Beantwoord

Vrije modem keuze, eigen netwerk

  • 7 August 2021
  • 5 reacties
  • 1018 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo allen,

Ik lees dat per begin 2022 de vrije modem keuze een doorgang heeft gekregen. 

Ik wil ook graag dan de modem van de provider in bridge modus, gaat dit een optie worden? Nu is het wel mogelijk een eigen netwerk aan te leggen maar moet mijn eigen router in bridge modus. Dit is een ongewenste situatie omdat ik dan niet het gastnetwerk kan gebruiken en andere instellingen kan doorvoeren. Daarnaast kan ik ook niet het netwerk uitbreiden, enkel vanaf de router van de provider en dus meerdere netwerken aanleggen. 

Bij ziggo en kpn is deze optie er al een tijd,maar wanneer gaat t mobile hieraan meewerken? Toen ikde router, de huawai,kreeg was het een optie,maar na een update verdween deze optie.

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 August 2021, 10:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @p13tje 

Ik zit zelf bij KPN en daar kan je volgens mij ook niet de modem in bridge modus plaatsen, daar werken ze ook met VLANs als je een eigen router wilt aansluiten ipv de modem van de provider.

Dat is hier ook mogelijk en ik denk dat het gewoon zo blijft Zie ook dit topic.

Hallo allen,

Ik lees dat per begin 2022 de vrije modem keuze een doorgang heeft gekregen. 

Ik wil ook graag dan de modem van de provider in bridge modus, gaat dit een optie worden?

 

Hierover is nog niets bekend, maar ik ga er niet van uit.

 

 

 

Bij ziggo en kpn is deze optie er al een tijd,maar wanneer gaat t mobile hieraan meewerken? Toen ikde router, de huawai,kreeg was het een optie,maar na een update verdween deze optie.

Het KPN modem (Experiabox) kan niet in bridgemode, misschien is dit wel mogelijk in de Fr!tzbox die ze tegen een meerprijs aanbieden, maar de ExperiaBoxen bieden dit niet tenzij de afgelopen dagen/weken een nieuwe firmware is uitgerold waarin dit wel mogelijk wordt gemaakt.

Bij Ziggo kan dit al jaren, in principe wordt het modem/router gewoon een domme modem.

Dank voor jullie reacties!

Het is afwachten dus tot de procedures gaan beginnen. Na enig lezen begrijp ik dat de provider de gegevens zal moeten verstrekken om je eigen modem aan te kunnen sluiten. Ik kan niets vinden over hun eigen modem verplicht bridge modus moet krijgen. Afwachten.

Hopelijk zullen ze het voorbeeld van ziggo volgen, bied vele voordelen.

Reputatie 7
Badge +15

De gegevens voor internet en televisie worden al verstrekt op de community en daar zijn wel een paar handleidingen voor geschreven met wat uitleg, alleen nog even op de website zetten die gegevens.

De gegevens voor VoIP ontbreken nog dus die moeten dan wel beschikbaar komen 🙂

Na enig lezen begrijp ik dat de provider de gegevens zal moeten verstrekken om je eigen modem aan te kunnen sluiten.

 

Klopt, dat is ook het enige dat je kan en mag verwachten uit het besluit eindapparaten.

 

Ik kan niets vinden over hun eigen modem verplicht bridge modus moet krijgen. Afwachten.

 

Bridge modus zal een keus blijven van providers zelf en is niet opgenomen in het besluit eindapparaten. Als T-Mobile of welke andere provider ook, Ziggo wilt volgen is dit geheel aan de provider, wat ik in zo'n geval vermoed is dat providers dan het zelfde zullen doen als KPN met de Fr!tzbox doet, een meerprijs  van zo'n € 7,49 p/m, gaan vragen waarin misschien wel een dergelijke functionaliteit beschikbaar zou kunnen zijn.

 

Hopelijk zullen ze het voorbeeld van ziggo volgen, bied vele voordelen.

Daarin zijn de meningen nogal verdeeld omdat het natuurlijk helemaal afhankelijk is van je eisen/wensen, maar ook je huishouden, het budget dat je ervoor over hebt etc.

 

Als je toch besluit je eigen apparatuur in te zetten, kijk eens op hier vind je de instellingen voor internet & televisie 

 

Telefonie wordt niet vrijgegeven maar er schijnt een truc te zijn om deze gegevens te achterhalen, hoewel dit wel afhankelijk is van welk modem dat je van T-Mobile hebt ontvangen. Dit moet n.l. een Zyxel zijn.

 

Reageer