Beantwoord

WAN lampje knippert

  • 11 September 2018
  • 4 reacties
  • 1360 Bekeken

Hallo,

Ik en mijn vriendin hebben een Tmobile thuis 100 Mbit Internet + TV abonnement. Wij hadden eerst een bezoek van de Guidion monteur op het 28/08. 10-15 minuten achter de installatie van de Draytek Vigor modem/router gaat het WAN lampje uit en kon niet opnieuw gestart worden.

Dan heb ik T-mobile gebeelt en moet ik nog een afspraak met Guidion voor de 06/09 (eerste mogelijkheid) maken. Dus waren wij 1 week zonder internet. Als de monteur gekomen is en onze installatie bekijkt, zegt hij dat de modem verwangt worden moet (ook voor een andere Draytek Vigor). Hij had het gedaan en daarna onze internet was weer terug. Wij hebben het verbinding op alle apparaten ingesteld, maar achter enkele uren begon de wi-fi af en toe te onderbreken en hetzelf opnieuw herstellen. In deze momenten heb ik de WAN lampje weer bekijkt en het brand niet altijd. Is dit normaal? Ik heb tijdens geen informatie over storingen in de forum gezien en dus denk ik dat er weer een probleem met de hardware is. Ik heb ook een andere optische kabel gekocht, maar geen geluk.

Excuses als mijn Nederlands niet goed is, ik leer nog. Maar we hebben hulp nodig.

Met vriendelijke groet,
Alex
icon

Beste antwoord door Soundwork008 11 September 2018, 19:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Beste Alex,

Met glasvezelkabels moet je oppassen, hier zijn verschillende types in de handel dus blind een andere glasvezelkabel aanschaffen gaat je geen garantie geven dat deze kabel werkt.

In het pakket van Draytek/T-Mobile zit de juiste kabel.
Het WAN lampje moet blijven branden. Gaat deze aan- en uit, dan is er iets met de Draytek of met je glasvezel kabel.

Begrijp ik nu goed dat de Draytek al vervangen is?
Zo ja, en het probleem is er nog steeds dan is er iets met je aansluiting.
In dat geval moet Reggefiber (beheerder van glasvezelnetwerk) aangestuurd worden door T-Mobile.
Hallo,

Bedankt voor jour antwoord.

Ik heb de andere glasvezel kabel van de winkel gekocht en het is hetzelfde als de kabel van T-mobile (gelb met blaue einden. Ongeacht dat, ik heb het alleen probeert en dan weer terug de originale T-mobile glasvezel kabel ingestellt. Ik heb ook de wifi channel gewisselt, maar eindelijk heb ik het teruggestellt aan "Auto".

Ik zal vanavond een video maken hoe het WAN lampje brandt en hier uploaden.
Ik moet zegen, dat dit gebeurt niet altijd, maar als het gebeurt (normaal avonds), duurt het enkele uren.
Ook kan ik niet zeker zegen of dit gebeurt tijdens de werkdag.

Jij heeft correct begrijpen, de Draytek is al vervangen (met een andere Draytek, het zelfde model).

Ik wacht eerst op jouw reactie te de video en dan zal ik nadenken of Reggefiber nodig zijn of er is iets dat ik zelf doen kan te reparieren.

Mvg,
Alex
Hallo, WAN lampje video hierbij
WAN video
Reputatie 7
Hey @asakakus,

Het klopt als een bus dat hij normaal gesproken stabiel moet branden. Gaat je TV of Wifi-verbinding ook storen wanneer de Wan aan het knipperen is? Ik wil graag een lijnmeting doen op jouw adres. Daarvoor wil ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik ermee aan de slag!

Reageer