Beantwoord

Wegvallende Wifi

  • 26 November 2020
  • 26 reacties
  • 277 Bekeken

Reputatie 1
  • is Prince of Content
  • 82 reacties

Sinds 2 weken zitten wij bij T-Mobile. Alles is goed. Behalve de wifi die valt steeds weg Een aantal dagen doet hij het goed en dan weer niet. Flapppert. Alle wifi tips nagelopen modem opnieuw opstarten ed maar niets helpt. Wie weet een oplossing. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 November 2020, 17:35

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ejteip 

Is de verbinding bedraad wel stabiel dus valt alleen de WiFi weg?

Wordt de WiFi niet overbelast doordat er te veel verbonden apparaten zijn en heb je verder nog ander netwerk apparatuur aangesloten op de modem zoals switches/versterkers?

Reputatie 1

Bedraad is stabiel. Alleen 2 telefoons aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip 

Je zou in de modem via 192.168.1.1 inloggen > menu > draadloos > beide frequenties 2,4 en 5 GHz een vast kanaal kunnen geven bijvoorbeeld kanaal 1,6 of 11 voor 2,4 GHz en kanaal 36 voor 5 GHz. Je kan ook de bandbreedte verlagen voor beide kanalen of easymesh uitzetten en eens kijken of het helpt als je 2 netwerken aanmaakt.

Reputatie 1

Ik heb de 2.4 staan op het sterkste kanaal 9-13 via de wifi analyser Maar die andere dingen bekijken. Je hoort nog van me. 

Reputatie 7
Badge +15

Voor 2,4 GHz kan je het best 1, 6 of 11 gebruilen.

De kanalen 1, 6 en 11 zijn de meest gebruikte kanalen. De reden hierachter is dat deze kanalen geen overlap met elkaar hebben en dus ook het minste kans op interferentie en dus een stabiel wifi netwerk.

Reputatie 1

Hij geeft aan gebruikersnaam van het wachtwoord is niet correct. Ik heb het goed ingevuld. 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

 

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip 

Het wachtwoord achter login password. Alles is in hoofdletters, verder kan je deze foto wel verwijderen. Straks maakt iemand misbruik van je gegevens 😅

Reputatie 1

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

 

Reputatie 1

Moet admin soms met hoofdletters. 

Reputatie 1

Op mijn pc kan ik er wel inkomen. Maar hoe moet ik de bandbreedte verlagen?En waar zit easy mesh? En hoe maak ik 2 netwerken? 

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip 

Menu, netwerkinstellingen, draadloos, tabblad Easymesh, uitschakelen en toepassen.

Ga naar tabblad algemeen, haal het vinkje bovenaan weg, kies bij kanaal 1, 6 of 11 en bij bandbreedte 20 MHz, toepassen.

Selecteer nu bij band 5 GHz, kanaal 36, bandbreedte probeer 20/40 MHz, zet 5G achter de SSID en klik op toepassen.

Je hebt nu 2 netwerken, verbindt met 2,4 of 5 GHz.

 

Reputatie 1

Zit band 5 g ook op draadloos? Ik zie het niet. 

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip 

Ja hij zit bij draadloos en dan de eerste tabblad, bij band kan je voor 2,4 GHz of 5 GHz kiezen.

Reputatie 1

Ik heb de 5 g gevonden. Nu het laatste nog 5g achter de ssid. Waar staat dat? 

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip 

Op dezelfde pagina eerste tabblad en dan een beetje onderaan.

Reputatie 1

Ik denk dat het naam van het draadloos is netwerk. Daar ga ik 5g achter zetten. En dan afwachten wat de wifi doet. Je had helemaal gelijk wat die foto betreft. Die verwijder ik. 

Eerst hartelijk dank. Je hoort van mij. 

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip

Als het goed is zie je nu 2 netwerken in de wifi lijst, je kan je telefoon bijvoorbeeld verbinden met 5 GHz en de apparaten die op 2,4 GHz werken met 2,4 GHz verbinden.

5 GHz een ander wachtwoord geven kan ook als je wilt.

Reputatie 1

Goedemorgen, Ik heb nu 72 mbps in plaats van 150. Hoe kan dat? 

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip 

Ben je verbonden met het 5 GHz netwerk en niet het 2,3 GHz netwerk?

Reputatie 1

Ik gebruik wifi alleen op de telefoon. Daar heb ik alleen 2.4 g. Maar op de pc staan er wel 2.

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip

Het kan zo zijn dat je telefoon alleen op weg kan met 2,4 GHz en je pc met allebei. Op 5 GHz haal je hogere snelheden en op 2,4 GHz is deze dus lager.

Is de WiFi nu wel stabiel?

 

Reputatie 1

Nog steeds goed. We wachten het even af. Maar waarom is de snelheid op mijn telefoon gehalveerd? 

Reputatie 7
Badge +15

@ejteip

Als jouw telefoon geen ondersteuning heeft voor 5 GHz en alleen 2,4 GHz dan kan je niet hoger halen op 2,4 GHz. Alleen op 5 GHz haal je hogere snelheden.

Je kan altijd het kanaal en de bandbreedte nog aanpassen om te kijken welke instellingen het beste werken.

 

Reputatie 1

Ik bedoel voorheen had ik 150 mbps. Na de verandering 72. 

Reputatie 1

Ik heb de bandbreedte naar 40 gezet. De 150 mbps is terug. wifi is nog steeds goed. Ik hou je op de hoogte. 

Reageer