Beantwoord

VPN, gaming server en website-issues buiten Dordrecht

• 14 April 2021
  • 638 reacties
  • 29876 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hi,

Sinds enkele weken kan ik niet meer op een website die ik host via servers bij mijn werkgever. Na de gateway reageert er niets meer op ping, maar op het netwerk van mijn werkgever komt niets binnen dus een block aan die kant lijkt me niet kunnen. Lijkt mij een routing issue aangezien na de gateway geen traceroute meer werkt. DNS werkt in ieder geval wel goed… (google)

Op 4G, ook van t-mobile is de website wel te bereiken. Ook op deze laptop als ik via mijn telefoon op 4g verbind. 

Via t-mobile thuis glasvezel, Website is niet bereikbaar

C:\Users\OehTop>tracert -d interops.nl

Tracing route to interops.nl [185.165.69.92]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.255.0.254
  2     3 ms     2 ms     2 ms  143.178.32.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
  ^C

laptop via 4g: (website dus wel bereikbaar) al krijg ik na de gateway ook meteen sterretjes in de trace. tot en met de 30e hop, daarna breekt tracert automatisch af. 

iemand van t-mobile enig idee? Dit is sinds ongeveer 2 weken aan de gang. Sindsdien krijg ik ook mijn vpn verbindingen niet meer stabiel op. Dat verkeer gaat naar vpn.netwerkplek.com [185.97.231.194], Dat verkeer komt wel aan en daar reageert de server ook op, maar die reacties komen niet meer bij mij thuis aan.

Lijkt iets niet goed te gaan op de gateway van t-mobile lijkt me…

Wat er verder geprobeerd is:

eigen router of t-mobile router (zyxel) maakt geen verschil
alle apparatuur een keer gereboot
traces naar ip's ipv dns namen maakt geen verschil, dns resolving werkt wel
deze laptop op internet van andere mensen thuis werkt alles ook gewoon. Ik heb alleen geen andere t-mobile thuis aansluiting kunnen testen. 

icon

Beste antwoord door Jason 15 April 2021, 10:45

We maken van dit topic het verzameltopic aangaande VPN, gaming en website issues buiten Dordrecht. Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier. 

Bekijk origineel

638 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Via mijn thuis aansluiting werkt de tracert prima (glas) en ook laad interops.nl.
Ik durf niet te zeggen of het aan je gateway ligt maar misschien kun je de boel refreshen?

Lijkt mij dat hier naar gekeken moet worden vanuit tmobile dus wellicht even chatten/bellen :)

Je zou je laptop eens op de dmz kunnen zetten om een en ander uit te sluiten.

Hi Agentx,

Dat is wel een interessante, ik heb het orginele t-mobile modem uit de kast gehaald, (normaal zit mijn eigen router er tussen) maar dat maakt geen verschil. Ik zal hem er nog eens tussen zetten en naar die dmz optie kijken, of dat scheelt. Maar is die dmz niet voor inkomende zaken? Niet voor uitgaand verkeer? 

Reputatie 4
Badge +2

Gewoon testen dan maakt het antwoord niet uit :)

Met refresh bedoelde ik een release/renew achtig iets via het modem/tmobile.
Word gehinderd door kennis.

Reputatie 6
Badge +3

Hallo oehTie,

Vaak wordt dergelijk probleem (een website is niet te benaderen door een bepaald ip adres) veroorzaakt door een blokkade van het ip adres door de firewall van de hoster.

De hosting partij zou deze dan vrij moeten geven. 

Mvg. Marcel

Woon je toevalig in Dordrecht? Zo ja, dan speelt dit probleem sinds 4 april ongeveer, er zijn verschillende topics hierover. De grootste is:

Hallo oehTie,

Vaak wordt dergelijk probleem (een website is niet te benaderen door een bepaald ip adres) veroorzaakt door een blokkade van het ip adres door de firewall van de hoster.

De hosting partij zou deze dan vrij moeten geven. 

Mvg. Marcel

Hi Marcel,

Hier heb ik op gecheckt, (ik kan met ssh bij de server), maar het verkeer komt niet eens binnen op die machine. ..

Woon je toevalig in Dordrecht? Zo ja, dan speelt dit probleem sinds 4 april ongeveer, er zijn verschillende topics hierover. De grootste is:

Dank je Bartonlol, dit topic was ik nog niet tegengekomen, ik ga het eens doornemen. Lijkt me wel dat mijn problemen ook hierdoor komen. 4 april zou inderdaad goed kunnen als exacte startdatum en ja ik woon in Dordrecht...

Kies je thread zou ik zeggen:

Allemaal hetzelfde probleem, routing in Dordrecht.

Goedemorgen all, gisteravond is er een netwerkwijziging doorgevoerd die de problemen getackeld moet hebben. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten of dit eindelijk het gewenste effect gebracht heeft?

Is de laatste opmerking van @Jason ~1 uur geleden (waarop de reacties zijn “Nee, werkt nog steeds niet”).

Reputatie 7
Badge +7

We maken van dit topic het verzameltopic aangaande VPN, gaming en website issues buiten Dordrecht. Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier. 

Bij deze mijn probleem:

Ik woon in Haarlem en heb sinds gister T-Mobile thuis. De game Genshin Impact is voor mij niet meer speelbaar en Speedtest.net is wel bereikbaar maar er kan geen server gevonden worden waardoor de test niet uitgevoerd kan worden.

Met mijn Ziggo kabel internet heb ik dit probleem niet en met een vpn ook niet.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt @Pieterz, ik heb het doorgegeven aan de onderzoekers! 

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

Reputatie 1

I live in Den Haag and I also have this problem connecting work VPN. I also have a colleague who uses t-mobile mobile Internet to connect to the same vpn and have the same problem. Eagerly waiting for the solution. 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Dat betekent dat we nu twee separate teams hebben, eentje onderzoekt Dordrecht en het andere team onderzoekt de gevallen die daarbuiten voorkomen. Ook wordt het team in Dordrecht extra ondersteund door een partner.

Wanneer we updates hebben, horen jullie het gelijk!

Reputatie 7
Badge +7

We verzamelen nog steeds zoveel mogelijk voorbeelden zodat de onderzoekers een nog beter beeld krijgen van wat, waar en wanneer speelt. Mochten jullie voorbeelden hebben, laat het dan zeker in dit topic weten (graag met de precieze startdatum). Bedankt voor jullie medewerking!

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, mochten jullie nog voorbeelden hebben: let me know! We pakken dit zorgvuldig op en hebben vrijdagnacht op zaterdagmorgen in ieder geval eindelijk de VPN, gaming server en onbereikbare website-issues kunnen herstellen in Dordrecht. 

Bedankt voor jullie input en begrip!

Reputatie 1

Hi all, mochten jullie nog voorbeelden hebben: let me know! We pakken dit zorgvuldig op en hebben vrijdagnacht op zaterdagmorgen in ieder geval eindelijk de VPN, gaming server en onbereikbare website-issues kunnen herstellen in Dordrecht. 

Bedankt voor jullie input en begrip!

I still have problem with work VPN. See my post here.

Please let me know if you need more details. Only one update that mobile hotspot now do work but T-Mobile thuis does not.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @shamiklahiri,

Thanks for your post! I'm looking into it. When I have an update, I'll post it here!

Reputatie 1

Hi @shamiklahiri,

Thanks for your post! I'm looking into it. When I have an update, I'll post it here!

Hi @Sander , 

Do you have any update? If I run traceroute, I see it breaks in the following place,

traceroute to group-vpn.insim.biz (156.114.10.10), 64 hops max, 72 byte packets

1  home (192.168.1.1)  3.670 ms  1.518 ms  1.912 ms

2  1-196-187-31.ftth.glasoperator.nl (31.187.196.1)  4.445 ms  4.587 ms  4.297 ms

3  * * *

4  * * *

I hope it helps you to investigate.

Hoe staat het ermee? Hier zijn de problemen onveranderd namelijk.

Ik heb nog een game die geen verbinding kan maken met de server: 7 deadly sins.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb van vrijwel iedereen de juiste informatie en die heb ik toegevoegd aan het lopende onderzoek. De prioriteit is nuverhoogd.  Zodra ik meer weet, plaats ik hier direct een update. 

Goedemorgen, ik woon in Hoofddorp en heb ook al ongeveer 2 weken last met het opzetten van de VPN verbinding. Internet werkt verder zonder problemen. Enig idee wanneer het is opgelost ?

Reputatie 2

Ik woon in Dordrecht en maak gebruik van een VPN (Citrix, VMWare..) om in te kunnen loggen. Echter geeft deze time outs via het vaste internet. 

Zit ik dus voor de tweede keer binnen één maand de hele dag via een mobiele verbinding te werken.. 

Tip kijk even bij de ripe status van deze prefix, volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker met de peering ;) En dat ligt zoals ik het zie niet aan T-Mobile https://stat.ripe.net/185.165.68.0%20-%20185.165.69.255?sourceapp=ripedb#tabId=at-a-glance

Sinds vrijdag 23 april ervaren wij ook problemen dat bepaalde websites niet laden via t-mobile. Wij wonen in Zuid-Limburg, Voerendaal. Wij hebben diverse zaken al geprobeerd, zoals modem restten, andere browser, verschillende devices, laptop op internet kabel en de klantenservice 2 keer gebeld. Helaas is er tot op heden geen oplossing. Bepaalde websites doen het prima, zoals youtube en facebook. Andere websites hebben wij problemen mee, zoals hotmail, npogemist, linkedin. Ook thuiswerken is onmogelijk. Indien wij een hotspot maken via 4G werkt alles naar behoren.

Wanneer wordt dit opgelost?

Reageer