Beantwoord

Wegvallen internet, wel wifi-verbinding, geen internet


Reputatie 1
Hoi,

De laatste tijd valt mijn internet verbidning steeds vaker uit. Ik heb prima connectie met de router, maar gewoon geen internet verbinding (geprobeerd op alle devices).

Is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Sander 11 July 2017, 14:59

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hey Hinster, welkom op het Thuis gedeelte! Ik zie dat je de mobiele kant al gevonden had. )

Je hebt dus wel een verbinding met het modem, maar geen internet. Dan lijkt het erop dat de verbinding met de buitenwereld (WAN) is weggevallen. Niet best natuurlijk. Dan moeten we eerst enkele zaken nalopen. Als het internet wegvalt, blijft de TV dan ook 'hangen'? Heb je geen TV abonnement, kun je dan testen met een bekabelde verbinding met een laptop of desktop? Kun je ook zien welke lampjes (ACT/Power, WAN/Internet en Fiber/DSL) op het modem branden op het moment dat het wegvalt? Als je een DSL (je weet wel, die oude telefoonaansluiting) abonnement hebt, kun je dan controleren of het modem direct is aangesloten op die wandcontactdoos met een kabeltje van ongeveer een meter? Druk de kabels ook even goed aan. 🙂 Tot slot, hoe vaak per dag gebeurt zoiets?

Sorry voor het vragenvuur! Ik hoop zo een scherp beeld te krijgen. Ik hoor graag!
Reputatie 1
En als aanvulling op Sander, wanneer de verbinding wegvalt, log eens in op het moden (192.168.1.1) en kijk op de pagina "Onderhoud" en klik op "DSL informatie".

Er zal een overzicht openklappen op de pagina waar je allerlei technische informatie over de verbinding vindt.

Tot voor kort had ik dit probleem ook en het lijkt nu weg te zijn na de factory-reset die de klantenservice heeft uitgevoerd.

In mijn geval was de verbinding echt weg (geen van de waarders was dan ingevuld). Na een aantal minuten kwam de verbinding automatisch weer op en waren er geen problemen meer. Vreemd was dat dit eens in de paar dagen voorkwam.

Alles in het netwerk functioneert naar behoren alleen de verbinding naar buiten is dan weg. Wat de oorzaak is geen idee, zogezegd heeft de reset het blijkbaar verholpen. Mocht je de helpdesk bellen dan kun je deze reset wel voorstellen. Mocht je apparaten in het netwerk hebben waar je portforwarding voor hebt ingesteld dan moet je dit na de reset weer instellen, deze instellingen verdwijnen met de reset namelijk. 🙂
Reputatie 7
Hoi DeGebruiker!

Dank je wel voor het meedenken! Super. :)

Een fabrieksreset kun je ook zelf uitvoeren. Bedenk je wel dat wifi-instellingen die je hebt aangepast dan ook weer teruggezet zijn. Dit topic legt de fabrieksreset uit.
Reputatie 1
Hey Hinster, welkom op het Thuis gedeelte! Ik zie dat je de mobiele kant al gevonden had. )

Je hebt dus wel een verbinding met het modem, maar geen internet. Dan lijkt het erop dat de verbinding met de buitenwereld (WAN) is weggevallen. Niet best natuurlijk. Dan moeten we eerst enkele zaken nalopen. Als het internet wegvalt, blijft de TV dan ook 'hangen'? Heb je geen TV abonnement, kun je dan testen met een bekabelde verbinding met een laptop of desktop? Kun je ook zien welke lampjes (ACT/Power, WAN/Internet en Fiber/DSL) op het modem branden op het moment dat het wegvalt? Als je een DSL (je weet wel, die oude telefoonaansluiting) abonnement hebt, kun je dan controleren of het modem direct is aangesloten op die wandcontactdoos met een kabeltje van ongeveer een meter? Druk de kabels ook even goed aan. 🙂 Tot slot, hoe vaak per dag gebeurt zoiets?

Sorry voor het vragenvuur! Ik hoop zo een scherp beeld te krijgen. Ik hoor graag!


Hoi Sander,

Hierbij mijn antwoorden:
- Als mijn inetrnet wegvalt, heeft mijn TV verbinding er geen last van. Ik kan gewoon TV blijven kijken.
- Ik heb T-mobile thuis - glasvezel - geen DSL dus.
- Ik heb niet gekeken naar de lampjes, zal ik volgende keer op letten
- De laatste week is het 3 keer gebeurd. Een harde reset (stekker uit stopcontact) werkt dan eerst niet. Als ik dan een uur wacht, werkt de harde rest wel.
- De kabels zitten goed, dat heb ik een paar keer gecontroleerd.
ik heb het zelfde probeelm, mijn PC heeft echter wifi, daar springt hij op over en vervolgens is het probleem weg, alleen de draad heeft het
Reputatie 7
@Killwizzy, welkom op het forum! Als ik het goed begrijp valt de bekabelde verbinding weg en kan je op wifi met dezelfde computer doorgaan. Ik neem even aan dat dit de wifi is van ons modem, je eigen netwerk? Dan kan het niet anders dan dat er iets mis is met de internetkabel. Of wellicht met de LAN poort op het modem. Zet deze eens van LAN 1 naar 2 of andersom. Als de wifi namelijk wel werkt, komt het internet nog steeds goed op het modem binnen.

@Hinster, eigenlijk moest ik eerst reactie geven op jou! 🙂 Tv blijft wel goed werken, mooi! Dan gaat er ook bij jou in het modem waarschijnlijk niets fout. Glasvezel is ook superstabiel, dus dat ziet er goed uit. Klopt het dat dit alleen over de wifi gaat? Wifi is namelijk afhankelijk van vele factoren binnenshuis en een reset zal dan ook niet zoveel uitmaken. De meeste winst voor stabiele wifi is te halen door het wifi kanaal aan te passen. In dit topic leggen we uit hoe dat werkt. Wil je dat eens proberen? En dan hoor ik graag hier of dat de oplossing was!
Reputatie 1
Hi Sander,

De wifi verbinding is prima - de connectie van mijn devices naar de router is goed. Het gaat om de verbinding vanaf de router naar "buiten". Die valt af en toe uit.
Reputatie 7
Hey Hinster, om dat te controleren wil ik graag jouw modem uitlezen. Kun je mij jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer doorsturen in een privébericht?

Op het moment dat de verbinding met het internet wegvalt, werkt de TV op dat moment nog wel? Weet je ook welke lampjes er op dat moment nog branden op het modem? Met die informatie kan ik enkele zaken uitsluiten. 🙂
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken ook dit probleem (Het heeft al enkele maanden ervoor zonder enig probleem gewerkt.)

Spontaan uit het niets doet het bekabelde internet niks meer "Er is geen internet verbinding gedetecteerd". Soms overdag, soms in het midden van de nacht.

Netwerk adapter of PC opnieuw opstarten verhelpt het probleem niet.

Ondertussen blijft Internet via WIFI blijft gewoon werken zonder problemen.
Ook de TV blijft gewoon werken.

Alleen door middel van het modem 10 sec spanningsloos maken en weer inschakelen word het probleem opgelost.

Is bovenstaand probleem ooit verholpen?

Mvg,
Daniel.
Reputatie 7
Hi Daniel, dat is vreemd. Heb je naast opnieuw opstarten al geprobeerd om de modem een fabrieksreset te geven? Dit kan je doen door het 'FR' knopje even een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip totdat alle lampjes tegelijkertijd gaan branden. Als de fabrieksreset niet heeft geholpen stuur mij dan even je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je geboortedatum door via een privébericht, dan kijk ik met je mee! Je kan een privébericht sturen via mijn Profiel.

Reageer