Beantwoord

Xbox One IPv4 naar IPv6

  • 14 January 2018
  • 5 reacties
  • 2012 Bekeken

Reputatie 1
Goedendag dames / heren.
Ik heb een kleine vraagje ik heb even lopen zoeken om mijn Xbox One (B) van IPv4 naar IPv6 te laten verhuizen. Nu heb ik in de router (een: Home Gateway HG659) een opzie gevonden om de IPv6 te activeren (die heb ik aangezet PLUS de Ipv6 DHCP-server op DNS automatisch configureren gezet)
Maar helaas wilt mijn Xbox One op een rare manier niet vinden (hij blijft op IPv4 staan)
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Een standaard IP adres toe kennen?
Wie kan me er bij helpen.

Bedankt.
icon

Beste antwoord door Brian 18 January 2018, 13:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Er is nog nergens gemeldt dat T-Mobile NL IPv6 voldoende werkend heeft voor b.v. alphatests, betatests of experimenteel gebruik.
Als je IPv6 wilt gebruiken, zul je zelf een tunnel en extra router op moeten zetten naar iets buiten het T-Mobile netwerk (derde partij).
Reputatie 1
Oké jammer dat hun nog niet zo ver zijn waar andere al lang zijn.
Ook zag ik bij die optie: Vodafone home? Is blijkbaar een betekenis dat T-Mobile nog samen zit met Vodafone? mij ervaring is dat Vodafone wel een IPv6 verbinding heeft?
Reputatie 6
Er zullen overal nog wel sporen van Vodafone zijn, zolang het de marketing van T-Mobile niet te veel schaadt laat men dat zo, want elke verandering kost geld en grote kans op veel problemen.

Of Ziggo IPv6 werkend heeft weet ik niet; Vodafone mobile doet ook geen IPv6, in ieder geval niet op mijn SIMkaarten.
Reputatie 1
Helaas heeft Ziggo het wel (ben oud klant en wil dat ook zo houden haha!)
Jammer dat Gemeente Noord-brabant mensen laten zitten met jaren 90 spul en helaas geen GLASVEZEL verbinding verleend (ja het kan maar de aansluit kosten en meer zijn voor je eigen rekening)

Hoop dat T-mobile er snel een oplossing / werking in heb
Reputatie 7
Hey Maurice, we bieden (overigens net als de meeste providers in Nederland) inderdaad nog geen IPv6 ondersteuning. Op dit moment zijn er geen concrete plannen om dit op korte termijn aan te bieden maar de wens is zeker bij ons bekend en achter de schermen worden de mogelijkheden uiteraard wel besproken 🙂

Reageer