Beantwoord

VPN via router/modem?

  • 9 July 2021
  • 3 reacties
  • 2394 Bekeken

Hallo,

 

Ik ben aan het kijken om een VPN-abonnement aan te schaffen, het liefst wil ik thuis al mijn apparatuur via een VPN laten lopen zodat ik bijvoorbeeld mijn streaming service kan laten draaien op de Japanse versie (daarmee zou ik mijn Japanse vrouw zeer gelukkig maken).

 

Ik heb thuis alleen internet via glasvezel van T-mobile. Dus; geen mediabox, geen telefonie, geen digitale tv. Alleen het bijgeleverde modem van Zyxel (VMG8825-T50).

 

Ik heb her en der al was proberen te onderzoeken en het lijkt erop dat dit modem geen VPN kan ondersteunen. Mijn vraag is; kan ik een router aanschaffen waarop ik een VPN kan instellen en die in gebruik nemen als modem of eventueel achter mijn modem kan aansluiten,

in de zin van kabels uit het modem, andere VPN-capable router/modem aansluiten/instellen en alles weer aanzetten óf uitgaande kabels uit het modem, VPN-capable router ertussen en instellen, alles weer aanzetten.

 

Laatste opmerking, met wat tijd zou ik de instellingen denkik wel correct moeten krijgen alleen ben ik niet echt bedreven in de technobabbel van netwerkbeheer dus indien er antwoorden komen ga ervanuit dat ik netwerktaaldom ben ^^’.

icon

Beste antwoord door yalerta 9 July 2021, 13:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TeoBur 

Omdat je alleen internet via glasvezel hebt kan je de Zyxel terug in de doos stoppen en een andere router kopen en aansluiten op de mediaconverter.

Het enigste wat je dan nog hoeft te doen is vlan 300 instellen en dan heb je een router met alle instellingen beschikbaar waaronder VPN.

Reputatie 7
Badge +5

Beetje hulp

Zoeken met VPN router geeft ook vele antwoorden.

En wat meer met uitleg

Reputatie 7
Badge +14

Houdt er wel rekening mee dat al je verkeer via Japan loopt. Als je “alleen” .JP sites bezoekt geen probleem, maar voor NL sites moet je over de wereld weer terug over. Heeft impact op je ervaring door de latency. Maar bij beetje browsen of zo waarschijnlijk een overkombaar probleem.  

Reageer