Beantwoord

Wegvallende verbinding Zyxel VMG8825-T50


Hallo allemaal,

 

Ik hoop dat iemand bij kan helpen. Ik heb een Zyxel model (firmware V5.50(ABPY.1)b15), waarbij mijn verbinding regelmatig wegvalt. Het is vaak maar voor enkele seconden, maar erg storend.

 

Situatie:

  • Glasvezel aansluiting komt binnen in meterkast
  • Zyxel verbonden met Netgear Orbi en twee satellieten
  • Verbinding valt regelmatig weg op alle devices (Macbooks, iPhones, Sonos speakers en Chromecast)

Wat heb ik gedaan?

  • Netgear Orbi eruit gehaald. Rechtstreeks WiFi op Zyxel. Hier blijkt inderdaad dat de verbinding af en toe voor enkele seconden even wegvalt en weer terugkomt
  • Modem gereset
  • Andere macbook getest

 

Probleem blijft aanwezig en is erg storend. Het lijkt wel of de firmware update dit heeft veroorzaakt.

 

Kan iemand helpen?

icon

Beste antwoord door Hendrikvz 17 June 2021, 14:33

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt dit eigenlijk alleen goed trouble shooten als je de wifi aansluiting niet gebruikt. Dus een kabel direct in de Zyxcell en dan bekijken wat er gebeurd. Wat is je aansluit snelheid? Heb je b.v. 100 Mb of 1 Gbit?

Hallo Eric,

Dank voor je antwoord. Ik heb 100mb verbinding. Een kabel aansluiten is niet mogelijk omdat mijn apparatuur dat niet heeft.

Reputatie 7
Badge +14

Sonos speaker heeft dat wel. En is misschien makkelijk te verplaatsen?

Macbook heeft toch ook wel een ethernet kabel mogelijkheid?

Reputatie 7
Badge +15

Als de Netgear Orbi aangesloten is staat dan de Orbi in Acces Point Mode en de WiFi op de Zyxel uit?

Ik had wel eens het probleem dat de WiFi van de modem defect was.

@eric Dank voor je reactie. Macbook heeft helaas geen ethernetpoort. Sonos wel, maar ook met kabel valt verbinding regelmatig weg.

 

@Waqqas Inderdaad. Orbi op Access Point Mode en WiFi op T-mobile modem uit.

 

Het blijft gewoon een heel vervelend probleem. T-mobile zegt dat er niks aan de hand is, maar het is een storend iets dat af en toe de verbinding voor enkele seconden wegvalt.

Reputatie 7

Hoi @Hendrikvz ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Om een zo’n goed mogelijk beeld te krijgen van jouw verbinding, wil ik graag een lijn analyse doen. Zo kunnen we al veel meer te weten komen over jouw verbinding en zien we mogelijk al een oorzaak terug. Nu heb ik je account proberen te vinden via het door jouw opgegeven e-mailadres, maar zonde resultaat. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan heb ik de juiste gegevens om je verder te helpen. Ik hoor het graag van je! 

Hallo @Boris  Ik wacht al ruim 11 dagen op een bericht van je. Heb je ook al meerdere DM’s gestuurd. Zou erg fijn zijn wanneer iemand hier naar wil kijken. Anders zal ik toch moeten overstappen naar een andere provider.

Reputatie 7

Hi @Hendrikvz ,

Mijn excuses! Ik heb zojuist je privébericht beantwoord. De lijnmeting ziet er mooi en stabiel uit. Tot aan het modem krijg je netjes de verbinding binnen die je bij ons afneemt. Ik denk dat we dan ook vooral moeten kijken wat er hierna gebeurt met de verbinding. 

Om dit zo goed mogelijk en zo duidelijk mogelijk in kaart te brengen, zal de verbinding via een directe manier moeten worden getest. Je geeft aan dit bijvoorbeeld al met de Sonos te hebben gedaan. Zijn er ook andere apparaten die direct op het modem kunnen worden aangesloten en zo getest kunnen worden? Ik wil dan graag kijken of we een lijstje kunnen maken met data en tijden waarop de verbinding wegvalt. Met deze data kunnen onze techneuten een stuk verder kijken. Ik wil je daarom vragen de verbinding de aankomende drie dagen in de gaten te houden en deze data en tijden te noteren. Ik kan dan verder voor je aan de slag. Ik hoor het graag van je!

@Boris Dank voor je hulp! Ik kan helaas je privé bericht ineens niet meer lezen omdat ik mijn account van 06 nummer moest overzetten naar mailadres. Hierdoor zijn alle berichten verdwenen en heb ik ineens ook een nieuwe gebruikersnaam moeten kiezen. Bijzonder.. toch?

Reputatie 7

Hi @hendrikvz2 Hmm wat bedoel je precies met het overzetten van je account? Ik zie dat het originele account (hendrikvz), ook nog steeds actief is. Waar kreeg je de melding om het account om te zetten?

Wat betreft het wegvallen van de verbinding kijken we graag met je mee, zou je hiervoor met de suggesties van Boris aan de slag willen? Dat geeft ons hopelijk een beter beeld van wat er aan de hand kan zijn.

Hallo @Brian en @Boris gelukkig is het mij weer gelukt om in te loggen met mijn oorspronkelijke account.

De afgelopen dagen was het internet behoorlijk stabiel. Behalve vanochtend tussen 9.30 en 10.30. Hier heb ik enkele keren meegemaakt dat de verbinding even kort wegviel. Kunnen jullie dit toevallig ook zien?

Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hendrikvz, top dat je weer kunt inloggen op jouw account, goed gefixt! Ik heb je verbinding geanalyseerd en zie geen momenten van uitval in de directe verbinding (bekabeld). Wel zie ik dat het modem al meer dan een maand onafgebroken online is, zou je deze eens kunnen herstarten door een powerflip uit te voeren (de link is klikbaar), alsjeblieft? Dit draagt vaak bij een stabielere Wifi-verbinding! 😊

Hallo @Jason, Ik heb de powerflip uitgevoerd. Is het advies om het modem maandelijks te resetten?

Reputatie 7

Hi @Hendrikvz ,

Wij adviseren een herstart van het modem, wanneer er, zoals in dit geval problemen hebt met bijvoorbeeld de stabiliteit van het netwerk. Een herstart kan in principe nooit kwaad; baat het niet, dan schaadt het zeker niet. Merk je na de herstart een verbeterde stabiliteit van het netwerk? Ik hoor het graag van je.

Hallo @Boris ik heb het idee dat het internet wat sneller is.

Reputatie 7

Dat is fijn om te horen, @Hendrikvz ! Mocht de verbinding onverhoopt wegvallen of aan snelheid verliezen, dan weet je ons direct te vinden. De Community zit voor je klaar. Ook voor andere vragen ben je altijd welkom! 

Reageer