Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds iets meer dan een maand lijkt het erop dat mijn VPN verbinding wordt geblokkeerd door de Huawei HG659. Voorheen kon ik altijd probleemloos verbinden met de VPN van mijn werk, maar wanneer ik nu probeer om de VPN aan te zetten krijg ik de onderstaande melding van Windows.

The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g. firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.

Een workaround die ik heb geprobeerd, is om een Raspberry PI als router te configureren en dan via de Raspberry te verbinden. Hierbij is mij opgevallen dat de Raspberry niet eens internet toegang heeft, terwijl dit voorheen ook gewoon werkte.

Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem bij de modem ligt omdat ik via mijn mobiele hotspot wél gewoon verbinding kan maken met de VPN. Er is door mij overigens niks veranderd aan de configuratie van het modem.

Ik heb al contact opgenomen met de T-Mobile helpdesk, maar helaas hebben ze mij niet kunnen helpen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en zo ja zijn hier oplossingen voor?

icon

Beste antwoord door Sberkhout2931 27 May 2021, 16:07

Bekijk origineel

148 reacties

Reputatie 1

Vorige week een mail ontvangen van T-Mobile dat er werkzaamheden worden uitgevoerd aan de verbindingen in de tussen 23 en 27 november. Op 24 november probeer ik in te loggen, maar kom niet op de inlogpagina van Citrix. Werkgever zegt niets gewijzigd te hebben en T-Mobile zegt niets gewijzigd te hebben, maar collega's met andere providers kunnen wel inloggen en ook via een mobiele verbinding kan ik inloggen. 

T-Mobile helpdesk stuurt een monteur langs (volgende week) om het euvel te verhelpen (verbinding lijkt onstabiel), maar ik vrees dat dit geen soelaas biedt. Alle andere programma's draaien prima en mijn vrouw kan wel gewoon op de werkomgeving inloggen (andere werkgever). 

Is er echt niet iets gewijzigd in de instellingen van de firmware of in centrales van T-Mobile?

Reputatie 7

Dag allemaal!

 

Hartelijk bedankt voor alle hulp! Op basis van jullie reacties hebben we vanochtend iets aangepast waardoor het verkeer via een VPN nu hersteld zou moeten zijn. Het liefst hoor ik dit natuurlijk van jullie als eindgebruiker. Kunnen jullie vandaag testen of de VPN verbinding weer mogelijk is? 

Reputatie 1

Bij diverse medewerkers hebben we hier ook last van ,

deze hebben allemaal tmobile thuis,

een windows update is het niet aangezien als ze verbinding maken eerst naar hun mobieltje (hotspot) kunnen ze wel een vpn opzetten, niet als ze verbinding maken via hun vaste internet lijn (tmobile thuis)
mijn post:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vpn-verbinding-naar-kantoor-werkt-niet-met-tmobile-wel-ziggo-mobiel-kpn-etc-327468

Sinds vandaag ook last van VPN die niet meer wilt connecten. Inderdaad via mobiele hot spot binnen no time online. Modem (Zyxel T50) al een hard reset gegeven maar zonder resultaat..

Wij hebben thuis exact dit probleem sinds vanochtend 7.30u. Gebeld met de klantenservice, kreeg helaas te horen dat er wel wat meldingen waren maar niet genoeg om het als een probleem te zien wat opgepakt moet worden. Best begrip voor (je kan niet alles altijd oplossen), al heb ik het idee nu dat er toch redelijk wat klanten met dit probleem zijn.

Over de ERR_CONNECTION_TIMED_OUT: Via 4G geen probleem, wel via wifi of bekabeld. Gaat uitsluitend om de url om in te loggen op Citrix: alle andere websites die we uitproberen kunnen we naartoe, ook via verschillende browsers.

Enige verandering aan onze kant is dat we gisteravond een ASUSTOR NAS hebben toegevoegd aan ons netwerk, maar gisteravond deed Citrix het nog goed. 

We hebben de standaardoplossingen al uitgeprobeerd, zonder effect (cookies verwijdering, switch uitzetten, nas uitzetten en van netwerk afhalen, modem uitzetten, statisch ipv automatisch DNS adres kiezen).

@Cal 

Goedenavond @Cal, daar ben ik al weer. Gelijk maar doorgepakt. Ik heb alles gedaan wat je hebt aangegeven, maar helaas zonder resultaat. Begin er moedeloos van te worden. 
 

Wat adviseer je mij? Monteur laten komen, een nieuwe modem aanvragen of iets anders?


Ik wacht je reactie graag af, alvast bedankt!

Uiteraard ook een fijne zondagavond :-)

 

Groet Esther

Reputatie 7

Hoi @Esther0802 en @JoostBr,

 

Fijn te horen dat het weer werkt! Dat is het belangrijkste. Dit soort issues is altijd lastig te achterhalen waar het fout gaat (externe partij, firmware, IP range). Hierdoor kan een oplossing langer op zich laten wachten. Excuus daarvoor. 

 

@Bart_de_ICT'er

 

bedankt voor het aanleveren van de gegevens. Ik ben benieuwd of het bij onze klanten nu ook is opgelost. Speelt er nog een VPN issue? Dan zwengel ik het graag aan voor je!

Reputatie 7

Dat is fijn nieuws @atilla34 ! Mocht het onverhoopt veranderen, wat ik niet denk, laat het dan vooral weten. De Community zit voor je klaar! 

@atilla34 Heel graag gedaan! Laat het ons weten zodra de Zyxel aangesloten is, dan controleren we meteen of dit gewerkt heeft.

Hoi

Eindelijk mijn nieuwe modem is aagesloten. Hetlijkt op alles op dit moment werk. Ik hoop het dat het zo blijft.

Goedemiddag @atilla34, zoals @giljam correct aangeeft, zou dit aan de Draytek kunnen liggen. Ik heb dit probleem eerder zien verdwijnen zodra het Zyxel modem aangesloten werd. Het verzoek tot omruiling is ingediend, dit zal morgenmiddag opgepakt worden. In de praktijk betekent dit dat je binnen maximaal vier tot zeven dagen het modem en de Media Converter bezorgd krijgt.

Indien je nog vragen hebt, let me know! 

P.s. de Draytek mag je straks naar een milieustraat brengen of deponeren bij het grofvuil of iets van gelijke aard.

Hartelijk dank voor snelle actie. Ik heb idd betreffende emails gezien. Ik hoop dat dit gaat helpen.

​​​​​@Bart_de_ICT'er 

Hallo Bart,

Vervelend voor je collega’s, maar ben wel ‘blij’ dat je dit probleem ook meld. Hopelijk neemt T-Mobile ons probleem serieus en wordt het snel opgelost. 

​​​​​​​Fijne avond!


Groet Esther

Reputatie 1

@Bart_de_ICT'er

bedankt voor het aanleveren van de gegevens. Ik ben benieuwd of het bij onze klanten nu ook is opgelost. Speelt er nog een VPN issue? Dan zwengel ik het graag aan voor je!

Helaas voor onze collega’s nog altijd issues met O365. Vanmorgen hebben er in ieder geval weer 7 gebeld. 

Je heb me nummer :-)

Reputatie 3

Kan aan de Draytek modem liggen. Ik zou hem laten omruilen voor een Zyxel. 

Reputatie 7
Badge +16

@atilla34 Heel graag gedaan! Laat het ons weten zodra de Zyxel aangesloten is, dan controleren we meteen of dit gewerkt heeft.

Reputatie 1

@Borisen @Hbol 

Ja getest nu,
Als ik de werknemers laat connecten naar ons kantoor , niet naar onze TELE2 glazvezel, maar onze backupline (ziggo kabel), werkt het gelijk,

Ook getest naar een andere locatie van ons (zwitserland) dan werkt het ook gelijk.

@Boris denk dat je niet hoeft te zoeken naar vpn oid maar echt moet zoeken naar de routering
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JasperKlewer, soms ontstaan bepaalde haperingen of obstructies in de verbinding naar en vanuit het modem. Dat kunnen zogeheten FEC-errors zijn, daarbij lost het modem dit doorgaans vanzelf op. Het kan echter ook een probleem in de algehele verbinding zijn en vaak helpt een factory reset dan om alles weer terug naar de default settings te krijgen. Je geeft dan als het ware een klap aan het modem en de verbinding waarmee die obstructies (zie het als blokkades of muren) omver worden gelopen. Een exacte reden waarom kan ik je nog niet geven omdat ik dit niet in een meting terug kan zien, maar meestal zijn het allemaal kleine foutjes die zichzelf opstapelen en zodoende een barrière vormen.

Hoi @Mattie_Vooijs, zou jij het modem ook willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen via een factory reset, alsjeblieft (indien je dit nog niet gedaan hebt). Ik zie bij jou een hoge demping, waardoor ruis kan ontstaan en wil testen of dit in de verbinding zit of dat het een probleem is dat ontstaat buitenshuis. Hiermee kunnen we dit testen.

Houd er wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de default settings. Wifinaam en wifiwachtwoord dienen daarom op elk apparaat waarmee je wilt verbinding, opnieuw ingesteld te worden aan de hand van de info op het witte kaartje dat achterin het modem zit.

Houd me op de hoogte alsjeblieft, thanks voor je medewerking!

Ha allemaal,

Helaas, sinds vamorgen werkt connectie van Cisco AnyConnect naar Nederlandse VPN gateway niet meer.

VPN connectie naar diezelfde NL gateway via KPN en Vodafone werkt prima
Ping/Tracert werken ook goed.

VPN naar buitenlandse VPN gateways gaat ook prima.

Alle collega's die op TMobile Thuis zitten, hebben hetzelfde probleem.

Hier een tracert naar de NL VPN gateway:
 

tracert van TMobile Thuis naar NL VPN Gateway

 

Reputatie 1

JA!!!!!!!! Het werkt

 

Nu nergens meer aankomen ;-)

Het is inderdaad weer werkzaam! 🥳

@Sander @Bart_de_ICT'er @Esther0802 

Beste allemaal,

Inderdaad, het werkt weer; ook voor mijn collega's. De trace is nog hetzelfde. Dus iemand zal ergens een router configuratie hebben gefixt.

Zou toch fijn zijn als de TMobile Thuis klantenservices dit soort meldingen serieus zou nemen. Met een mededeling dat “wij ondersteunen geen VPN” heeft niemand wat aan. Natuurlijk ondersteund TMobile niet de VPN oplossing - maar als ergens encrypted traffic op het network wordt tegengehouden, is er gewoon een mis-configuratie op het TMobile netwerk. In plaats van de klant te helpen wordt je onheus bejegend.

Reputatie 1

Hier sinds vanmorgen idem dito. Werk al 3 kwart jaar thuis. En sinds vanmorgen kan ik geen verbinding meer maken met mijn zakelijke vpn. Collegas wel. Dus nee het ligt NIET aan de vpn server.

@Cal 

 

Goedemorgen @Cal 

 

Wederom bedankt voor je reactie!

Vanaf morgen ben ik vrij, ga dan wel op de link van Sophos kijken. 

Alleen ik ga niet zomaar iets aanpassen, zo ver reikt mijn (engelse) computer kennis niet. 

 

Wat ik mij wel bedenk is, wat maakt mijn melding zo anders dan mijn voorgangers?

Ze hadden niet allemaal een Zeyxel modem. En bij hun is het wel opgelost. 

 

Wat is er op 7 op 8 december jl gebeurd in ‘onze’ modem waardoor ik geen VPN verbinding meer krijg?

Maanden is het goed gegaan en zo opeens niet meer. 

Is dat bij jullie niet te traceren in de (lijn)data?

 

Ligt het aan de regio? (Hoogeveen)

 

Werken via de mobiele hotspot gaat prima, maar niet wenselijk vanuit mijn werkgever. Is voor een incidentele oplossing, voor mij momenteel structureel. 

 

Ik begrijp dat je op de vragen niet allemaal een antwoord hebt en je denkt ook erg goed met mij mee, waarvoor ik je dankbaar ben, maar ik hoop dat dit snel opgelost wordt. 

 

Ik zal mijn collega’s van ICT ook nog eens vragen of zij mij kunnen helpen met Sophos. 

 

Voor nu bedankt en wens je alvast een fijne jaarwisseling en ik meld mij volgende week weer!

 

PS: heb je een antwoord op mijn vraag dan lees ik het graag :-)

 

Groet Esther

 

 

Ook hier. Kan mijn Cisco Anyconnect weer gebruiken.

Dan voor de support!!

Reputatie 1

Wij zitten hier sterk te overwegen onze collegas te adviseren over te stappen naar een andere provider, waarbij het wel werkt. En waarbij er een terugcommunicerende klantenservice bij zit.

De ticket die ik had laten aanmaken in overleg met een van de affected users, is gesloten door de tweede lijns omdat het zogenaamde protocol niet gevolgd was. (Lees men wil graag het bandje / telefoonscript zien).

Op naar de groen blauwe provider zeg ik maar :) of het nu wel of niet werkt. 

Ik ben wat voorbarig geweest met mijn reactie, op werk waren ze bezig met wijzingen in het netwerk, mijn excuses. :sweat_smile:

Reageer