeken

Ik heb een nieuwe Fritz!Box 4040 gekocht en met een UTP kabel aan mijn nieuwe Zyxel T-50 modem gehangen. De idee is dat die Fritz!Box mijn accesspoint is voor de Wifi.

Om het glasvezelsignaal vol door te krijgen moet ik in de Fritz!Box drie waarden ingeven, te weten:

  • VLAN
  • Pbit
  • PPPoE

Als ik bij de klantenservice van Fritz!Box navraag wat hier ingevuld moet worden wordt verwezen naar T-Mobile. En T-Mobile verwijst naar deze community. Wie kan mij helpen??

 


This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeroen uit Breda 

Indien je geen VoIP hebt van T-Mobile dan kun je ook de Fritzbox direct op de mediaconverter aansluiten ipv de Zyxel, selecteer bij ISP manual, VLAN 300 en verbindingstype Dynamic IP.

Indien je ook IPTV hebt en je zit nog op het oude tv platform dan gebruik je daarvoor VLAN 640, bij het nieuwe platform heb je VLAN 640 niet nodig.

Voor Acces Point Mode heb je deze instellingen niet nodig en kan je gewoon in de Fritzbox zoeken naar operating mode > share existing internet connection.

https://faq.business-isp.nl/index.php?solution_id=1058

Dank.

Heb inmiddels ook begrepen dat je bij de Internet Instellingen van de Fritz Box moet kiezen voor INTERNET ROUTER AS IP CLIENT. De gegeven ISP MANUAL is geen optie bij Fritz!Box.

Als ik dan verder invoer kom ik nog meer gegevens tegen (geen Vlan gek genoeg). Geen idee wat ik hier moet invullen. Wie kan mij helpen?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jeroen uit Breda

Heb je een 1000/1000 verbinding? En werkt het niet als je voor obtain IP address automatically (DHCP) kiest?

Dank.

Heb inmiddels ook begrepen dat je bij de Internet Instellingen van de Fritz Box moet kiezen voor INTERNET ROUTER AS IP CLIENT. De gegeven ISP MANUAL is geen optie bij Fritz!Box.

Als ik dan verder invoer kom ik nog meer gegevens tegen (geen Vlan gek genoeg). Geen idee wat ik hier moet invullen. Wie kan mij helpen

Bij Internet Connection Via kies je voor de optie “Fiber Optic Modem”, misschien staat T-Mobile in de lijst met providers vermeld (?).

Wanneer dit niet het geval is, kies je voor “Other Internet Service Provider“. Alle instellingen alhier kun je op automatisch laten staan (DHCP etc.).

Bij Change Connection Settings, schakel je de optie “Use VLAN for Internet access” in waarbij je vervolgens de VLAN instelt op “300“.

Klik op Apply om de instellingen op te slaan en de verbinding zou moeten werken, is dit niet het geval probeer even een herstart van de FRITZ!Box - voor zover ik begrepen heb, zou dit alles moeten zijn dat benodigd is om de verbinding functioneel te krijgen met de FRITZ!Box.

@Waqqas 

De Fritz!Box rechtstreeks op de mediaconverter aansluiten is geen optie. Heb het Zyxel modem nodig voor zowel mijn alarminstallatie als mijn TV.

@Gerrit078 

Er zijn volgens mij een aantal meer instellingen nodig als ik voor FIBER OPTIC MODEM kies, namelijk de VLAN, de PBit en de PPPoE:
 

 

Reputatie 7
Badge +15

Dank.

Heb inmiddels ook begrepen dat je bij de Internet Instellingen van de Fritz Box moet kiezen voor INTERNET ROUTER AS IP CLIENT. De gegeven ISP MANUAL is geen optie bij Fritz!Box.

Als ik dan verder invoer kom ik nog meer gegevens tegen (geen Vlan gek genoeg). Geen idee wat ik hier moet invullen. Wie kan mij helpen?

 

 

@Jeroen uit Breda 

Werkte dit niet met obtain IP address automatically en dan apply?

Helaas. Tot nu toe niets werkend gekregen. Ga maandag verder

Reputatie 7
Badge +15

@Jeroen uit Breda

Je kan ook van een LAN poort op de Zyxel naar een LAN poort op de Fritzbox aansluiten om de WiFi uit te breiden.