Beantwoord

wel wifi geen internet

  • 30 October 2021
  • 14 reacties
  • 239 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Sinds afgelopen donderdag heb ik geen internet meer.

Er zijn geen storingen bekend volgens jullie website.

Zowel bedraad als via de wifi geen internetverbinding. (daarvoor heeft het wel 1.5 jaar gewerkt)

Qua aansluitingen is er niet veranderd. 

De wifi verbinding doet het wel. 

 

Op de router is het WAN-lampje (wereldbol) rood, de overige lampjes zijn groen. 

De router heb ik meerdere malen af en aangesloten van het stroomnet.

Ook heb ik een ‘harde reset’ geprobeerd.

Echter werkt dit niet. 

 

Wat is de oorzaak hiervan?

 

icon

Beste antwoord door Seccie 30 October 2021, 23:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @VeenT

Wat raar dat je al sinds donderdag geen verbinding meer hebt.
Maak je gebruik van een ADSL of Glasvezel verbinding? Normaal gesproken moeten een soft reset en een harde reset de meeste problemen oplossen. Heb je nog extra apparatuur aangesloten? We horen het graag van je. 

@Seccie 

Ik heb een adsl verbinding.

Alleen de tv is op de modem aangesloten, verder geen andere apparatuur.

Nederland 1,2,3 werken wel; de overige zenders niet. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @VeenT 

Werkt het internet nu weer omdat je aangeeft dat NPO 1, 2 en 3 wel werken?

Als je bekabeld een meting doet haal je dan ook de snelheid die je hoort te halen of als je test via de WiFi?

@Waqqas nee internet doet het sowieso niet. 

Op het modem brand het WAN-lampje rood.

Bedraad internet doet het dus ook niet. 

Bekabeld een meting uitvoeren wil dus niet. 

Reputatie 7
Badge +15

@VeenT

Is je modem rechtstreeks op het ISRA aangesloten of via een 2de aansluitpunt? Hier wat voorbeelden :

Meestal zit het ISRA waarop ook de KPN kabel is aangesloten in de meterkast of anders in de woonkamer.

@Waqqas vanaf de isra met een korte kabel (max. 1 meter) naar de wandcontactdoos (2e van rechts).

Hier is de modem op aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +15

@VeenT 

Zou je die 2de van rechts eens kunnen openschroeven en een foto maken van de bedrading? Er horen maar 2 draden aangesloten te zijn dus niet meer of een doorlussing bijvoorbeeld.

In je T-Mobile thuis account zie je ook niks onder actuele storingen?

@Waqqas er zijn geen actuele storing inderdaad. 

 

@Waqqas tot afgelopen donderdag heeft internet goed gewerkt (ruim 1.5 jaar).

Hieronder een foto van de modem. 

.

 

Reputatie 7
Badge +15

@VeenT 

Alles is wel goed aangesloten, misschien kan je de 2 draadjes in de foto hierboven losmaken en aansluiten in het aansluitdoosje dat in je installatiepakket zit, de ene met alleen rood en blauw en dan kan je de DSL kabel er aan de andere kant inpluggen.

Om uit te sluiten of dit doosje wat je nu hebt niet kapot is ofzo.

@Waqqas dank voor je tip. Ik heb het doosje aangesloten maar het probleem blijft. 

Reputatie 7

Hoi @VeenT ,

Dank je wel voor je bericht en welkom op de Community! Mooi om te zien dat de hulptroepen klaar voor je stonden. Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er een monteur onderweg is om het probleem op te lossen. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Ik heb goede moed dat hij de verbinding weet te herstellen!

Na ruim 4 weken heb ik weer internet en tv. De communicatie/ terugkoppeling van de stand van zaken was verschrikkelijk slecht door T-mobile. Tevens wist de klantenservice inhoudelijk mij ook niets nieuws te vertellen en de back-office mocht ik niet spreken. 

 

Hierbij het verhaal;

-Na melding van de storing, 1.5 week later was er pas een monteur van Gideon beschikbaar. Alles nagekeken en alles werkte goed qua signaal enz. Hij zei het zit intern bij T-mobile. (iets met verhoging van het signaal door KPN en T-mobile (back-office) moet vervolgens intern iets aanpassen). Geen zorgen zei hij, morgenvroeg heb je weer internet. De volgende dag, geen internet, dus weer gebeld met T-mobile. Antwoord, ja we zijn er mee bezig en u moet nog even wachten. 

-Na 3-4 dagen nog geen reactie/ terugkoppeling (ruim 2.5 na de melding van de storing) weer 2x gebeld met T-mobile. De klantenservice zei wederom, ja we zijn er nog mee bezig, u moet nog even wachten. 

-3 weken na de melding van de storing krijg ik een mail een monteur van KPN komt langs. Prima, alles nagekeken alles is goed aangesloten. Het zit intern bij T-mobile. Dat klopt, dat zei de vorige monteur ook al. Ik koppel het terug en je hoort van T-mobile hoe nu verder. (volgens mij begon toen het schuld afschuiven tussen KPN-Tmobile)

-na 3.5 week nog geen bericht van T-mobile, wederom gebeld. De monteur van KPN komt nogmaals langs en is bezig geweest in de wijkcentrale. Hij belde 2x en zei heb je al internet, nee nog steeds niet. Oke..ik kan er verder ook niks aan doen en zal het terugkoppelen.

-Na ruim 4 weken is de storing opgelost. 

 

Kortom, dramatisch dat het zolang duurt voordat de storing wordt opgelost. En heel veel gedoe om 3x thuis te blijven voor de monteur, tv-kijken en internetten via de hotspot/ laptop, bij unlimited data na 8 gb steeds de mb's aanvullen. De lol van tv-kijken is dan snel over. En terwijl het abonnement wel gewoon doorloopt. Het verhelpen van storingen en communiceren met klanten is geen sterk punt vsn T-mobile!!

 

 

 

Reputatie 7

Hi @VeenT, merci dat jij hier jouw verhaal deelt! Wat ontzettend balen om te lezen dat dit zo bij jou is verlopen, excuses hiervoor. Ik ben ontzettend blij dat jij inmiddels weer online bent, maar had uiteraard gehoopt dat dit issue sneller was verholpen. Heel goed dat je dit aangeeft, want zo kan dit worden meegenomen voor een volgende keer. Zojuist heb ik gelijk de vergoeding in orde gemaakt van de periode waarin je geen internet en tv had. Dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als er nog iets is dat ik voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik zie jou namelijk heel graag tevreden, dus ik help met liefde! ❤