Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds iets meer dan een maand lijkt het erop dat mijn VPN verbinding wordt geblokkeerd door de Huawei HG659. Voorheen kon ik altijd probleemloos verbinden met de VPN van mijn werk, maar wanneer ik nu probeer om de VPN aan te zetten krijg ik de onderstaande melding van Windows.

The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g. firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.

Een workaround die ik heb geprobeerd, is om een Raspberry PI als router te configureren en dan via de Raspberry te verbinden. Hierbij is mij opgevallen dat de Raspberry niet eens internet toegang heeft, terwijl dit voorheen ook gewoon werkte.

Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem bij de modem ligt omdat ik via mijn mobiele hotspot wél gewoon verbinding kan maken met de VPN. Er is door mij overigens niks veranderd aan de configuratie van het modem.

Ik heb al contact opgenomen met de T-Mobile helpdesk, maar helaas hebben ze mij niet kunnen helpen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en zo ja zijn hier oplossingen voor?

icon

Beste antwoord door Sberkhout2931 27 May 2021, 16:07

Bekijk origineel

148 reacties

Reputatie 1

Hier sinds vanmorgen idem dito. Werk al 3 kwart jaar thuis. En sinds vanmorgen kan ik geen verbinding meer maken met mijn zakelijke vpn. Collegas wel. Dus nee het ligt NIET aan de vpn server.

Reputatie 7

Hoi @Donné en @Hbol ,

Onlangs heeft een Windows update parten gespeeld bij het instellen van een aantal VPN’s. In dit topic zijn deze verschillende tips en tricks gedeeld welke enorm hebben geholpen.(link is klikbaar) Ik weet zeker dat het met deze tips gaat lukken. De Community zit voor je klaar! 🙌

 

 

Reputatie 1

Ware het niet dat ik niets van windows gebruik.

 

Maar bedankt voor de tip.

Reputatie 1

Net Modem (Zyxel T50) een fabrieksreset gegeven. Alles weer schoon.

Helaas zelfde euvel.

 

Geen VPN verbinding mogelijk naar werkgever en niet naar klant. Maak ik echter een hotspot aan op mijn mobiel (via mijn 4G bundel)  kan ik zonder problemen de betreffende VPN verbinding opbouwen.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Kan je de adressen van de VPN wel pingen? 

 

Reputatie 1

Nee. Ping staat uit.

 

Maar vreemd dat het via hotspot wel gaat. Dus zelfde vpn servers.

Heb als extra test de firewall op de zyxel op laag gezet. Geen verschil.

Reputatie 7
Badge +6

Zou je de DNS-servers eens kunnen veranderen? Ik lees in andere topics dat het met de standaard-DNS’en niet altijd goed gaat.

Reputatie 6
Badge +3

Uhmm jammer (en begrijpelijk), Kan ook zijn dat de routering niet meer op orde is. Een trace kan dan ook nog helpen. Je zal dan geen reactie van de VPN server krijgen maar we weten dan wel of je er nog bij kan komen.

Reputatie 1

Zijn omgevingen waar ik dat soort zaken niet kan doen. Is allemaal afgeschermd.

En de routering vanuit de devices kloppen. Anders zou het via hotspot ook niet gaan.

Dus zou moeten gaan om routeringen op de zyxel. Vandaar dat ik die maar een fabrieksreset gegeven heb. Zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +6

Ik bedoel de DNS-servers in de Zyxel aanpassen, via Netwerkinstelling > Thuisnetwerken. Klik daar op ‘Statisch’ en vul dan bijvoorbeeld 1.1.1.1 en 1.0.0.1 in.

Reputatie 6
Badge +3

Ik bedoelde ook de routering vanuit T-Mobile Thuis. 

De Zyxel kent alleen zijn eerste volgende hop voor de routering, kijk maar de routing table. De rest van routering naar het “internet” wordt door de core routers gedaan gok ik. 

Reputatie 1

Gelijk getest. Client devices opnieuw opgestart. Helaas. Geen verandering

Reputatie 1

Bij diverse medewerkers hebben we hier ook last van ,

deze hebben allemaal tmobile thuis,

een windows update is het niet aangezien als ze verbinding maken eerst naar hun mobieltje (hotspot) kunnen ze wel een vpn opzetten, niet als ze verbinding maken via hun vaste internet lijn (tmobile thuis)
mijn post:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vpn-verbinding-naar-kantoor-werkt-niet-met-tmobile-wel-ziggo-mobiel-kpn-etc-327468

Sinds vandaag ook last van VPN die niet meer wilt connecten. Inderdaad via mobiele hot spot binnen no time online. Modem (Zyxel T50) al een hard reset gegeven maar zonder resultaat..

Reputatie 1

Kijk...... DANK!!!! Helpdeskmedewerker gaf aan dat er niets gewijzigd is. Maar dit is wel heel frappant.

 

Ik ben dus NIET de enige.

Ja bak ellende dit. Nu de gehele dag niet kunnen werken. Net al via de modem ingelogd en de DNS waarden naar statisch, met gegevens zoals boven beschreven, gewijzigd maar ook geen succes. 

Reputatie 1

Was mijn poging ook. Ben nu voor 3e keer aan het bellen.

Kost mij teveel verlof uren :-(

Lijkt mij handig als iedereen belt. Misschien gebeurt er dan iets.

@Hbol inmiddels al wat wijzer geworden met de klantenservice?

Reputatie 1

Nee. Helaas niet. Ze gaan er naar kijken. Eerste reactie van de technische dienst was dat zij niet verantwoordelijk zijn voor vpn verbindingen. Maar heb ze naar jullie @KimberleyVDV en @Teun_KCAP situaties verwezen. Toen gingen ze er toch naar kijken.

Maar kan een tijd gaan duren ben ik bang.

Ja had ook de situatie van @Teun_KCAP gelezen. Eigenlijk belachelijk dat dit van de een op de andere dag kan en niet zo 1,2,3 te verhelpen is.. Zo goed als iedereen is nu afhankelijk van thuis werken en ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik nu niet eens naar kantoor mag komen dus dat zou betekenen niet kunnen werken tot dit is opgelost, als het al opgelost kan worden.. 5 dagen per week zo’n 10 uur per dag op je eigen mobiele hotspot werken is namelijk ook niet te doen. Er zal morgen helaas niks anders op zitten ben ik bang maar ik hoop in de tussentijd nog een oplossing te vinden. 

Reputatie 1

@KimberleyVDV 

Neem aub contact op. Hoe meer tickets ze hebben hoe serieuzer ze er naar moeten kijken.

Ik heb als tijdelijke "oplossing" een week onbeperkt mobiel internet. Kan ik met 1 werkplek in ieder geval werken voor 1 klant. De ere is verplicht bedraad. Dus dat kan pas weer werken als het is opgelost.

@Hbol ik heb vandaag al 2x gebeld maar zal straks nog een keer bellen. Zelf heb ik al onbeperkt internet dus dat “scheelt” al. Hebben ze niet de optie van een andere modem genoemd? Daar zat ik zelf nog aan te denken, wellicht dat een ander type modem geen VPN verbinding tegen houdt. Wellicht denk ik te simpel, heb er namelijk geen verstand van. 

Wij hebben thuis exact dit probleem sinds vanochtend 7.30u. Gebeld met de klantenservice, kreeg helaas te horen dat er wel wat meldingen waren maar niet genoeg om het als een probleem te zien wat opgepakt moet worden. Best begrip voor (je kan niet alles altijd oplossen), al heb ik het idee nu dat er toch redelijk wat klanten met dit probleem zijn.

Over de ERR_CONNECTION_TIMED_OUT: Via 4G geen probleem, wel via wifi of bekabeld. Gaat uitsluitend om de url om in te loggen op Citrix: alle andere websites die we uitproberen kunnen we naartoe, ook via verschillende browsers.

Enige verandering aan onze kant is dat we gisteravond een ASUSTOR NAS hebben toegevoegd aan ons netwerk, maar gisteravond deed Citrix het nog goed. 

We hebben de standaardoplossingen al uitgeprobeerd, zonder effect (cookies verwijdering, switch uitzetten, nas uitzetten en van netwerk afhalen, modem uitzetten, statisch ipv automatisch DNS adres kiezen).

Reputatie 1

Er is geen nieuwe firmware uitgerold. Dus zie geen reden om aan te nemen dat het aan de kant van het modem fout gaat. Als test heb ik de firewall ook lager gezet (meer poorten open) . Maar niets werkt.

Reputatie 1

Vorige week een mail ontvangen van T-Mobile dat er werkzaamheden worden uitgevoerd aan de verbindingen in de tussen 23 en 27 november. Op 24 november probeer ik in te loggen, maar kom niet op de inlogpagina van Citrix. Werkgever zegt niets gewijzigd te hebben en T-Mobile zegt niets gewijzigd te hebben, maar collega's met andere providers kunnen wel inloggen en ook via een mobiele verbinding kan ik inloggen. 

T-Mobile helpdesk stuurt een monteur langs (volgende week) om het euvel te verhelpen (verbinding lijkt onstabiel), maar ik vrees dat dit geen soelaas biedt. Alle andere programma's draaien prima en mijn vrouw kan wel gewoon op de werkomgeving inloggen (andere werkgever). 

Is er echt niet iets gewijzigd in de instellingen van de firmware of in centrales van T-Mobile?

Reageer