Beantwoord

wifi en internet verbeteren

  • 4 August 2021
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

Aangezien het bereik van mij zyxel modem ongeveer 3 meter is en mijn wifi speakers en Chromecasts om de haverklap verbinding verliezen, heb ik een Netgear R7000 gehaald en die aangesloten.

Het resultaat is veel betere wifi, maar nu valt het internet meerdere keren per dag weg. Op de zyxel gaat het internet lampje uit of wordt het rood. 

Ik heb de wifi van de Netgear dezelfde naam gegeven als die van zyxel en hetzelfde wachtwoord gebruikt. Daarna heb ik wifi op zyxel uit gezet.

Doe ik iets fout?

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 August 2021, 10:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @JasperMi , welkom bij de community.

Heb je ook de DHCP server van de Netgear UIT gezet? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JasperMi 

Heb je naast internet ook televisie en/of vast bellen?

Als je glasvezel hebt zou je de Netgear in plaats van de Zyxel kunnen aansluiten op de mediaconverter, VoIP van T-Mobile werkt niet via een eigen router.

Vlan 300 is voor internet en vlan 640 voor IPTV. Voor het nieuwe tv platform heb je geen vlan 640 nodig.

Indien je de Netgear toch aansluit achter de Zyxel-T50 zorg er dan voor dat de Netgear niet hetzelfde LAN IP heeft als de Zyxel (192.168.1.1), wijzig die dan dan naar 192.168.0.1 op de Netgear bijvoorbeeld.

2 routers met hetzelfde LAN IP werken niet goed met elkaar en je zult dan dus problemen ervaren.

Je kan ook nog kiezen voor Acces point mode waarbij de Netgear de WiFi regelt en de WiFi op de Zyxel kan worden uitgeschakeld.

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga er mee aan de slag.

Reputatie 5

Ik zou zoals @eric op een van de twee kastjes inloggen en ‘dhcp’ uitzetten.

Daarnaast kan het handmatig toewijzen van een wifi kanaal helpen met stabiliteit.

Reageer