Beantwoord

Wel KPN Glasvezel maar nog geen T-Mobile Glasvezel

  • 7 August 2021
  • 5 reacties
  • 341 Bekeken

Ik heb al sinds maart 2020 een KPN Glasvezel aansluiting tot in de meterkast liggen. Ik wil alleen niet naar KPN maar wil gewoon bij T-Mobile geven. Er wordt al maanden gezegd dat er geen leverdatum bekend is voor glasvezel maar het lijkt mij alleen maar een knop omzetten in de wijkkast. 

Is er een manier om dit te verspoedigen. Klantenservice zegt al maanden dat ik de website in de gaten moet houden maar er is nog steeds niks veranderd. Wat kunnen we doen om dit in gang te zetten?

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 August 2021, 14:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb al sinds maart 2020 een KPN Glasvezel aansluiting tot in de meterkast liggen. Ik wil alleen niet naar KPN maar wil gewoon bij T-Mobile geven. Er wordt al maanden gezegd dat er geen leverdatum bekend is voor glasvezel maar het lijkt mij alleen maar een knop omzetten in de wijkkast.

Was het maar zo simpel.
Lees wat verder op dit forum over WBA en ODF aansluitingen bij glasvezel. Daarin zijn al heel veel antwoorden omtrent de problematiek verwoord.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @theRainwormNL 

ik denk dat het om GPON glasvezel gaat, je kunt dan voorlopig alleen een abonnement nemen bij KPN Solcon Online.nl XS4ALL Freedom of tweak.

De andere providers kunnen hier nog niet over leveren omdat ze deze nieuwe techniek nog niet ondersteunen.

Soms kan T-Mobile alsnog eigen apparatuur in de PoP plaatsen zodat je op het T-Mobile netwerk een abonnement kan nemen, hier kan een moderator je misschien meer informatie bij geven voor jouw adres.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @theRainwormNL ik heb even voor je gekeken, maar zo te zien is er inderdaad nog geen leverdatum bekend. Zoals @Waqqas al vermoedde, gaat het inderdaad ook om GPON Glasvezel. Voor nu is het dan ook nog niet mogelijk om Glasvezel bij ons te bestellen, maar hopelijk wordt dit in de toekomst ook voor jou beschikbaar!

Het probleem is dat niet rendabel is om glasvezel lijn te huren voor T-Mobile daardoor ga ze niet leveren op glasvezel. Het is wel leverbaar op aansluiten simpel weg het is te duur voor T-Mobile waardoor ze het niet leveren 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Knuffelpanda,

Leuk dat je meedoet aan het gesprek! 🙂 In heel veel gebieden van KPN NetwerkNL leveren wij momenteel Internet over hun glasvezel. Omdat zij momenteel nog verreweg het grootste glasvezelnetwerk hebben, is zelfs het merendeel van onze glasvezelklanten aangesloten op het netwerk van KPN NetwerkNL. Wél zijn wij in veel gebieden actief bezig met de uitrol van ons eigen netwerk, óf met het plaatsen van onze eigen apparatuur in internetcentrales van KPN NetwerkNL. Zo proberen wij supersnel, -goedkoop, en -stabiel Internet te leveren aan Nederland! 😃

Reageer