Beantwoord

Wifi Repeater of Media Converter + Router

  • 12 February 2018
  • 4 reacties
  • 893 Bekeken

Beste mensen,

Ons modem hangt volgens mij op een nogal ongunstige plek. In de meterkast in de hal. Op navelhoogte met pal ernaast stroomleidingen, de stoppenkast op 30cm afstand en een waterleiding op 10cm afstand. Hij is hier opgehangen omdat de vorige bewoner hier ook zijn glasvezel modem had en de aansluiting hier dus al lag..Bekabeld krijg ik een snelheid van rond de 450Mb/s+ - dikke prima vind ik, maar Wifi is een drama.

Op een goede dag krijg ik aan de keukentafel (3m verderop) 70 a 80mb/s. op de bank in de woonkamer (4 a 5m van het modem) mag ik op een goede dag blij zijn met 20. Op een slecht moment heb ik aan de keukentafel 15 a 20, en in de woonkamer standje inbelverbinding... Uiteraard heb ik de gewone stappen om de verbinding te verbeteren al een aantal maal doorlopen.

Nu vind ik het helemaal geen probleem om een klein beetje te investeren, als ik daarna maar een fatsoenlijke Wifi verbinding heb. Daarom de vraag - wat werkt in zo'n geval beter; Schaf ik zelf een Fritzbox aan, of pak ik een media converter en hang ik een goede router op een goede plek?
icon

Beste antwoord door xnpu 12 February 2018, 21:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Verplaatsen is waarschijnlijk effectiever dan vervangen. De Fritzbox is een prima Wi-Fi router, maar verricht geen wonderen.

Als je toch met een netwerkkabel aan de gang gaat kun je er ook voor kiezen om de router te laten staan en elders in huis een tweede access point neer te zetten.
Reputatie 7
je kan de tp-link ook in ap mode zetten. als het je dan nog niet bevalt kan je als nog een media converter gebruiken. ik haal ongeveer 250mbit met 1x1 wifi
Je kunt T-Mobile bellen en vragen naar de WiFi service. Ze kunnen dan de Fritz!Repeater voor je plaatsen. Het beste is om te zorgen dat er alvast een kabel ligt waar hij dan op aangesloten kan worden. Mocht dit dan alsnog geen verbetering opleveren, dan kun je alsnog een eigen router afschaffen.
Reputatie 7
tsja het is alleen jammer dat ze pas wat doen als de snelheid beneden de 10mbit ligt volgens de voorwaarden van de wifi service ☹️

Reageer