Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)


Reputatie 3

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

icon

Beste antwoord door Brian 6 August 2021, 16:59

Bekijk origineel

457 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KevinJK88 

Wat doen de LOS en PON lampjes op de Huawei ONT?

Reputatie 7
Badge +4

En welke stappen heb je - eventueel samen met de klantenservice - al doorlopen? Een volledig fabrieksreset van het modem? Sommige modems hebben moeite met goed terug op het netwerk komen na een storing, dus dan kan zo’n fabrieksreset nodig zijn.

Reputatie 3

Hoi,

LOS is uit

Pon knippert groen.

Reputatie 3

En welke stappen heb je - eventueel samen met de klantenservice - al doorlopen? Een volledig fabrieksreset van het modem? Sommige modems hebben moeite met goed terug op het netwerk komen na een storing, dus dan kan zo’n fabrieksreset nodig zijn.

 

Huawei kastje + modem van stroom gehaald.

Huawei na 10 seconden aangesloten - Modem na 30 seconden aangesloten

 

Modem daarna reset gegeven middels het pinnetje. Alles opnieuw ingesteld in de modem. Dit samen met de medewerker tot 2x toe gedaan.

Reputatie 7
Badge +15

@KevinJK88

Volgens mij is er dan geen verbinding met het GPON netwerk, hier zal een monteur naar moeten kijken vrees ik.

Reputatie 3

@KevinJK88

Volgens mij is er dan geen verbinding met het GPON netwerk, hier zal een monteur naar moeten kijken vrees ik.

Weet jij of hier zo iemand van het forum iets in kan betekenen? Want als jij dit vermoeden nu al hebt - waarom moet ik dan eerst nog 3 dagen wachten van de klantenservice voordat ik geholpen ga worden.

 

Door Corona ben ik zo afhankelijk geworden van internet vanwege het thuiswerken. 3 dagen wachten is werkelijk waar niet te doen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KevinJK88 

Ik ben net als jij ook gewoon een klant van T-Mobile die het leuk vindt om mensen te helpen.

Er zijn hier moderators aanwezig die vanzelf in dit topic reageren, of ze iets kunnen doen is even afwachten op een antwoord.

Reputatie 7
Badge +4

In de basis helpen medeklanten elkaar verder op deze klantcommunity, maar gelukkig zijn er ook moderators, die je verder kunnen helpen. Echter, zij kunnen bij klantinformatie aangezien zij voor T-Mobile werken. Mede-users als @Waqqas en ik kunnen dat niet. Zij reageren doorgaans vanzelf in dit topic en kunnen kijken of ze meer voor je kunnen betekenen.

Reputatie 3

Dan wacht ik nog even rustig af!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @KevinJK88 Ik heb even met je meegekeken. Zo te zien heeft Reggefiber geconstateerd dat het FTU gebroken was. Deze is op 9 juli hersteld. Ervaar jij momenteel ook weer dat alles werkt? 

Reputatie 3

Hi @KevinJK88 Ik heb even met je meegekeken. Zo te zien heeft Reggefiber geconstateerd dat het FTU gebroken was. Deze is op 9 juli hersteld. Ervaar jij momenteel ook weer dat alles werkt? 

Het werkt nu inderdaad weer. Heb de monteurs van KPN hier gehad afgelopen vrijdag en zij geven aan dat dit een maand geleden al geconstateerd had kunnen worden.
 

Ik heb dus een maand lang onnodig problemen gehad bovenop de problemen die ik heb gehad van het moment dat ik klant bij jullie ben geworden.
 

@Demi graag ontvang ik van jou informatie of een stap in de goede richting hoe ik dit kan laten escaleren. Vind dit namelijk echt schandalig dat ik nog geen week zonder problemen heb gezeten.

Reputatie 7

Hi @KevinJK88 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik begreep dat er ondertussen nog contact is opgenomen met de telefonische klantenservice en dat de situatie reeds weer speelt. Ik heb daarom de situatie geëscaleerd om ervoor te zorgen dat het onderzoek wat nog loopt, met de hoogste prioriteit wordt opgepakt. We gaan door totdat je zorgeloos kan genieten van je verbinding!  

Reputatie 3

Hallo @Boris,

Bedankt!

 

Klopt inderdaad dat het nog speelt vandaag ook weer hetzelfde verhaal. Verbinding is onstabiel(valt weg) en als ik wel verbinding heb dan is het rete traag.

Reputatie 6

Hoi @KevinJK88, ik zie dat de technische dienst gisteren een monteur heeft aangestuurd om de problemen op te lossen. Je hebt een sms ontvangen met daarin een link voor het maken van een afspraak!

Reputatie 3

Hoi @KevinJK88, ik zie dat de technische dienst gisteren een monteur heeft aangestuurd om de problemen op te lossen. Je hebt een sms ontvangen met daarin een link voor het maken van een afspraak!

Ik moet dit bericht via m'n mobiele telefoon 5G verbinding typen. Denk dat je dat dan al genoeg moet zeggen of niet?

 

Monteur is vandaag geweest. Modem vervangen; Huawei kastje vervangen. Binnen halfuur nadat de monteur weg was vloog de verbinding er weer uit. Ben maar vanuit het huis van m'n ouders gaan werken omdat ik er werkelijk waar klaar mee was.

 

Gedurende middag is de verbinding er nog zo'n 2 tot 4 keer uit gevlogen gaf m'n vrouw aan. Nu in de avond dat we aan het Netflixen zijn wederom 2 tot 4 keer. Zowel bedraad als wifi.

 

De monteur vond het ook nodig om mij doodleuk te vertellen dat het allemaal aan mijn eigen apparatuur lag omdat de meting die hij deed wel in orde was.

 

Ik begin het echt goed zat te worden op het moment. Ook omdat ik werkelijk waar 0.0 support vanuit jullie Servicedesk krijg.

 

Heb de modem wederom stroom loos gehad en Huawei kastje ook. Tot 3 keer toe. Alle apparaten ontkoppeld. Bedraad en wifi geprobeerd maar gewoon geen verbinding. 

Reputatie 3

Dit is trouwens nu de 4e week op een rij dat ik dus wederom geen verbinding heb op de donderdag. Meerdere malen gevraagd om te spreken met een manager of iemand die mij wel serieus neemt.

 

Tot op heden hier nog niets over gehoord. Morgen ochtend zodra jullie telefoon lijn open gaat bel ik direct.

 

Ik ben inmiddels door mijn privé data bundel en mijn zakelijke data bundel heen. 

 

Werkelijk waar wat een flut service leveren jullie af als bedrijf zijnde. Communicatie van niets en alles behalve klantvriendelijk. 

ook hier in Apeldoorn. wijk osseveld oost geen internet tv of telefoon. frustrerend.

Hier in Zuidbroek, Apeldoorn zelfde probleem, sinds 23.30u gisteren OPNIEUW geen internet. 2x in een week. 5e keer in 5 maanden. En klantenservice onbereikbaar, verbinding wordt steeds verbroken na doorlopen irritante standaardberichten. Om hopeloos van te worden. Ik ga ze in gebreke stellen, kostenloze ontbinding contract eisen en schadevergoeding eisen. Dit kan echt niet meer!

Vorige week heb ik meermaals aan de telefoon gehangen met klantenservice en 1 medewerker vermeldde mij dat op de switch in de wijkcentrale hij bij 10 van de 18 aansluitingen geen contact wist te krijgen met de modem. Lijkt me een structureel probleem in de centrale te zijn, op basis hiervan. Gevraagd om terugkoppeling wanneer het probleem was verholpen. Maar zoals altijd nooit meer iets gehoord, ook niet toen het na een dag weer werkte.

IK HOOP DAT ZE BIJ T-MOBILE NU SNEL WAKKER WORDEN EN DIT PROBLEEM GAAN ESCALEREN!!

Reputatie 3

Zojuist gebeld met de klantenservice, geven me doodleuk aan dat ik maar tot na het weekend moet wachten op een monteur. 

 

Werkelijk waar jullie hebben een service van NIETS. 

Reputatie 3

Blijkbaar hebben ze niets anders dan klanten uit Apeldoorn aan de telefoon met glasvezel problemen. 

De backoffice die ter ondersteuning zit voor de Servicedesk werkt pas vanaf 0900. Hoe kan dit? We moeten onnodig lang wachten op ondersteuning terwijl het probleem allang bekend is!

Nou ik heb ze ook te pakken gehad en benadrukt dat het geen incident meer is en dat als het nu niet structureel wordt opgelost er sprake van wanprestatie is. Ik hoop dat men nu serieus werk zal maken, anders ben ik hier definitief weg.

Reputatie 3

Zojuist weer contact gehad met de klantenservice. Ze hebben nu een verzoek ingediend op aanvraag van mij om het contract te laten beëindigen. 

 

Omdat ik sinds april pas klant ben en alleen nog maar problemen heb gehad was dit een optie volgens de medewerker.

 

Ik hoop van harte dat ik onder het contract uit kan komen zodat ik kan overstappen op een fatsoenlijke provider.

Oh - en ze gaf wederom aan dat er geen algemene problemen bekend zijn in Apeldoorn. De lijnen werken zonder problemen. Kansloos; werkelijk waar kansloos.

De klantenservice medewerker die ik had, kreeg geen contact met mijn modem. Ik ben ook een nieuwe klant. Ik ben een leek, maar het moet haast wel een niet functionerende switch zijn waar wij op geprikt zitten. Dat is eigenlijk ook wat een klantenservice medewerker mij vorige week donderdagaangaf.

Reputatie 3

De klantenservice medewerker die ik had, kreeg geen contact met mijn modem. Ik ben ook een nieuwe klant. Ik ben een leek, maar het moet haast wel een niet functionerende switch zijn waar wij op geprikt zitten. Dat is eigenlijk ook wat een klantenservice medewerker mij vorige week donderdagaangaf.

Toen mijn problemen net begonnen waren had ik exact hetzelfde. Ze gaven toen aan dat het aan mijn bekabeling in huis zou liggen.

 

Hier bleek achteraf geen problemen in te zijn maar hebben ze wel 2 weken lang volgehouden. 

 

Het verschil in wat elke medewerker aan de telefoon zegt is bizar. Vooral ook het feit dat je er geen hulp van uit krijgt. Waarschijnlijk weten ze dus bij jou ook al wat er aan de hand is maar duurt het nog wel even voordat er een oplossing is.

 

 

Reageer