Beantwoord

Wifi werkt internet werkt alleen steeds op andere devices en niet op alle devices tegelijk??

  • 27 October 2020
  • 1 reactie
  • 146 Bekeken

Beste T-Mobile, 

Wij hebben ondertussen de derde modem waarvan de tweede van Zyxel binnen 2 jaar. Nog steeds hebben we geen stabiele internet verbinding. Daarnaast hebben we ook al de Fritz! Dus we hebben ondertussen al ruim 2 jaar geen stabiel internet. 

het probleem wat zich nu al geruime tijd voordoet is het volgende:

wij kunnen met bijvoorbeeld de mobile telefoon of de laptop wel verbinding maken met de modem maar krijgen dan continu de melding No-Internet. Terwijl tegelijkertijd op een andere laptop of mobiele telefoon wel internet is op hetzelfde netwerk. Dit duurt nu al een aantal maanden en is zeer frustrerend. Hierdoor zijn ook de mobiele kosten elke maand weer hoger dan normaal omdat we dan toch maar weer op mobiel internet gaan zitten als internet het weer eens niet doet. 

Guidion is ondertussen ook al een aantal keer langs geweest en heeft tot twee keer toe gewoon dan maar een nieuwe modem geplaatst en gezegd “kijk op mijn mobiel doet het netwerk het wel dus zal wel aan jullie laptop liggen, daag ik ga weer!”

Terwijl als hij zou luisteren dit dus niet klopt, dit is ook precies wat wij zeggen. De ene keer doet internet het op de ene laptop en dan weer op de andere en dan weer niet op de mobiel en dan weer wel op de andere mobiel. Wat vooral vervelend is aan dit probleem, dat het niet logisch is!

Eigenlijk zitten we nu op een punt dat we willen overstappen, vooral omdat de hulp en support gewoon echt uitblijft en niet goed is. 

Graag een oplossing voor dit probleem! of misschien nogmaals een laatste Guidion bezoek maar dan een internet expert in plaats van iemand die gewoon dan maar de modem vervangt. 

Bij voorbaat hartelijk dank voor de reactie!

icon

Beste antwoord door AndreThuis 27 October 2020, 22:55

Bekijk origineel

1 reactie

Ik vraag mij af of al dan niet de apparaten op 2.4Ghz of 5Ghz werken? Het doet mij denken aan een router die het een tijd goed deed maar dezelfde kuren begon te vertonen als jij nu beschrijft toen ik er een router van een ander merk op zolder bij plaatste. Dus ik vraag mij ook af wat je bedoelt met die “Fritz!”, gebruik je die als Acces Point of iets dergelijks? Resumerend, heb je al geprobeerd:

  • die Frtiz! uit te zetten en alleen de WiFi van de Zyxel te gebruiken?
  • om alleen de 2.4Ghz band te gebruiken?
  • de WiFi op de Zyxel uit te zetten en met ethernetkabels meerdere laptops aan te sluiten?

Het is een beetje trial-and-error, maar ik vermoed dat er iets niet goed zit in je interne netwerkje. Het lijkt alsof je dus een goeie internetverbinding hebt, maar dat je het in huis ergens niet goed zit. Maar lastig van een afstand te bepalen hoor!

Reageer