Beantwoord

WBA Naar ODF

  • 1 March 2021
  • 8 reacties
  • 1171 Bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Ik kwam er afgelopen vrijdag achter dat sinds kort onze WBA aansluiting is veranderd naar ODF. Nu zou ik graag van de voordelen van ODF willen genieten (1000mbit ipv 100) omdat we hier 2 T-Mobile unlimited abonnementen hebben zou ik die upgrade gratis moeten ontvangen.

 

is dit mogelijk?

icon

Beste antwoord door Boris 4 March 2021, 09:54

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat ga ik voor je regelen @MitchellBartels! Via email en SMS houden wij je op de hoogte van de migratie en de datum waarop je definitief overgezet zal worden. Ik verwacht dat alles snel plaats zal vinden en ik wens je alvast veel plezier toe met je nieuwe snelheid. :smile:

Reputatie 1

Hoi @MitchellBartels, zoals Waqqas aangeeft, kunnen we je overzetten op ODF (ons glasvezelnetwerk) met een maximale snelheid van 1000 Mbit/s. Dat migratieproces is nagenoeg vergelijkbaar met een verhuizing: de procedure neemt ongeveer drie tot maximaal zes weken in beslag - dit kan eerder zijn natuurlijk - met als uitzondering dat je geen nieuw jaarcontract aangaat, maar verder gaat in het zelfde jaarcontract. Het is dus zogezegd alsof je een abonnementswijziging uitvoert zonder dat je een verlenging doet, bijvoorbeeld wanneer je de internetsnelheid los zou ophogen/verlagen, alleen verander je hiermee de hele netwerktechnologie.

Ik heb meteen gecheckt hoeveel je zou gaan betalen bij een ODF 1000 Mbit/s wijziging en je komt dan uit op € 45,00 per maand - waar je nu € 45,64 betaalt. Belangrijk: aan het abonnement, of de abonnementsvorm verandert an sich niets, behoudens dat de netwerktechnologie wijzigt van WBA naar ODF én dat je een hogere maximumsnelheid ontvangt (1000 Mbit/s in plaats van 100 Mbit/s). 

Ga je hiermee akkoord? Zo ja, laat het me weten, dan zet ik de migratie zo snel mogelijk in gang voor je! 😉

Bedankt voor je antwoord, prima deal

lijkt me. Je mag het voor me in gang zetten!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MitchellBartels, zoals Waqqas aangeeft, kunnen we je overzetten op ODF (ons glasvezelnetwerk) met een maximale snelheid van 1000 Mbit/s. Dat migratieproces is nagenoeg vergelijkbaar met een verhuizing: de procedure neemt ongeveer drie tot maximaal zes weken in beslag - dit kan eerder zijn natuurlijk - met als uitzondering dat je geen nieuw jaarcontract aangaat, maar verder gaat in het zelfde jaarcontract. Het is dus zogezegd alsof je een abonnementswijziging uitvoert zonder dat je een verlenging doet, bijvoorbeeld wanneer je de internetsnelheid los zou ophogen/verlagen, alleen verander je hiermee de hele netwerktechnologie.

Ik heb meteen gecheckt hoeveel je zou gaan betalen bij een ODF 1000 Mbit/s wijziging en je komt dan uit op € 45,00 per maand - waar je nu € 45,64 betaalt. Belangrijk: aan het abonnement, of de abonnementsvorm verandert an sich niets, behoudens dat de netwerktechnologie wijzigt van WBA naar ODF én dat je een hogere maximumsnelheid ontvangt (1000 Mbit/s in plaats van 100 Mbit/s). 

Ga je hiermee akkoord? Zo ja, laat het me weten, dan zet ik de migratie zo snel mogelijk in gang voor je! 😉

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MitchellBartels 

Een moderator kan de migratie van WBA naar ODF voor je in gang zetten en dan ben je binnen 4 weken overgezet.

Uiteraard kan dit alleen als er volgens de T-Mobile postcodecheck 1000 MB beschikbaar is op jouw adres.

Reputatie 1

Hoi @MitchellBartels,

Goed dat je het bij ons navraagt! Op dit moment zijn we hard bezig de overgang van het WBA netwerk naar het ODF netwerk te vergemakkelijken. We hopen in de nabije toekomst de aansluiting over te kunnen zetten zonder dat daar complicaties bij komen en zonder dat er een nieuwe bestelling moet worden aangemaakt. Voorlopig is dat nu de enige manier waarop dit mogelijk is. Mocht je vragen hebben, laat het mij weten. We zitten hier voor je klaar! 

Goedemiddag Boris,

 

is er inmiddels al meer bekend? Ik werk zelf in een Telecomwinkel en kreeg zojuist vanuit ons hoofdkantoor een headsup dat in de gemeente Horst aan de Maas het nieuwe 1Gb netwerk uitgerold is.

 

is er voor mij nog steeds geen mogelijkheid om dit te krijgen?

 

 

Reputatie 7

Hoi @MitchellBartels,

Goed dat je het bij ons navraagt! Op dit moment zijn we hard bezig de overgang van het WBA netwerk naar het ODF netwerk te vergemakkelijken. We hopen in de nabije toekomst de aansluiting over te kunnen zetten zonder dat daar complicaties bij komen en zonder dat er een nieuwe bestelling moet worden aangemaakt. Voorlopig is dat nu de enige manier waarop dit mogelijk is. Mocht je vragen hebben, laat het mij weten. We zitten hier voor je klaar! 

Reputatie 1

Hallo @MitchellBartels 

Als je in je My T-Mobile thuis account kijkt bij abonnementen, internet, wijzigen kan je dan kiezen voor internet premium?

Zo niet check dan eens de postcodecheck op de website en indien er 1000 Mbit beschikbaar is dan is het denk ik je huidige abonnement opzeggen en een nieuwe aanvraag doen voor internet premium op ODF.


Hi Waqqas,

 

ik kan het in My T-Mobile niet aanpassen, maar als ik de postcode check doe komt er wel premium te staan. Ik heb hier ook de klantenservice voor gebeld maar de medewerkster wist er het fijne niet van.

 

opzeggen en nieuw aanvragen kan nog niet aangezien ik tot 30-06 vastzit. Tevens vertelde de medewerkster dat er een mogelijkheid is dat wanneer ik mijn huidige abonnement opzeg en een nieuwe aanvraag, ik 1a2 weken zonder diensten kom te zitten. Beetje vreemd anno 2021 toch aangezien de glasvezel lijn al binnen ligt en nu al werkt op WBA.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MitchellBartels 

Als je in je My T-Mobile thuis account kijkt bij abonnementen, internet, wijzigen kan je dan kiezen voor internet premium?

Zo niet check dan eens de postcodecheck op de website en indien er 1000 Mbit beschikbaar is dan is het denk ik je huidige abonnement opzeggen en een nieuwe aanvraag doen voor internet premium op ODF.

Reageer