Beantwoord

VMG8825 Zyxel router en OpenVPN in de toekomst?

  • 21 October 2020
  • 1 reactie
  • 655 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Op dit moment ondersteunt de Zyxel 8825 geen VPN functionaliteit, niet in de Tmobile thuis firmware variant maar ook niet in de standaard 8825 firmware.  Weet iemand of Zyxel/Tmobile het plan heeft om bijvoorbeeld mogelijk in een toekomstige release OpenVPN toe te voegen aan deze firmware? 

De toevoeging van OpenVPN aan de VMG8825-T50x Zyxel zou overigens goed zijn voor de planeet , want het maakt veel tweede routers in de wereld overbodig :)

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 October 2020, 15:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jk747, welkom op de Community!

De open VPN functionaliteit is inderdaad nog niet toepasbaar in de admininstellingen van de Zyxel T-50. Of dit er wel gaat komen en wanneer durf ik je nog niet te zeggen. 

Wat ik echter wel weet, is dat een aantal users op de Community wel een eigen netwerk draaien (via DMZ) en dat het daarmee goed lijkt te werken. 

Ik citeer één van onze toppers (yalerta): “Zyxel Bridge instelling is niet mogelijk. Enige overblijvende optie om DMZ te  gebruiken. In hoeverre dit ten nadele kan gaan werken met VPN verbindingen, geen idee. Draai zelf met een Zyxel die in DMZ staat naar mijn eigen netwerk waarop een OpenVpn server draait en dit geeft in mijn geval geen problemen.”

Hopelijk kom je er met dit topic uit: Zyxel i.c.m. met VPN gebruik. Laat het me weten als ik je toch verder kan helpen!

Reageer