Beantwoord

Wereldbol lampje brand niet op Zyxel T-50

  • 29 December 2021
  • 5 reacties
  • 818 Bekeken

Hoi,

Ik mocht vanaf 21 december installeren, maar helaas doet het internet het niet, waarschijnlijk omdat het wereldbolletje niet aangaat.

De klantenservice gebeld en die zeiden al snel dat er een monteur moest komen. Het vervelende is alleen dat de monteur pas op 5 januari kan, wat betekent dat we een weekje zonder internet zitten.

Ik heb wat forum posts bekeken, maar ik vond het moeilijk om de andere situaties toe te passen op die van mij. Hieronder wat foto's van het modem en de muuraansluiting. Is er iets wat ik kan doen? Ik wacht liever niet op de monteur. Alvast bedankt!

*De aansluiting in de meterkast hierboven

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 December 2021, 21:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maartenrm 

De kabel links komt van het KPN ISRA punt? Als het goed is zit er in het installatiepakket ook een doosje met alleen rood en blauw, je zou beter die kunnen gebruiken ipv het doosje op foto 2 en dan de DSL kabel erin pluggen.

Hallo @Maartenrm 

De kabel links komt van het KPN ISRA punt? Als het goed is zit er in het installatiepakket ook een doosje met alleen rood en blauw, je zou beter die kunnen gebruiken ipv het doosje op foto 2 en dan de DSL kabel erin pluggen.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb inderdaad dit doosje met blauwe en rode draden.

Moet ik het wandcontact dan vervangen met dit doosje? En de bedrading overzetten op dat doosje? Ik denk dat je dan foto 3 bedoelde ipv foto 2, of niet?

Reputatie 7
Badge +15

@Maartenrm

Ah je hebt gelijk, op foto 3 het doosje vervangen door bovenstaande . In het huidige doosje zitten loze draden die mogelijk problemen kunnen veroorzaken.

Oke, het is uiteindelijk gelukt en ik heb nu internet. Bedankt voor de hulp.

Het verwisselen van het doosje werkte niet. Daarna heeft mijn behulpzame vader in het wandcontact(?) waar de kabels de meterkast binnen komen, de blauwe en rode draden verwisseld met de witte en groene (volgens mij). Nu werkt het! Alleen staat het dsl lampje, het tweede lampje van links, niet aan. Volgens de klantenservice was dit wel de bedoeling. Is dit een probleem of niet?

Reputatie 7
Badge +15

@Maartenrm

Als alles werkt dan zou er geen probleem moeten zijn, kijk eens of de WiFi en bedraad internet goed functioneren?